Hledání v detailu akcií
Moje portfolio
Nastavit Oblíbené, nastavit Portfolio
Oblíbené tituly
select
NázevNejlepší
nákup
Nejlepší
prodej
Změna
(%)
ČEZ0,00
KB0,00
PKN84,3584,380,39
Msft1,58
Nokia4,3894,48-0,27
IBM1,50
Mercedes-Benz Group AG50,1950,21-1,01
PFE0,24
04.07.2025 18:00:42
Indexy online
AD Index online
select
AD Index online
 

  • 04.07.2025 16:20:53
ČEZ (CEZPbl.PR, Praha)
Závěr k 4.7.2025 Změna (%) Změna (CZK) Objem obchodů (CZK)
1 217,00 0,00 0,00 106 092 606
R - Real-Time data z pražské burzy ZDARMA pro registrované uživatele Přihlásit.
Z - Zavřená fáze, O - Otevřená fáze, A - Aukce, V - Volatility break, P - Pozastaveno

 
Názory
  • Kočák
    06.07.2025 22:19

    Vsak medvědovi pořád říkám že stovky různých zdrojů rozmístěných po republice je daleko jednodušší, levnější i méně finančně náročnější. A co u nás stále chybí je takzvané sdílení energie, kterou by mohl spotřebovat soused třeba v druhé ulici, když ne ten vedle a zároveň nemusel za to platit výpalné 4,50 ve formě distribuce. V Německu Rakousku co Polsku sdílení elektřiny funguje bez jakýchkoliv regulačních bariér, není třeba stavět tolik zdrojů, a už vůbec ne těch centrálních, které by ovládal stát. Další co tady chybí je doplnění kapacit ve větru, protože je dokázané, že když nesvítí slunce, fouká vítr, tyto dva zdroje se tedy velice dobře doplňují , takže nedochází k velkým výkyvům no a ten třetí bod, který ještě u nás není zavedeny je úložiště energie, které by ty výkyvy pokrývalo v reálném čase a zároveň by nebylo třeba tolik výroby. Takže jsme v tomto na samém chvostu v Evropě, platíme pokuty za neplnění cílů, protože neustále ustupujeme fosilní a i vládní lobby a proto máme nejdražší elektřinu na světě. A sranda je, jak medvěd rád tvrdí že to bude stát hodně peněz, ale ty peníze jdou z modernizačního evropského fondu, který my ovsem nečerpáme! Takže hurá sláva ať žije lobby!!!!
    štíreček
    • Re: Kočák
      06.07.2025 22:25

      ... a Česku bude brzy chybět elektřina (https://reportermagazin.cz/93285/podle-analyzy-bude-cesku-brzy-chybet-elektrina-uz-je-pozde-slapnout-na-plyn/)
      Kočičák
  • Tak máme u nás druhý blekaut
    06.07.2025 21:56

    A to spadlo jen pár kapek vody. Možná Fiala zase bude zítra lhát, že prostě upadl někde káblík :) No každopádně se začínám bát o stav naší sítě a mohl by Fiala narovinu říct občanům, kam vlastně ty prostředky určené na distribuci putují? No možná i medvídek to bude vědět, protože jde fakt o hodně peněz, které jdou prý na posílení sítě, ale evidentně bych řekl, že ty penízky putují někam jinam. Podle mě dráty jen tak z nebe nepadají, u mě doma také ani lustr nespadl a aspoň já se nespokojím s holým- upadl drát! Tak to chci vidět jak pak chtějí zapojit 2000mwh zdroj z nového jádra. To upadnou možná i dva dráty soucasne a ještě vyhoří další elektrárna, která ten blok bude jistit. No nevím teda, když prý máme silnou síť a neutáhne to ani trochu elektřiny z Německa. Tak stejně dopadli ve Španělsku, když jim tam Francouzi šupli pár wattíků z těch svých jadérek. No ale můžou za to soláry, protože lobby proti čistým a levným zdrojům funguje a lidi na to slyší. Ani bych se nedivil, kdyby ještě tato vláda stihla navýšit platby na distribuci, protože ta centrální síť, kde prý upadl drát měla být modernizovaná už ve 2016 a nějak se na to zapomnělo, ale peněz platíme čím dál víc a není to nikde vidět. Takže nejspíš černá díra anebo pracka na peníze.
    štíreček
    • Re: Tak máme u nás druhý blekaut
      06.07.2025 23:42

