Hledání v detailu akcií
Moje portfolio
Nastavit Oblíbené, nastavit Portfolio
Oblíbené tituly
select
NázevNejlepší
nákup
Nejlepší
prodej
Změna
(%)
ČEZ-3,36
KB-1,40
PKN107,9108,2-1,92
Msft403,38403,430,39
Nokia5,8665,921,16
IBM262,92263,111,39
Mercedes-Benz Group AG57,5857,60,89
PFE27,8327,841,31
13.02.2026 18:12:43
Indexy online
AD Index online
select
AD Index online
 

  • 13.02.2026 16:24:48
ČEZ (CEZPbl.PR, Praha)
Závěr k 13.2.2026 Změna (%) Změna (CZK) Objem obchodů (CZK)
1 150,00 -3,36 -40,00 300 426 914
R - Real-Time data z pražské burzy ZDARMA pro registrované uživatele Přihlásit.
Z - Zavřená fáze, O - Otevřená fáze, A - Aukce, V - Volatility break, P - Pozastaveno

 
Názory
  • to Orangutan a ocenění bank
    13.02.2026 16:22

    A ještě jedna věc. Přečetl jsem si tvou diskuzi s Uncasem o ocenění bank a souhlasím s Uncasem, že banky, tedy přesněji řečeno Moneta, je silně přepálená dle historických poměrů P/E, protože dlouhodobě se průměrné P/E u Monety historicky pohybovalo kolem 10 a u KB 11-12. I kdybych uvažoval, že Moneta by měla mít stejné P/E jako KB, tak je i tak přepálená. KB považuji za cca férově oceněnou. Moneta je podle mě ale o dost lépe řízená banka než KB, tak by mohla mít i P/E vyšší než KB. Když vezmu zisk za rok 2025 a vynásobím ho na Monetu poměrně vysokým P/E 15, tak mi cena vychází na nějakých 190, takže prostor pro pokles tu jistě ještě je:-)
    Viktorius
    • Re: to Orangutan a ocenění bank
      13.02.2026 16:36

      *pokrčení rameny* IMHO úplně všechny valuace tendují za normálních okolností k hranici, kde se ještě investice vyplatí, což bývá v současnosti u drahého trhu okolo 20%. Nižší P/E má trh (zrovna Česko) či sektor, který je z nějakého důvodu v neoblibě, třeba že je rizikový (zrovna banky), nebo moc neroste (REITs). Naopak když je oblíbený a v růst se věří, funguje (jako IT nebo aktuálně zlato), kde se saldo P/E dohání "forwardovaným P/E", teď ho nemá ale příští rok ho mít bude. Takže použitelné reálné P/E se posouvá až někam k 30. Z čehož plyne, že otázka valuace českých bank je relativní a k diskuzi; koupit si Monetu s P/E 16 je jistě horší než s P/E 12, ale je to lepší než hřebíkem do oka a je to furt dobré, když se kolem nic lepšího nenabízí a posunuté nahoru je všechno. Kdyby nedorazila krize, mohou banky vesele růst dál až k P/E 20, možná i o něco výš. Pokud naopak dorazí problémy, neuspokojí vyděšené investory ani P/E 15. Takže, TL,DR - Moneta může přísně vzato růst i klesat o 20%, podstatná je nálada na trhu.
      Orangutan
    • Re: to Orangutan a ocenění bank
      13.02.2026 16:34

      Ještě doplním, že u bank je mimo jiné klíčové sledovat poměr P/B, který je u KB aktuálně 1,8 a u Monety 3,3! To také o něčem svědčí. Za mě bych aktuálně nepřikoupil ani jednu, ne že bych nechtěl, ale považuji je za drahé, přičemž Moneta je suverénně moje největší pozice(30%), KB cca 15% a ČEZ cca 15%.
      Viktorius
      •  
        13.02.2026 16:37

        No a pakliže máš 30% ptf v Monetě, tak jsi na tom přesně jako opičáci a otázka stojí tak, kdy a zda uprodávat, případně za jakých okolností. Pokles na 190 problém není, pokles na Arkadijovu kótu už problém je, tam se vyplatí uprodat.
        Orangutan
        •  
          13.02.2026 16:57

          Nevím co je Arkadijova kvóta:-) Já jsem longař a slušné dividendovky hrozně nerad prodávám, což Moneta rozhodně je s mojí průměrkou 72,80:-) V podstatě jediný prodej v CZ, který jsem za těch 15 let investování udělal z důvodu přemrštěné ceny, byl prodej celé pozice E4U za 398 Kč před dividendou a byl to dobrý tah. Jinak prostě držím a držím a při dobré ceně přikupuji, takže jsem už dlouho KB, Monetu a ČEZ nepřikoupil. Na ČEZ vyčkávám, co bude a nejspíš počkám až do úplného konce:-) Za část peněz z E4U jsem koupil M2C a docela jsem se rozjel v US, ale tam je to letos katastrofa, vsadil jsem na špatné koně-FDS, PYPL a FISV. Udělal jsem chyby v analýze a uspěchal nákupy. Dále mám BKE, WSM. STLA, NVO, UNH, GOOG a čerstvě ADP a LYB. Hotovosti mám i po těch nákupech v US docela dost, cca 20-25% ptf.
          Viktorius
          • Viktorius
            13.02.2026 17:38

