Největší světová internetová sociální síť zvýšila ve druhém čtvrtletí své tržby o 61 procent. Podle včera zveřejněných výsledků za druhý kvartál letošního roku činily tržby firmy 2,91 miliardy dolarů (přes 58 miliard korun), zatímco ve stejném období loňska utržila společnost 1,81 miliardy. profitoval zejména na vysoké poptávce po mobilní reklamě. Zisk na akcii v druhém kvartálu ve výši 0,42 USD s přehledem překonal očekávání trhu nastavená na 0,322 dolaru.
Čistý zisk firmy činil za druhé tři měsíce letoška 791 milionů dolarů. To je více než dvojnásobek proti 333 milionům a 13 centům na akcii za stejné období roku 2013.
Úspěšné výsledky pramení podle firmy zejména ze stále rostoucí poptávky po mobilních reklamách. Příjmy z nich reprezentovaly ve druhém čtvrtletí 62 procent veškerých reklamních příjmů , zatímco dosavadní maximum bylo 59 procent.
Akcie společnosti krátce po zveřejnění příznivých čísel, která mírně předčila očekávání analytiků, vzrostly o 56 centů na 71,85 dolaru a titul zakončil obchodování se ziskem 2,74 %.
Celkový počet uživatelů dosáhl koncem června 1,32 miliardy, z nichž víc než miliarda přistupuje ke službám z chytrých telefonů a tabletů.
Zdroj: ČTK, Bloomberg