Největšímu světovému pivovaru Anheuser-Busch InBev stoupl hrubý provozní zisk ve třetím čtvrtletí o 1,3 procenta na 4,75 miliardy eur (131,7 miliardy Kč), méně, než se čekalo. Pivovar oznámil zisk na akcii 1,53 USD, očekávání bylo nastaveno na 1,512 USD. Na prodeji se projevila horší situace na Ukrajině a v Rusku.
Analytici očekávali, že hrubý provozní zisk EBITDA za tři měsíce do září dosáhne pět miliard eur. Čistý zisk za tři měsíce do září stoupl na 2,32 miliardy eur z 2,21 miliardy eur před rokem. Prodej piva ale klesl o 2,7 procenta. Společnost uvedla, že na objemu prodeje se projevilo zhoršení v Rusku a na Ukrajině a srpnové deštivé počasí na západě Evropy. Pokles prodeje zaznamenala také v Severní Americe a v oblasti Asie a Tichomoří. V Číně se jí naopak dařilo. Čínští spotřebitelé častěji sahali po jejích prémiových značkách Harbin a Budweiser a základní zisk jí tam stoupl o pětinu.
"Domníváme se, že třetí čtvrtletí bylo z hlediska ukazatele EBITDA ojedinělé a neodráží očekávané budoucí trendy v byznysu," uvedla společnost. Společnost Anheuser-Busch InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů amerického konkurenta Anheuser-Busch. Skupina v roce 2009 prodala Pivovary Staropramen a další aktivity ve východní Evropě firmě CVC Capital Partners, od které je později získala severoamerická pivovarská skupina Brewing Company.
AB InBev má v portfoliu asi 200 značek z celého světa, včetně Beck's a Stella Artois.
Zdroj: ČTK, Bloomberg