PRAHA 23. června (ČTK) - Telekomunikační firma eTel, která se
dosud zaměřovala na podnikovou klientelu, začala nabízet hlasové
služby domácnostem. Prostřednictvím pevného přesměrování linek do
své sítě tak bude konkurovat Českému Telecomu, vyplývá ze sdělení
společnosti.
Takzvaná pevná volba operátora umožňuje zákazníkům připojeným
přes 3,6 milionu linek k síti Českého Telecomu trvalým nastavením
na ústředně přesměrování určitého typu hovorů do sítě
alternativního operátora. Službu nabízí většina alternativních
telekomunikačních operátorů, například GTS, Czech On Line,
Tiscali či Contactel. Firmy v mnoha případech nabízejí jednotnou
cenu za místní a meziměstské volání a další výhody.
Za místní telefonát zaplatí uživatel nové služby eTelu pod
názvem Relax ve špičce 1,37 koruny za minutu. V případě tarifu
Telefon 70 od Českého Telecomu je to o 21 haléřů více.
Meziměstské volání vyjde na 2,20 Kč proti 3,89 Kč u Telecomu. Při
volání na mobil zákazník u eTelu zaplatí 5,54 Kč za minutu, u
Telecomu 7,37 Kč.
Místní volání jsou účtována po uplynutí prvních dvou minut za
každou další minutu hovoru, meziměstská volání a hovory do
mobilních sítí po uplynutí první minuty za každou další
půlminutu, mezinárodní volání a volání do sítě Internet jsou
účtována po první minutě po sekundách. Zákazník musí provolat
nejméně 250 korun.
Společnost eTel vznikla v roce 1999 a poskytuje
telekomunikační služby firmám ve střední Evropě. eTel působí
vedle Česka také v Rakousku, Maďarsku, Polsku a na Slovensku a
celkem poskytuje služby 50.000 firemním zákazníkům a 78.000
domácnostem.