Hledání v detailu akcií
Moje portfolio
Nastavit Oblíbené, nastavit Portfolio
Oblíbené tituly
select
NázevNejlepší
nákup
Nejlepší
prodej
Změna
(%)
ČEZATMATM0,35
KBATMATM0,17
PKN67,2767,30,91
Msft409,26409,332,50
Nokia3,4323,43651,25
IBM166,14166,16-1,50
Mercedes-Benz Group AG74,5974,61,87
PFE25,425,410,65
26.04.2024 16:14:02
Indexy online
AD Index online
select
AD Index online
 

  • 26.04.2024 16:09:59
ČEZ (CEZPbl.PR, Praha)
Poslední obchod Změna (%) Změna (CZK) Objem obchodů (CZK)
852,00 0,35 3,00 37 887 408
R - Real-Time data z pražské burzy ZDARMA pro registrované uživatele Přihlásit.
Z - Zavřená fáze, O - Otevřená fáze, A - Aukce, V - Volatility break, P - Pozastaveno

 
Názory
  • Jak se do lesa volá, .......
    26.04.2024 16:24

    Vždy jsem volil demokratické pravicové (středopravicové) strany, resp. kandidáty. U voleb jsem nebyl jen asi 1-2 x někdy v devadesátkách, když jsem byl zrovna někde v horách v zahraničí. V posledních volbách do sněmovny jsem volil koalici Spolu a měl jsem radost z vytvoření 5K vlády. Ale z mnoha věcí, které tato koalice vnitropoliticky předvádí cca poslední dva roky jsem, nejen jako investor, hluboce zklamán (provedení WFT a odkládání jejího zrušení, pokusy o Lex ČEZ, s tím související lži a manipulace, teď blábolení o sektorové dani atd.). Až si říkám, že je to jen zlý sen. Prvotní pocit rozčarování vystřídaný apatií a rozhodnutím nejít volit se však s dalším opakovaným „rozedírám“ těch témat a premiérem nabubřelým vnucováním idey, že „racionální volič 5K v podstatě nemůže volit jinak“, postupně změnil ve „zlou“ myšlenku o nějaké taktické volbě. Překvapil jsem se, jak cynicky jsem začal politiku brát. A pak jsem si přečetl rozhovor s jedním politologem, který vysvětloval, jaké pnutí ve stranách způsobí prohrané volby (v podstatě jakékoliv; dokážu si představit např. po krajských volbách - absence postů v zastupitelstvech, krajských firmách apod.). A tak mě napadlo, že nejít volit je málo. Větší účinek bude mít pokus o přispění k jejich volebnímu neúspěchu – chci jim tu „facku“ dát s rozběhem. Třeba pak v některých stranách 5K, resp. Spolu, dojde k určité sebereflexi. Anebo se urychlí případný vznik skutečně pravicové „normální“ strany. Ve volbách do Evropského parlamentu jde u nás o 21 mandátů, ČR je jeden obvod, pro přepočet hlasů se použije D’Hondtova metoda, účast bude relativně malá. Ať počítám, jak počítám a sleduji předvolební průzkumy, tak mně vychází, že budu, bohužel, muset hlasovat pro předpokládaného vítěze těchto voleb – ANO. Zatím se mi z toho trochu zvedá žaludek, ale kdyby se podařilo 5K připravit byť i o jeden mandát, byl by to úspěch. Že pak v EP bude za ČR sedět více jednoduchých osob mně nevadí. Obavy např. o příklon EP k Rusku nemám – to by musely ty eurovolby dopadnout totálně špatně v celé EU a to se nestane. Letošní krajské volby se mně jako Pražáka netýkají. Tajně doufám, že tam 5K sklidí pořádně „kyselou“ sklizeň a bude se něco dít. Mého stávajícího senátora volit nebudu (stejně bych ho nevolil, i kdyby nehlasoval pro WFT; snad bude kandidovat někdo normální). To mi připomíná, že mám seznámky s hlasováním o WFT a o návrhu lex ČEZ. Ti, kteří hlasovali pro, ať s mým hlasem např. v senátních volbách do budoucna nepočítají. A pokud by měl v budoucnu vzniknout nějaký nový subjekt na (středo)pravici, budu bedlivě sledovat množství případných přeběhlíků, kteří pro uvedená zvěrstva hlasovali. Pokud jich bude více, moje sympatie ten subjekt nezíská. Hlasování v příštích sněmovních volbách si ještě rozmyslím – v mezidobí se toho hodně přihodí. Opět to bude taktická volba.
    VS
  • Soud v Petrohradu, to je třeba brát vážně :)
    26.04.2024 14:19

