Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Naše strategie funguje, říká O2 s výsledky nad odhady trhu (+ komentář analytika)

Naše strategie funguje, říká O2 s výsledky nad odhady trhu (+ komentář analytika)

27.01.2020 18:22, aktualizováno: 28.1. 10:16
Autor: Josef Němeček, Patria Finance

Aktualizováno

Tuzemský telekomunikační lídr O2 dosáhl v posledním čtvrletí loňského roku čistého kvartálního zisku 1,44 miliardy korun při příjmech 10,17 miliardy korun a zisku EBITDA 3,30 miliardy korun. Konsensuálním očekáváním byl čistý zisk 1,332 mld. , příjmy 9,865 mld. a EBITDA 3,120 mld. . Kvartální zisk je blízko odhadu analytiků Patria Finance, kteří čekali 1,405 mld. . Na úrovni celého roku 2019 pak O2 zvýšila výnosy o 2 %, zisk EBITDA o solidních 13 % a o drobných 0,2 % také čistý zisk. Akcie O2 v úvodu pražského obchodování rostou o řádově 0,5 % nad 238 Kč/akcie.

„Investice v roce 2018 mířily do růstových oblastí, což se projevilo zvýšením provozního zisku v roce 2019,“ uvádí Tomáš Kouřil, místopředseda představenstva a finanční ředitel O2 a dodává: „Tyto investice navýšily účetní odpisy a negativně tak ovlivnily náš čistý zisk, i ten však v průběhu roku již vykazoval pozitivní trend. Naše strategie funguje.“

"O2 oznámila své výsledky za 4Q19 a dokázala překonat konsensus a naše odhady na většině sledovaných ukazatelů. O2 dosáhlo dobrých výsledků díky růstu zákazníků v segmentech PayTV (+31,4 % y/y), CZ Mobile (+7,2 % y/y), CZ Broadband (+3,2 % y/y) a SK Mobile (+6,0 % y/y), zatímco pevné hlasové linky poklesly o 11,5 %," uvádí analytik Patria Finance Martin Cakl.

Finanční výsledky

Celkové konsolidované provozní výnosy O2 dosáhly v roce 2019 celkově 38 760 mil. , meziročně o 2,0 % více, výnosy rostly ve všech segmentech. 

V České republice se zvýšily o 2,1 % na 31 347 mil. , a to díky 3,5% růstu výnosů segmentu pevných linek na 11 136 mil. a meziročně o 1,3 % vyšším výnosům v mobilním segmentu, které dosáhly úrovně 20 211 mil. . „Hlavními zdroji nárůstu byla mobilní data, finanční služby, O2 TV a prodej zařízení,“ uvedla firma. 

„V roce 2019 jsme zlepšili nabídku všech klíčových služeb. Kromě neomezených tarifů jsme představili nové tarify internetu na doma a O2 TV. Zvyšující se počet zákazníků u všech služeb potvrzuje, že naše rozhodnutí bylo správné. Růstu nadále pomáhají balíčky O2 Spolu,“ komentuje výsledky předseda představenstva a generální ředitel O2 Jindřich Fremuth a pokračuje: „Počet zákazníků nejvíce rostl u O2 TV. Naši internetovou televizi si zákazníci často pořizují, aby nemuseli řešit přechod na DVB-T2. I proto jsme zaznamenali nejrychlejší nárůst počtu zákazníků v posledním čtvrtletí.“

Na Slovensku vzrostly celkové provozní výnosy v roce 2019 o 2,0 % na 298 mil. eur. V českých korunách dosáhly provozní výnosy celkem 7 647 mil. , což představuje meziroční nárůst o 2,2 %. „Podobně jako v České republice stály za tímto nárůstem především vyšší výnosy z mobilních datových služeb. Konsolidovaný provozní zisk EBITDA vzrostl v roce 2019 meziročně o 13,0 % na 12 619 mil. díky nárůstu výnosů, meziročně stejným celkovým nákladům a pozitivnímu vlivu nového účetního standardu IFRS 16,“ uvedla firma. 

V České republice vzrostl provozní zisk EBITDA meziročně o 11,8 % na 9 513 mil. , zatímco na Slovensku se zvýšil o 18,7 % na 3 152 mil. (+18,6 % na 123 mil. eur). Konsolidovaná EBITDA marže vzrostla meziročně o 3,2 procentního bodu a v roce 2019 dosáhla 32,6 %. Konsolidovaný čistý zisk v roce 2019 vzrostl meziročně o 0,2 % na 5 460 mil. . „Pozitivní vliv investic do růstových oblastí realizovaných v roce 2018 v kombinaci s novou produktovou nabídkou a úspěšnou vánoční kampaní se naplno projevil ve výsledcích za čtvrté čtvrtletí 2019, ve kterém čistý zisk vzrostl meziročně o 16,7 %,“ uvádí O2.

