Budějovický budvar se připravuje ke vstupu na čínský trh, uvedl mluvčí pivovaru Petr Samec. Budvar loni vyhrál devítiletý spor s americkým pivovarnickým gigantem Anheuser-Busch o registraci ochranných známek Budějovický Budvar na čínském trhu.
Přípravy Budvaru na vstup do Číny údajně nesouvisí se záměrem Anheuseru zdvojnásobit prodej na čínském trhu investicí ve výši 63 mil. Kč do stavby nového pivovaru. „O prodeji našeho piva v Číně uvažujeme již od roku 1997, kdy jsme čínským úřadům podali žádost o registraci našich ochranných známech,“ řekl Samec.
Budvar se tak po Pivovaru Klášter stane druhým českým pivovarem působícím na největším pivním trhu světa. Největší český vývozce piva Plzeňský Prazdroj zatím podle Lidových novin o expanzi do Číny neuvažuje. Exotickou exportní výzvou se pro něj stal australský trh, uvedl manažer vnějších vztahů pivovaru Marek Hlavica.
„Čínští konzumenti piva ještě nedokáží ocenit skutečnou kvalitu piva, a proto za něj zatím nehodlají ani výrazněji utrácet. Pivo zde pijí jen k zahnání žízně,“ prohlásil výkonný ředitel českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý. Mimořádný růstový potenciál však podle něj představuje v dlouhodobějším horizontu výzvu i pro další české pivovary.
(Zdroj: Lidové noviny)