Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Škodě Auto loni vlivem investic klesl zisk o čtvrtinu, letos chce poprvé prodat přes milion vozů

Škodě Auto loni vlivem investic klesl zisk o čtvrtinu, letos chce poprvé prodat přes milion vozů

17.3.2014 12:27
Autor: Redakce, Patria Online

Automobilce Škoda Auto loni klesl zisk po zdanění o 25,5 procenta na 455 milionů eur. Dodávky zákazníkům se loni snížily o necelá 2 procenta na 939.200 vozů. Dcera německého Volkswagenu nicméně říká, že letos hodlá poprvé ve své historii prodat více než 1 milion vozů, a přiblížit se tak dlouhodobému cíli, aby do roku 2018 prodávala 1,5 milionu aut ročně.

"Potěšující začátek roku, dobrý stav došlých objednávek a stále pozitivnější signály z jednotlivých trhů v nás přes nadále náročnou situaci na trzích budí přesvědčení, že letos budeme moci pokračovat v růstovém kursu," řekl ředitel Škody Winfried Vahland.

Za poklesem zisku stojí vysoké investice do náběhu nových modelů i pokles odbytu na některých trzích. Investice Škody v loňském roce meziročně klesly o 11 procent na 741 milionů eur. Firma loni představila osm nových nebo přepracovaných modelů a postupně je uváděla na trh. Čisté cash flow se v roce 2013 zlepšilo o více než 400 mil. EUR na 339 mil. EUR.

"Přes nadprůměrný počet náběhu nových produktů i přes mnohdy silný protivítr z trhů jsme dosáhli druhého nejlepšího prodejního výsledku v historii společnosti, kumulovaný výsledek je o něco nižší než v roce 2012," uvedl předseda představenstva Winfried Vahland. 

Nejsilnějším trhem byla pro Škodu loni opět Čína, kde prodala 227.000 vozů. Proti roku 2012 to ale byl pokles o téměř 9000 aut. V západní Evropě počet prodaných vozů stoupl o tři procenta na 369.600 aut. Škoda Auto uvádí, že v roce 2013 narostla výrobní kapacita díky investicím v ČR a Číně. Na čínském trhu chce na jaře zahájit výrobu nového modelu vozu Octavia a „sází“ také na růstový potenciál Ruska.

Nejprodávanějším modelem značky byla v loňském roce opět Škoda Octavia, kterých se prodalo téměř 360.000. Pokles o 12,2 procenta byl způsobem přechodem na novou generaci vozu. Na českém, slovenském a polském trhu měla Škoda ze všech automobilek nejvyšší tržní podíl. Letos Škoda prodala za první dva měsíce roku rekordních 151.100 vozů, což je meziročně o 10,6 procent více. V západoevropském regionu nárůst činil 37,5 %.

Automobilka nedávno potvrdila, že bude vyrábět ve svém závodě v Kvasinách na Rychnovsku nový vůz. Podle některých zdrojů by tam měla vyrábět model sportovně užitkového vozu (SUV) s pracovním názvem Snowman. Výroba nového vozu povede ke vzniku stovek pracovních míst, investice budou v řádu miliard korun.

Škoda Auto rozšíří v létě modelovou řadu Octavie o tři nové varianty. Zřejmě v červnu začne nabízet Octavii na zemní plyn a s vrcholnou výbavou verzi Laurin & Klement, v srpnu pak přijde terénní provedení Scout. Na autosalonu v Ženevě Škoda prezentovala také svou designovou studii pětidveřového kupé VisionC. Pro modely Citigo, Rapid Spaceback a Yeti pak připravila sportovní provedení Monte Carlo, které už dříve uvedla pro Fabii. V říjnu by měla Škoda na autosalonu v Paříži uvést novou generaci Fabie. Do roku 2018 chce Škoda prodávat 1,5 milionu aut ročně. Letos by měla poprvé prodat přes milion vozů a výroba v Česku má překročit rekordních 600.000 aut.

(Zdroj: Škoda Auto, Reuters, čtk)


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
8:00DE - Harmonizovaný CPI, y/y
11:00EMU - Průmyslová výroba, y/y
14:30USA - CPI, m/m
20:00USA - Jednání Fedu, základní sazba