            Taky jsme longaři, ale občas uprodáme, když máme časový test a podnik je evidentně na vrcholu všech vrcholů, jako byl třeba ČEZ v roce 2022 a 2023, a pak to zase přikoupíme v díře, ježto nám tímto manévrem přibude objem, a to se počítá, narozdíl od starožitné nákupky, jakkoli úžasné. Takže třeba nás loni vyprudil nějakej Trump k uprodání Monety, a k opětnému nákupu níž, což znamenalo zvětšení objemu, byť za cenu daní. A otázka je, zda situace není stejná. XXX Stran Ameriky, tam jsme se vylodili poprvé 2023 na pláži Exxon, a fakt dost dobře, a pak pěstujeme ty dividendové REITS, které nám dělají jen radost za zásobují nás banány. V poslední době jsme se dali taky na zlato. A to jsou hlavní úspěšné směry, máme i neúspěšné, ale ty tě asi tolik nezajímají - třeba NVIDIA se fakt nepovedla, nebo ETL, evropský vzorek, který selhal.
            Orangutan
            • Re: Viktorius
              13.02.2026 18:10

              ale třeba mě to etl pořád baví, hezky to vlní
              ptd
            • Re: Viktorius
              13.02.2026 17:39

              Jo a kóta Arkadije Gajdara je 1174, kde to nakoupil a kde máme havarijní kolíček nejvýraznějšího odlivu. Až tam dorazí sucho, pak je fakt zle, a už se mělo uprodat.
              Orangutan
  • to Orangutan a rozdělení společnosti
    13.02.2026 15:57

    Zopakuji to znovu a speciálně pro Orangutana(navazuji na diskuzi ze včerejška): Psal jsi, že k jakémukoli rozdělení spol. je třeba 90%, což dle mého tak není. Jestli pamatuješ, řešilo se to intenzivně v době úvah o LEX ČEZ. K rovnoměrnému rozdělení společnosti není třeba 90%, ale stačí 75%. Víc % je potřeba v případě nerovnoměrného rozdělení(AI uvádí dokonce 100%, ale to se mi úplně nezdá, spíš bych to viděl na těch 90%). Proto předchozí vláda dělala ty tanečky s LEX ČEZ. Chtěli tu hranici snížit na 75%. Kdyby stačilo 75%, tak přeci LEX ČEZ nevymýšlí a rovnou si to odhlasují. Proto je podle mě nejvíc pravděpodobný scénář rovnoměrného rozdělení na výrobu a distribuci(poměry vlastnictví budou zachovány), pak stát oznámí nabídku na odkup cca 30% výroby(zbytek akcionářů se vytěsní) a mezitím se stát zbaví svého 30% podílu v distribuci.
    Viktorius
    • Re: to Orangutan a rozdělení společnosti
      13.02.2026 16:26

      Ano, už jsem to dohledal a omluvil se, je to 75%. Ale 75% VŠECH akcionářů, a o to šel ten klíčový spor a Blažkova novela, protože na normální valné hromadě je pro stát hračka dosáhnout 75% PŘÍTOMNÝCH, když tam naprostá většina minoritářů není.
      Orangutan
      • Orangutan
        13.02.2026 16:38

        Díky za reakci. Já myslím, že stačí pro rovnoměrné rozdělení 75% přítomných. Stát ale chtěl dělit ČEZ nerovnoměrně, v tom byla ta potíž, jestli se nepletu.
        Viktorius
        • Re: Orangutan
          13.02.2026 16:46

          Dnes jsem to hledal, §306 zákona. Je to ale akademická debata, protože stále je zahaleno mlhou, co přesně chce vláda provádět a zda vůbec něco. Smysl ale dává předtím sestřelit cenu akcí s povolenkami a dalšími zmatky, takže otázku vytáhnout znovu třeba na podzim, kdy bude ČEZ stát těch kýmsi slíbených 950.
          Orangutan
  • Povolenka
    13.02.2026 15:50

    Jde dobře vidět jak je celý systém ETS narvaný spekulanty. Aby to během chvilky takto zahučelo je toho důkazem. To že jejich kurz z nějáké části aktivně neřídí nějáké části nějáká centrální autorita typu centrální banky je špatně. Takto ty verbální intervence musí dělat Merz.
    Make_CEZ
    • Re: Povolenka
      13.02.2026 15:57

      Na druhou stranu je taky potřeba říct, že skoro každý rok okolo února nastává obecně relativně velký pokles cen povolenky.
      Make_CEZ
  •  
    13.02.2026 15:16

    Tak vzhledem k chování ostatních akcií se spíše zdá, že pravdu má Uncas, bude to větší problém celého trhu, nikoli jenom ČEZ a povolenky. Tlusťoši uvolňují cash a prodávají všechno možné a připravují se na problémy.
    Orangutan
  • nic nebude
    13.02.2026 14:41