      Popadané stromy, stržené střechy, domácnosti bez elektřiny. Vysočinou a Moravou se prohnaly bouřky,,,,, Spojovat technickou závadu,popř. unavený materiál s s bouřkou,vyvracející stromy se mi jeví politováníhodné. Ono to venkovní vedení opravdu není s rezervou držet vyvrácený strom. Za své praxe jsem taky řešil blesk do vedení,který sjel až k transformátoru kde roztrhnul keramickou průchodku. samo, že i vypadla turbina.
      kočák
  • v čem spočívá logika zestátnění ČEZ
    06.07.2025 10:45

    ... tj. 100 % vlastnictví ze strany ČEZ. Základem Zákon o obchodních korporacích a pochopení kontextu, že i 1 % soukromý akcionář dělá ze “státem kontrolované společnosti” soukromou společnost, která je nucena se chovat komerčně a nemůže brát na zřetel strategické s bezpečnostní zájmy státu. Dohromady čistý pragmatismus a na něm založené investiční rozhodnutí, žádný lobbing, jen osvěta na téma, kterému část politiků a veřejnost nechtějí rozumět a tak naše energetika v kontextu budoucích potřeb strádá a vedení ČEZ si za tleskání davu mastí bez rizika i odpovědnosti kapsy… (https://x.com/michalsnobr/status/1941753650235244836)
    Kočičák
  • až osmdesát miliard korun v následujících pěti letech
    06.07.2025 10:38

    ... investuje ČEZ do dekarbonizace vlastních zdrojů energie (www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/zastavit-dekarbonizaci-to-by-byl-velky-maler-firmy-green-deal-nemiluji-ale-investuji-rika-sef-cez-esco-1425786)
    Kočičák
  • Reuters
    05.07.2025 17:42

    ....Po květnovém výpadku ve Španělsku analytici uvedli, že stárnoucí evropská elektrická síť a nedostatek kapacity pro skladování energie si vyžádají investice ve výši bilionů dolarů, aby se vyrovnaly s rostoucí produkcí zelené energie a rostoucí poptávkou po elektřině.
    FYI
    • Re: Reuters
      05.07.2025 17:44

      Takto vypadaly přeshraniční toky v hodině před blackoutem. Z Německa skoro 1900 MW, z toho téměř 1700 MW u linky V411. Z Polska 1400 MW. Na Slovensko skoro 500 MW a do Rakouska 1150 MW. Ve všech případech významná odchylka skutečnosti od plánu
      Bloody fox
      •  
        05.07.2025 21:01

        Zajímavé, dneska 2,16GW z Německa. Z Polska také o něco víc než v pátek. A nic se nestalo. Jak je to jenom možné... Jo aha už vím, neprerusila se linka která dokáže přenášet 1,5GW. Děsný s vama.
        KyberNet
        •  
          06.07.2025 12:16

          Jenže dnes kabel funguje. Problém je spíše v tom, že dráty nejsou úplně udělány tak, aby šla elektřina z Německa a ne z českých uhelek. Do toho vypadly Ledvice. Vedení mělo být už dávno zdvojené.
          jiri007
          •  
            06.07.2025 16:33

            Úsměvné je,že vlak z Olomouce do Prahy jede poblíž Opatovické, okolo Chvaletické el, Kolínské el s rozvodnama Borovinka,Opočínek aj. Přesto trať stála pro spadlý vodič na druhé str. republiky. Oni ti komouši měli i odborníky,kteří chtěli elektrárny rozložené po republice s menší potřebou vedení i za cenu dopravy uhlí do Chvaletic.
            kočák
        •  
          05.07.2025 22:52

          Jde o to, že spadl kabel linky VVN 411, a to neunesla další soustava.
          Bloody fox
          • vyšetřování výpadku dodávek proudu v ČR by mělo být hotové v řádu týdnů
            06.07.2025 10:48

            https://oenergetice.cz/prenos-elektriny/vlcek-vysetrovani-vypadku-dodavek-proudu-v-cr-by-melo-byt-hotove-v-radu-tydnu
            Kočičák
            • Re: vyšetřování výpadku dodávek proudu v ČR by mělo být hotové v řádu týdnů
              06.07.2025 10:53