    https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-gazprom-zazaloval-cez-a-dalsi-evropske-firmy-40469434#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=abtest246_ribbon_sluzeb_varC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
    Bloody fox
  • Americans just work harder’ than Europeans
    26.04.2024 9:48

    když už jsme to tu zaplevelili, tak názor celkem respektovaného člověka na ambiciozni EU "https://finance.yahoo.com/news/americans-just-harder-europeans-says-104346801.html"
    Mike -Green D. is killing Europe
  • povolenky
    26.04.2024 9:40

    https://cz.linkedin.com/pulse/povolenky-prudce-padaj%C3%AD-nimi-i-akcie-%C4%8Dez-nebude-lep%C5%A1%C3%AD-luk%C3%A1%C5%A1-kovanda-iqjae
    Velkamedvědice
    • Re: povolenky
      26.04.2024 10:22

      Medvěde tys to vůbec nepochopil, fakt. :)))))) Měl bys ses pochlapit alespoň s nějakou muzikou.
      Študák
      • Študák
        26.04.2024 12:07

        No, já to sem dal kvůli tomu, že někteří neustále obvi%nují vládu s ceny ČEZ a nedokážou pochopit, že podklad reauje na povolenky potažmo cenu komodity...https://www.youtube.com/watch?v=oqlMOF7SM3I
        Velkamedvědice
        • Dobrej beat
          26.04.2024 14:42

          Aneb vizualizace toho co děje v hlavě nejen Kompíkovi..... Medvěde od toho takového materiálu přece nemůžeš čekat, že tvé argumenty dokážou vůbec načíst natož zpracovat, když tu máš samé Errory. Ale fakt miluju a cením tvou vytvrvalost. Opatruj se. https://m.youtube.com/watch?v=gDRg8I5S5IE
          Študák
          • Re: Dobrej beat
            26.04.2024 15:29

            Děkuji kámo, ty taky. Hezký víkend. A že těch errorů je o)) viz....někrerý lidi se narodili jen proto, aby mohli otravovat jiný.....https://music.youtube.com/search?q=babylon+vanessa
            Velkamedvědice
        • Re: Študák
          26.04.2024 13:31

          To je jen tvoje utkvělá představa. Většina z nás, co kritizujeme vládu, tady vládě vyčítá nezrušení WFT už pro letošek a blbé kecy politiků, na které reaguje cena ČEZ jsou už v podstatě zapomenuty. Osočovat nepravdivě kritiky vlády, že nechápou, že na cenu akcií společnosti má vliv také vývoj ceny produktu, který ta společnost produkuje, je opravdu směšné, trapné a absurdní.
          Richard Fuld
          • Richard
            26.04.2024 13:50

            Potrefená husa?? Být tebou , tak bych mluvil za Tebe a ne za všechny.
            Velkamedvědice
            • Re: Richard
              26.04.2024 13:58

              Ty tady kydáš na "některé", tak mluvím za ně, za všechny a ne jen za sebe. Až budeš kydat jen na mě, budu mluvit za sebe.
              Richard Fuld
              • Richard
                26.04.2024 14:30

                Mluvíš z 90% i za mě. Rád čtu tvoje objektivní názory.
                kat
              •  
                26.04.2024 14:23

                Naprostý souhlas, všechny díry v rozpočtu, které vytvořila vláda Fialoveho hnusu, má hradit 150.000 akcinářů CEZ, ale kámoší libtardů - Křetínský a Tykač, pošlou prachy ODSákům do Podnikatelské družstevní záložny.
                Kompik
              • Kydal
                26.04.2024 14:22