    Sedím si na rukách!
    blaf
    • Re: nic nebude
      13.02.2026 14:54

      Tady by to mohl být větší problém, ale to je jasné už od ledna.
      Orangutan
  • 1160
    13.02.2026 13:06

    Máš tam highs z dubna 2025. Podobně nedávná cena na 1086 se “opřela” o highs z ledna 2025. Tyto highs působí taky jako supporty.
    petr12
    • Re: 1160
      13.02.2026 14:55

      Jo, díky. Ale jak vidět, je to pryč. Nyní 1122.
      Orangutan
  •  
    13.02.2026 12:21

    Při ceně 60 euro za Mwh je současná cena čezu akorát. Elektřina, aby se dalo obnovat potřebuje aspoň 80+ ale nejlépe 90+ (a to nezapočítávám povolenku. Pořád je zapomínáno, že distribuce tvoří víc jak 20 miliard zisku čezu (= 40+ korun na akcii) a bude v dalších letech růst). Každá sleva co tahle panika vyvolá bude super :-)
    Llanowar
    •  
      13.02.2026 12:44

      Pro ceny 50 euro za mwh je to litr, pro ceny kolem 40 mwh je to kolem 900 korun (s poklesem ceny elektřiny se zisk distribuce dostává poměrově zase nahoru)
      Llanowar
      •  
        13.02.2026 12:49

        Kdo spekuluje na ceny energií 50(40) ať s nákupem počká. Kdo si myslí, že tahle cena za elektřinu je blbost a že to prostě bude 80+ i bez povolenky je defakto jedno kdy koupí protože 80+ je 1600 pro ČEZ. Každopádně je to teď zajímavé, protože se něco konkrétního na trhu děje - spekulanti budou mít chvíli ráj :)
        Llanowar
        •  
          13.02.2026 13:00

          Já si myslím, že cena elektřinu bude 80+, ale zároveň, že ČEZ bude politickým otloukánkem. A u firem jako Petroleo Brasileiro, Ecopetrol, ČEZ apod. očekávám jiné výsledky než u firem s investičně přívětivějším prostředím. Holt to nacenění reflektuje prostředí banánové republiky.
          intfo
          • banány
            13.02.2026 16:27

            https://www.youtube.com/watch?v=a0Yzqd_pkg8
            Velkamedvědice
          •  
            13.02.2026 13:14

            Mi příjde super, že lidi teď přiznávají víc, že si něco myslí, že se stane na základě svých odhadů místo aby "to je jasné" - tohle tvoří příležitosti :-)
            Llanowar
            •  
              13.02.2026 13:41

              Tak jasně, třeba ten odhad elektřiny za 80+ se vůbec nemusí povést. Otázkou je, jestli je to příležitost k nákupu, nebo prodeji :-)
              intfo
              •  
                13.02.2026 16:41

                Pokud zruší povolenku je čas teď čekat :) Pokud povolenku upraví tak aby cena energie byla 60 euro současná cena čezu je fér. Ale protože nikdo netuší co s povolenkou bude (ale asi něco ano) tak je čez teďka dobrý akorát na spekulace. Celé tržní odvětví teď padají kvůli nástupu AI a AI agentů, takže si myslím, že společnosti co vyrábějí fyzické věci z toho budou teď těžit a pak pár software hegemonů co přežijí.
                Llanowar
    •  
      13.02.2026 12:35

      Tohle nevím, které řeknu je prostě nevím, ale myslím si. Nevím jestli elektřina spadne na 60 euro, ale nemyslím si to. Je to ekonomický nesmysl za současných technologií. A jenom dodám, že distrubuce a prodej byly loni 37 miliard ebitda Čezu a že to číslo bude další roky už jenom růst.
      Llanowar
    •  
      13.02.2026 12:22

      Než teda vše ovládne AI a robotizace. Pak pochybuju, že peníze budou vůbec potřeba.
      Llanowar
  • 1160
    13.02.2026 12:03

    Zatím to tady zajímavě pruží, i když by tam podle všeho žádná úžasná podpora být neměla.
    Orangutan
Diskuse
Vaše přezdívka do diskuse
UPOZORNĚNÍ: Přezdívka používaná v internetových diskuzích, někdy označovaná jako nick, je na Patria.cz označena žlutým symbolem (zámečkem). Uživatelé s takto označenou přezdívkou mohou diskutovat bez obav ze zneužití zvoleného "nicku" (je jedinečný). Používání přezdívky dává Vašim příspěvkům větší váhu a důvěryhodnost, přispívá k vytváření kvalitnější diskuse, tedy i celkovému obsahu Patria.cz.

Obecná diskuze

Chcete se na něco zeptat? Svou otázku položte ZDE
Právě diskutujete
Vaše anketa
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
 Průměrný odhadVáš tip
31.12.20251 366,67
31.01.20261 371,23
28.02.20261 392,85
31.03.20261 373,83
30.04.20261 376,08
31.05.20261 415,67
30.06.20261 390,58
31.07.20261 536,57
Vaše doporučení
Vaše doporučení
Vaše doporučení pro titul do 30.6.2026