              ... spokojit se s vysvětlením příčiny blackoutu, že “spadl vodič”, je jako spokojit se s vysvětlením úmrtí, že “vypadl z okna”. Některým to možná postačí - a v některých zemích postačit musí -, ale kritická demokratická diskuse žádá víc. Máloco lze svést čistě na gravitaci. (https://x.com/LukasKovanda/status/1941534118619303991)
              Kočičák
              • a co vyšetřili ve Španělsku?
                06.07.2025 10:57

                ... za historický výpadek proudu může obří solární elektrárna (www.novinky.cz/clanek/ekonomika-za-historicky-vypadek-proudu-je-zodpovedna-obri-fotovoltaicka-elektrarna-pisi-ve-spanelsku-40526990)
                Kočičák
      •  
        05.07.2025 20:16

        jako ze kabel upadl pod tihou nemeckych pretoku? :p
        Ai-kun
        • miláček
          05.07.2025 20:52

          Jako bys nevěděl, jak je doba konspirační
          Velkamedvědice
  • Fiala nezvládl tendr na jaderné bloky.
    05.07.2025 11:28

    Maďarsko je bude mít mnohem dříve. Údajně to stihnou do 2030 a hlavně za předem danou cenu. Vícenáklady pujdou za dodavatelem. 40% pujde z domácích firem, u nás sotva deset. Tyto peníze pomůžou rozjet maďarskou ekonomiku a perlička na dortu, nebudou prodávat přes Lipskou burzu, takže elektřina bude dostupná pro všechny, což opět nakopne maďarskou ekonomiku. Ne jen tu domácí, ale přitahuje to ještě vice7zahranicnich investic. BMW plánuje rozriseni výroby elektrického Neue Klase, Byd přidá kapacity na výrobu nejen El autobusů ale i osobních vozů. To přitahuje pozornost dalších velkých firem třeba z oblasti datových center a bateriových úložišť. Od nás investoři utíkají, plánované investice byly zrušeny a z celé čtyřky jsme nyní my tim otloukankem, protože tady mají přednost určité lobisticke skupiny před ekonomickým růstem.
    štíreček
    • Re: Fiala nezvládl tendr na jaderné bloky.
      05.07.2025 21:16

      Když už tě nevadí, dělat užitečného i.iota i tomu největšímu proruskému dezolátu Rajchlovi, měl by se asi seznámit s fakty. Například, kdy ty ceny byli vyjednány, že za ně dnes rusští fašisté stavět nebudou, //mimochodem, jak je to dlouho, co se proti maďarům obrátila vyjednaná cena plynu//, že ty elektrárny byli vyjednány před deseti lety, už měli být spuštěny a v podstatě se nezačalo....https://ekonomickydenik.cz/rusko-madarsky-jaderny-projekt-se-prodrazi-na-stavenisti-v-paksi-panuji-nelidske-podminky/
      Velkamedvědice
    • Re: Fiala nezvládl tendr na jaderné bloky.
      05.07.2025 15:59

      Tendr co se týče ceny dopadl ještě docela dobře, pokud tedy bude cena konečná a nebude to 3x tolik jako tomu bývá u jiných JE v EU. Co není dobře vyjednané, tak to jsou podmínky vyjednané u EU vrchnosti. EU pro první nový blok nařizuje, že jen část vyrobené elektřiny půjde prodat dopředu na dlouhodobý kontrakt, zbytek v podstatě na SPOTu často za nevýhodné ceny. Podmínky pro druhý blok EU vrchnost ještě ani nestanovila, takže můžou být ještě horší než u prvního bloku.
      jiri007
    • Re: Fiala nezvládl tendr na jaderné bloky.
      05.07.2025 13:30

      Hoaxy raichla bez uvedení zdroje přeposílají největší dezoláti
      Velkamedvědice
    • Re: Fiala nezvládl tendr na jaderné bloky.
      05.07.2025 12:51

