Televizní společnost Univision, která působí na americkém mediálním trhu a zaměřuje se na hispánské obyvatelstvo Spojených států, zaznamenala včera podle Financial Times na burze NYSE 12,7 % a jejich cena vyletěla včera dopoledne na úroveň 34,44 USD a uzavřela obchodování na 34,2 USD. Důvodem byly zprávy, že představenstvo společnosti Univision plánuje její prodej za cenu kolem 12 mld. USD. Šeptá se, že společnost nemá zájem akceptovat nabídky pod 40 USD. To by mohlo vyhnat akcie v nejbližší době ještě nahoru.
Skupina Univision zahrnuje kromě televizních stanic také rádio, hudební společnost a internetový portál. Demografický vývoj v Spojených státech naznačuje, že podíl španělsky mluvícího obyvatelstva bude i nadále stoupat a do roku 2010 by se měl jeho podíl na celkovém obyvatelstvu zvýšit až na 15 %. Jeho výdaje by měly růst kumulovaně ročně přibližně o 8 %. Stávají se tak stále zajímavější cílovou skupinou pro inzerenty v médiích, což zlepšuje jejich finanční výhledy do budoucna. Tržby společnosti z reklamy rostly od roku 2000 kumulovaně ročně o 9,5 %, oproti průměru odvětví ve výši 1,7 %. Španělsky zaměřené televize ve Spojených státech získávají u hispánského obyvatelstva v poslední době navrch oproti anglicky mluvícím kanálům, 55% sledovanost oproti 45%.
Z porovnání vývoje změn cen u společností CME, polské TVN a Univision od prosince 2005, můžeme vidět největší nárůst u společnosti TVN. Podle ukazatele EV/EBITDA se nejlevněji z uvedené trojice obchoduje v současnosti TVN.
Zdroj: Bloomberg