Optimistický nadpis uvádí pokračování našeho pohledu na to, kde se v podnikání dobře daří a naopak, kde to je, mírně řečeno, "výzva". Nejtěžší to s pokrytím kapitálu mají podle zkušeností společnosti v "typizovaném" odvětví, které se dostalo do fáze saturace/poklesu se stagnací cen a několika málo hlavními zákazníky, pro něž představuje produkt významný vstup, či konzumní položku, s velkým podílem importů na vstupech, velkou účastí odborů a roztříštěnou sítí dodavatelů. To jsme rozebrali v minulých článcích zabývajících se touto tématikou, nyní se budeme věnovat faktu, že uvedené je ještě umocněno, pokud jde o kapitálově intenzivní odvětví (v "čisté" podobě takovéto nelze nalézt, ovšem odvětví s velkým podílem těchto negativních faktorů již nalézt lze).
Jiří Soustružník
Rozvedení tématu, praktické implikace a závěry budou k dispozici pro klienty Patria Plus v následujícím článku, který zveřejníme dnes v poledne.