      Jeste dodam, ze my (CEZ) pres lipskou burzu neobchodujeme. My obchodujeme pres prazskou burzu PXE. A od CEZu se tam obchoduje priblizne s 5% dodavek ele. Pres 95% je predem prodano pres futures kontrakty bilateralne... Souhlasil bych s tim, kdyby jste rekl, ze lipska burza urcuje cenu elektriny. To by byla pravda.
      KyberNet
    • Re: Fiala nezvládl tendr na jaderné bloky.
      05.07.2025 12:47

      Dobry den, udajne se pletete. Pokud vse pujde spravne tak to nebude 2030, ale 2032. Rozdil je v tom, ze uz byla podepsan dodatek je smlouve ktery je tajny, ale spekuluje se, ze je o zdrazovani projektu.. A vite proc ji budou mit driv, protoze schvalena byla uz v roce 2009.. S pripravnyma pracema se zacalo uz v roce 2020.. Tedy jsou minimalne casove se stavbou 6 let pred nami. Tedy my pokud vse pujde dobre budeme ve stavbe rychlejsi. Nehlede na to, ze od podpisu smlouvy v roce 2014 k prvni pripravne fazi to trvalo 6 let.. Zda se, ze v tomhle budeme take o dost rychlejsi.
      KyberNet
    • Re: Fiala nezvládl tendr na jaderné bloky.
      05.07.2025 12:20

      No nedáme vydělat rusákovi, to je špatně??
      kočák
      • Kočák
        06.07.2025 21:32

        No nedáme, s tím souhlasím ale tady jde především o ten princip, že vícenáklady nezaplatíme my, že cenu elektřiny nebude kopírovat lipska burza a že téměř polovinu té stavby si postavíme sami. U nás nebude ani jedno, zbyde nám sotva 10% podíl našim firmám, cena elektřiny opět bude určovat lipské burza a že se stavba protahuje už teď, kdy se ani nezačalo je do očí bijící.
        štíreček
  • odpojit germána ?
    05.07.2025 1:35

    a neměli bychom toho germána už odpojit, stále kvůli nim investujeme a bába uršulla nám nakonec zvedne eu daně povolenky na energie 'at ji Vondra řekne, bud budete realisté nebo to vedení odpojíme než zase spadne :o)
    Mike -Green D. is killing Europe
    • Re: odpojit germána ?
      05.07.2025 11:13

      Odpojit ho nutně nemusíme, stačí se odpojit z Lipské burzy, pak pujde ulektrina skokově dolů.
      štíreček
    • Re: odpojit germána ?
      05.07.2025 7:24

      ... ach jo, to zas tady bude VM vřískat, že chceš germána odpojit :D
      Kočičák
    • Re: odpojit germána ?
      05.07.2025 1:36

      Konečně někdo.kdo tuší o co jde.
      kočák
      • přetížení z Německa zastaví ČEPS
        05.07.2025 9:35

        https://byznys.hn.cz/c1-67758510-kdyby-hrozilo-pretizeni-z-nemecka-ceps-to-zastavi-rika-o-vypadku-sedlak-ze-svazu-moderni-energetiky
        Kočičák
Diskuse
Vaše přezdívka do diskuse
UPOZORNĚNÍ: Přezdívka používaná v internetových diskuzích, někdy označovaná jako nick, je na Patria.cz označena žlutým symbolem (zámečkem). Uživatelé s takto označenou přezdívkou mohou diskutovat bez obav ze zneužití zvoleného "nicku" (je jedinečný). Používání přezdívky dává Vašim příspěvkům větší váhu a důvěryhodnost, přispívá k vytváření kvalitnější diskuse, tedy i celkovému obsahu Patria.cz.

Obecná diskuze

Chcete se na něco zeptat? Svou otázku položte ZDE
Právě diskutujete
Vaše anketa
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
 Průměrný odhadVáš tip
31.05.20251 192,64
30.06.20251 182,27
31.07.20251 187,50
31.08.20251 245,71
30.09.20251 241,86
31.10.20251 222,86
30.11.20251 228,33
31.12.20251 010,00
Vaše doporučení
Vaše doporučení
Vaše doporučení pro titul do 31.12.2025