                Jo ty si samozvaný ochránce slabších nebo vyvoláváš nesmyslné konfrontace? Já bych řekl, že máš taky jen jednu díru do zadku.
                Velkamedvědice
                • Re: Kydal
                  26.04.2024 15:36

                  Ano, zastávám se zde slabších, které vláda zcela absurdně poškozuje a ty na ně ještě kydáš hnůj. Máš s tím nějaký problém? To, že seš na straně silnějšího, který bezostyšně zneužívá své postavení na úkor slabších z tebe opravdu nedělá lepšího člověka. Řekl bych, že je to přesně naopak. Jak s tímto souvisí počet děr do zadku mi zůstane nejspíš utajeno...
                  Richard Fuld
                  • Richard
                    26.04.2024 15:42

                    Rád bych ti v rámci tvé terapie poskytnul více času, ale mám práci v Americe. Kde je cena v reakci na podklad jsem řešil naposledy rozsáhle před čtyřmi dny. Beru tedy v potaz tvůj názor jak se individuálně a často osamocen zastávám silnějších, zatímco vy ve smečce počínaje náčelníkem Šnobrem jste slabší a poškozuji si tím karmu a jsem horším člověkem. Za mě naše páteční setkání končím. Opatruj se.
                    Velkamedvědice
                    • Re: Richard
                      26.04.2024 16:14

                      Zastáváš se silnějšího agresora (státu) a tím státem napadeným je ta smečka slabých minoritních akcionářů. O tom není žádných pochyb a žádný tvůj rádoby sarkasmus na tom nemůže nic změnit.
                      Richard Fuld
  • To je nepochopení povolenek (ať už záměrné či nikoliv)
    26.04.2024 7:39

    Povolenka má oproti uhlíkové dani jednu klíčovou výhodu - a sice poskytuje větší jistotu ohledně skutečného množství snížení emisí - a to je pro podstatu věci - ochranu životního prostředí klíčový aspekt, to je ten důvod proč se to dělá. A ano nevýhodou je naoplátku malá jistota, či spíše nejistota ohledně ceny ( kterou určuje trh obchodování s povolenkami), což zase je bod pro uhlíkovou daň. Je ale snad ekonomicky špatné, že firmy mohou nakupovat a prodávat povolenky, které potřebují nebo nevyužily? Navíc firmy sami budou chtít snížit své emise, aby mohly prodat co nejvíce povolenek jiným firmám. Prodej povolenek jiným firmám umožní firmám zvýšit jejich zisk. Kde přesně je v tom socialismus? Narozdíl od uhlíkové daně se tomu firma může vyhnout nebo dokonce ještě vydělat. Tak to je ten socialismus spíše v té uhlíkové dani, nemyslíte? Nicméně ono to nemá být debata o tom, jestli povolenka nebo daň, oboje je fajn. Ale musí se to umět, ostatně jako vše. Takže nenadávejme na šroubovák, když máme levé ruce. A vážně by mě zajímalo kým rozumíte ty odborníky - JMÉNA.
    Študák
    • Re: To je nepochopení povolenek (ať už záměrné či nikoliv)
      26.04.2024 9:29

      Je to daň, ale EU nemůžře uvalovat daně, tak to začarovala jako povolenku a tváří se, že to daň není. Největší problém vidím v nepředvídatelnosti. Postavte elektrárnu, cementárnu, ocelárnu, když vůbec netušíte kolik budete platit... Zdanění by dalo alespoň nějakou představu, do jakých technologií má smysl investovat.
      intfo
      • aha
        26.04.2024 12:43

        Povolenka = daň Povolenka je součástí ceny energie, jejíž výše zapříčinila odvody...wft Takže tu máme daň z daně?
        blaf
      • Ne, odborně to daň není
        26.04.2024 9:47