Tabulka: Výsledky O2 za rok 2019

o2

Provozní výsledky – mobilní segment

„Díky pokračující oblibě tarifů s navýšeným objemem dat a nových tarifů O2 NEO s neomezenými daty a zájmu zákazníků o kombinaci mobilních tarifů s dalšími službami v balíčcích O2 Spolu dosáhl celkový počet mobilních registrovaných zákazníků na konci roku 2019 celkem 5 858 tisíc. Zákaznická báze mobilních smluvních služeb byla k 31. prosinci 2019 na úrovni 3 249 tisíc, počet zákazníků mobilních předplacených služeb byl 1 965 tisíc, zatímco počet M2M SIM karet dosáhl 644 tisíc,“ vypočítává firma.

"V ČR se mobilním výnosům z dat (+15 % y/y) podařilo kompenzovat pokles hlasových služeb (-6,6 % y/y) a výnosů textových služeb (-12 % y/y), což vedlo k celkovému meziročnímu růstu tržeb o 1,3 %," uvádí analytik Patria Finance Martin Cakl. 

Již téměř 77 % telefonů v síti O2 spadá do kategorie chytrých zařízení, více než dvě třetiny všech telefonů podporují technologii 4G LTE. „Větší porce dat v tarifech FREE+, O2 NEO a O2 Data spolu s nárůstem počtu zákazníků s chytrým telefonem s podporou 4G LTE přispěly v roce 2019 k meziročnímu nárůstu spotřeby mobilních dat v telefonu o 30 %,“ uvádí O2.

Výsledky O2 ve 4Q19 a za celý rok 2019 a meziroční dynamika

o2

Provozní výsledky – pevné linky

Počet zákazníků některého z tarifů služby O2 TV (IPTV a OTT verze), která funguje na pevné lince od O2 i na internetovém připojení od jakéhokoliv poskytovatele, dosáhl k 31. prosinci 2019 celkem 443 tisíc včetně zákazníků, kteří využívají měsíční balíčky O2 TV Sport Pack online a O2 TV HBO a Sport Pack. „V průběhu roku 2019 se tak počet zákazníků O2 TV zvýšil o 106 tisíc,“ uvedla firma.

Počet zákazníků vysokorychlostního internetu přes kabel i pomocí bezdrátové technologie dosáhl k 31. prosinci 2019 celkem 835 tisíc. Za rok 2019 se jejich počet zvýšil o 26 tisíc.

Slovensko

O2 Slovakia dle firmy nadále registruje rostoucí zájem o své portfolio mobilních tarifů, které od listopadu rozšířilo o nabídku tarifů O2 Smart Paušál. Ty kromě neomezeného volání a SMS obsahují velké objemy dat na vybrané aplikace. „K 31. prosinci 2019 dosáhl celkový počet aktivních zákazníků 2 149 tisíc. Zákaznická báze mobilních smluvních služeb byla 1 390 tisíc a jejich podíl na celkové mobilní bázi tak za rok vzrostl o 2,1 procentního bodu na 64,7 %,“ uvedla O2. "Ve slovenské mobilní divizi vzrostly tržby meziročně o 1,7 % díky nárůstu zákaznické základny (+6 % y/y) a výnosů z dat (+ 27 % y/y).

"Díky balíčku O2 Spolu a pokračující popularitě O2TV se společnosti podařilo rozrůst počet zákazníků působivým tempem. To vyústilo v dobrý finanční rok podtržený vyššími příjmy a provozní ziskovostí. O2TV vnímáme jako jedenu z klíčových výhod na jinak homogenním trhu, který umožňuje O2 přilákat zákazníky. Stále si myslíme, že společnost je v dobré pozici pro růst výnosů i v roce 2020 (+ 1,2%) a nadále doporučujeme AKUMULOVAT akcie s cílovou cenou 249 Kč," uzavírá analytik Patria Finance Martin Cakl.

(Zdroj: IR O2, Patria Finance)
 

Čtěte více:

Zisk O2 snížily investice, výsledky ale nad odhady. Firma akcentuje mobilní data i O2 TV
01.11.2019 7:00
Tuzemský telekomunikační operátor O2, jehož akcie jsou obchodovány na ...
O2CR porazila konsensus i naše odhady (komentář analytika)
01.11.2019 9:33
Telekomunikační společnost O2CR vykázala tržby za třetí kvartál 2019 ...
O2 C.R. schválilo třetí fázi programu zpětného odkupu akcií
05.12.2019 10:03
Představenstvo O.2. Czech Republic včera schválilo třetí fázi svého pr...
Prognóza Patrie: O2 kvůli útlumu na českém i slovenském trhu mírně klesly tržby
24.01.2020 15:34
Tuzemský telekomunikační lídr O2 Czech Republic oznámí svoje hospodářs...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data