Nadnárodní pivovarnická skupina ve třetím finančním čtvrtletí zvýšila tržby o 4 %, a to i přesto, že se v Číně nadále potýká s horšími výsledky. Za těmi stojí hlavně loňské špatné počasí, uvedla firma, která je mimo jiné vlastníkem Plzeňského Prazdroje.
Objem prodeje ležáků se za tři měsíce do konce prosince snížil o jedno procento. U nealkoholických nápojů objem prodeje za stejné období naopak o čtyři procenta vzrostl. Součástí SABMilleru jsou vedle Plzeňského Prazdroje a jeho značek Pilsner Urquell, Gambrinus, Velkopopovický Kozel a Radegast také například slovenské pivovary Šariš a Topvar. vyrábí i piva značek Peroni či Grolsch a je spolumajitelem nejprodávanějšího piva v Číně.
Právě v Číně ale prodej ve třetím finančním čtvrtletí klesl o devět procent, což vedlo k sedmiprocentnímu poklesu tržeb. Na vině jsou i nadále zejména důsledky špatného počasí, které negativně ovlivnily rovněž zisk za druhé finanční čtvrtletí.
je druhým největším pivovarem na světě. Firma vznikla sloučením jihoafrické společnosti SAB a americké Miller a byla světovou pivovarskou jedničkou, dokud v roce 2008 nevznikla skupina Anheuser-Busch InBev.
Zdroj: ČTK