Zisk před zdaněním švédského prodejce oděvů ve třetím fiskálním čtvrtletí činil 6,94 miliardy SEK, což bylo zhruba na stejné úrovni jako loni. Růst zbrzdil silný dolar. Uvedla to společnost, která je druhým největším prodejcem oděvů v Evropě, v dnešním prohlášení.
Analytici dotazovaní agenturou Reuters očekávali, že firma vykáže za tři měsíce do konce srpna zisk 6,93 miliardy SEK. Tržby bez zahrnutí daně z přidané hodnoty stouply o 18,6 procenta na 46,02 miliardy SEK.
Firma varovala, že silnější dolar zdražil její nákupy oblečení. Firma nakupuje zhruba 80 procent svého zboží v Asii, kde jsou ceny oděvů často vyjádřená v dolarech. Ve čtvrtletí dolar vůči švédské koruně zdražil v průměru o 24 procent.
také pokračuje v rozšiřování internetového prodeje. Brzy chce začít prodávat přes internet v Rusku a plánuje zpřístupnit v příštím fiskálním roce internetový obchod v dalších devíti zemích, včetně Japonska a Irska. Letos by měl být prodej přes internet možný ve 23 zemích.
Firma rovněž potvrdila, že v letošním roce otevře celkem 400 nových obchodů, včetně 240 ve čtvrtém čtvrtletí. Příští měsíc se chystá vstoupit do Indie a Jihoafrické republiky a příští rok na Nový Zéland, Kypr a do Portorika.
Společnost vznikla v roce 1947 a je druhým největším prodejcem oděvů za španělskou firmou Inditex, majitelem obchodů s oděvy Zara. Kromě značky stejného jména vlastní i značky COS, Monki, Weekday, Cheap Monday a & Other Stories.
Zdroj: ČTK