        Nechci slovíčkařit, ale povolenky a uhlíková daň , nebo případně spotřební jsou různé nástroje, byť s se stejným nebo obdobným cílem. Nepřevídatelnost v ceně povolenky myslíte? Ano, to souhlasím, tam je ten problém v neurčitosti, na druhou stranu to je na všech trzích. Existují více či méně rizikové trhy. Nevím, kde přesně máte jakou jistotu. Další věcí je, že povolenky nebudou potřeba, pokud se podniky budou budou snažit být uhlíkově neutrální, respektive se k něčemu takovému blíž, nebo ještě jinak raději, snižovat své emise. To už je třeba brát při byznys plánu.
        Študák
        • Re: Ne, odborně to daň není
          26.04.2024 13:42

          Vůbec nereaguješ na to, že EU, která k tomu není oprávněna rozhoduje o uvalování daní. A daň, která je nepředvídatelná je jednoduše z definice špatná daň. A trh s daní (povolenkami) to už je totální bizár. Je vidět, že kritické myšlení je tvoje velká slabina, když dokážeš akceptovat totální absurdity, jako je povolenka...
          Richard Fuld
          • Říšo
            26.04.2024 14:57

            a máš nějaký nápad?
            Študák
            • Re: Říšo
              26.04.2024 15:47

              Zrušit povolenky. S velkým skřípěním zubů bych možná souhlasil s tím, že bychom se namísto zcela marného boje s klimatickými změnami rozhodli investovat do adaptace na tyto potenciální změny. I tyto investice se ale mohou nakonec ukázat jako úplně zbytečně vynaložené, protože se onen klimatický Armageddon nakonec nedostaví. Ale adaptace na potenciální změny klimatu bude mít alespoň nějaký rozumný smysl, než absurdně vynakládat biliony na boj s něčím, co stejně neporazíme a ani neovlivníme. A pokud ten Armageddon skutečně dorazí, tak nás navíc zastihne zcela nepřipravené a bezbranné jako miminka. A nejen to, že budeme nepřipraveni. Bude to mnohem horší. Díky totální devastaci ekonomik budeme připraveni na příchod klima Armageddonu mnohem hůře, než kdybychom s klimatem nákladně nebojovali. A to nepočítám možnost, že během onoho absurdního boje s vnějším nepřítelem v podobě změn klimatu, se ocitneme v nějaké opravdu nehezké totalitě, kam to mílovými kroky směřuje.
              Richard Fuld
            • Re: Říšo
              26.04.2024 15:15

              Co chceš na tom vymyslet? Povolenky buď jsou nebo nejsou.
              kat
              •  
                26.04.2024 15:22

                No tak zatím se dočetl jen kritiku. Čekám návrh, nápad, něco konstruktivního. Chápu, že s tebou to nemá smysl, ale taky se neptám tebe.
                Študák
                •  
                  26.04.2024 15:38

                  Konstruktivní je opustit myšlení, které popsal bývalý americký prezidenta Reagan: "Pokud se to hýbe, zdaň to. Když se to stále hýbe, reguluj to. A když se to přestane hýbat, dotuj to..."
                  kat
                  • Monike
                    26.04.2024 15:43

                    A mně se líbí...bav se z volem o sobotě, když ho v pátek zabijí...
                    Velkamedvědice
                    • VM
                      26.04.2024 15:52

                      Zcela příznačné pro dnešní energetiku v ČR a EU (a bohužel nejen pro ni).
                      kat
Diskuse
Vaše přezdívka do diskuse
UPOZORNĚNÍ: Přezdívka používaná v internetových diskuzích, někdy označovaná jako nick, je na Patria.cz označena žlutým symbolem (zámečkem). Uživatelé s takto označenou přezdívkou mohou diskutovat bez obav ze zneužití zvoleného "nicku" (je jedinečný). Používání přezdívky dává Vašim příspěvkům větší váhu a důvěryhodnost, přispívá k vytváření kvalitnější diskuse, tedy i celkovému obsahu Patria.cz.

Obecná diskuze

Chcete se na něco zeptat? Svou otázku položte ZDE
Právě diskutujete
Vaše anketa
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
 Průměrný odhadVáš tip
29.02.20241 136,83
31.03.20241 041,32
30.04.20241 023,06
31.05.20241 006,60
30.06.2024999,62
31.07.2024980,71
31.08.20241 020,21
30.09.20241 047,87
Vaše doporučení
Vaše doporučení
Vaše doporučení pro titul do 30.6.2024