Švýcarský potravinářský gigant kvůli nejvyššímu růstu nákladů za 40 let v prvním pololetí zdražil své výrobky v průměru o 6,5 procenta. Výrobce čokoládové tyčinky KitKat nebo cereálií Nesquik to spolu s výsledky hospodaření dnes uvedl ve svém oznámení. Růst cen tento týden v reakci na dražší pohonné hmoty, růst mezd a dražší ingredience oznámila například i nápojová společnost nebo řetězec restaurací rychlého občerstvení .
Firma , která působí také v České republice, přitom už v posledním čtvrtletí loňského roku zdražila o 3,1 procenta. Letos podnik zvýšil ceny v Severní Americe o 9,8 procenta a v Evropě o 4,9 procenta.
Podle generálního ředitele Marka Schneidera firma při zdražování postupuje zodpovědně. "Omezili jsme dopad bezprecedentních inflačních tlaků a problémů dodavatelského řetězce na vývoj naší marže prostřednictvím disciplinované kontroly nákladů a provozní efektivity," řekl.
Nestlé zvýšila v prvním pololetí tržby o 9,2 procenta na 45,6 miliardy švýcarských franků (1,2 bilionu Kč). Čistý zisk se ale i kvůli vyšším daním snížil 11,7 procenta na 5,2 miliardy franků. Akcie dnes klesají o necelé 1 %.

Ve středu oznámil americký řetězec rychlého občerstvení , že poprvé po více než 14 letech zdraží cheeseburger. V Británii tak jeho cena vzroste na 1,19 libry (35 Kč) z dosavadních 99 pencí (přes 29 Kč). pak agentuře Bloomberg sdělila, že globálně zdražila v průměru o pět procent. Zdražení prémiového předplatného oznámil tento týden rovněž americký internetový prodejce .