Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Může mít směrnice EU zpřísňující zákaz reklamy na tabák vliv na Philip Morris ČR?

Může mít směrnice EU zpřísňující zákaz reklamy na tabák vliv na Philip Morris ČR?

3.12.2002 10:26
Autor: 

Evropská unie včera zpřísnila zákaz reklamy na tabákové výrobky v tisku, zakázala také sponzorování velkých mezinárodních kulturních či sportovních akcí (již dříve platil zákaz pro rozhlas a televizi). Členské státy ji budou muset převést do svých právních řádů nejpozději do konce července roku 2005. Nadále bude ale bude možná tabáková reklama v kinech, na billboardech a plakátech, a před obchody a restauracemi.

Nová směrnice má zákaz přenést z národní úrovně (v mnohých státech EU již obdobný zákaz platí, či je ještě přísnější) na komunitární úroveň. Protože v ČR je reklama na cigarety poměrně přísně regulována a jsou již nyní tendence k jejímu dalšímu zpřísnění (je poměrně pravděpodobné, že k tomu dojde ještě před vstupem ČR do EU), domníváme se, že tato směrnice může mít na český tabákový sektor po vstupu do EU pouze relativně malý vliv (možnou oblastí vlivu může být sponzoring).

Jan Hájek


Reklama
Nově na Patria.cz - obchodní signály na forexu podle technických indikátorů ADX, Williams R% a klouzavých průměrů!
Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
Čína - Obchodní bilance, mld. USD
0:50JP - HDP, q/q
9:00CZ - Nezaměstnanost
13:45EMU - Jednání ECB, základní sazba
14:30USA - Nové žádosti o dávky v nezam.