Hledání v detailu akcií
Moje portfolio
Nastavit Oblíbené, nastavit Portfolio
Oblíbené tituly
select
NázevNejlepší
nákup
Nejlepší
prodej
Změna
(%)
ČEZ0,00
KB0,00
PKN109,86109,94-1,40
Msft-0,31
Nokia6,3826,4481,35
IBM0,34
Mercedes-Benz Group AG59,1659,180,83
PFE-0,78
21.02.2026 2:04:00
Indexy online
AD Index online
select
AD Index online
 

  • 20.02.2026
Gold fields Depository Receipt (GFI, NY Consolidated)
Závěr k 20.2.2026 Změna (%) Změna (USD) Objem obchodů (USD)
54,09 2,37 1,25 87 833 728
R - Real-Time data si mohou aktivovat klienti Patria Plus / Investor Plus ZDE.

 
Názory
  •  
    19.02.2026 17:00

    Tady už zřejmě taky přestali blbnout.
    Orangutan
  • gold 5000
    13.02.2026 15:43

    a svět je už zase vpořádku
    Orangutan
    •  
      16.02.2026 14:27

      Na JSE dnes +1,3%
      akciovy_cumenda
      •  
        16.02.2026 14:31

        Jasně, zlato se pláca kolem nuly, čekáme na výsledky. Zítra IAG napoví.
        Orangutan
        •  
          16.02.2026 14:38

          Přesně tak, tento víkend CDE, GFI. Nečekám nic jiného, než že Moneta dostane fáče ze zlata. A až se uzdraví, půjdou hezky ruku v ruce k zářivým včerejškům (28.1.)
          akciovy_cumenda
          • Výsledky
            19.02.2026 9:08

            Orangutane, výsledky jsou před trhem (viz debata na CDE). A už jsou k dispozici. https://www.goldfields.com/reports/q4-2026/pdf/booklet.pdf Lépe čitelné je to ale na jejich stránkách.
            akciovy_cumenda
            • Re: Výsledky
              19.02.2026 9:14

              Díky m,oc. A je to skvělé, přesně jak jsme tušili. Jádro pudla: "Zisk na akcii (EPS) za rok 2025: dosáhl hodnoty 3,94 USD. Meziroční srovnání: Jedná se o nárůst o cca 184 % oproti předchozímu roku 2024, kdy EPS činil 1,39 USD. Headline EPS (HEPS): Očekávané rozmezí pro rok 2025 bylo stanoveno na 2,79 – 2,97 USD na akcii."
              Orangutan
              •  
                19.02.2026 9:20

                A další vychytávka - vše při průměrné ceně 3500 za unci, což dává další velikánský prostor ke zlepšení na rok 2026. Ke konci roku to už dosahovalo 4300. AISC je poměrně úžasných 1575, oproti roku 2024 klesl (!), neb byl 1682. A tohle asi taky chceš slyšet: "Finální dividenda: Byla stanovena na 18,50 ZAR (jihoafrických randů) na akcii, což je nárůst o 164 % oproti loňskému roku. Speciální dividenda: Jako bonus společnost vyplatí dalších 4,50 ZAR na akcii. Celková roční dividenda: Spolu s již vyplacenou průběžnou dividendou (7 ZAR) činí celková částka za rok 2025 25,50 ZAR na akcii (cca 1,59 USD)."
                Orangutan
                • proč to v premarketu klesa
                  19.02.2026 11:41

                  Ahoj, můj první příspěvek/dotaz v diskuzi na Patrii. Od listopadu to tady různě sleduji a postupně jsem otevřel nějaké pozice, u těžařů nejvíce NGD, CDE a GFI. Z toho, co dnes píšete, jsou výsledky GFI výtečné, avšak v premarketu to celkem klesá, napadá vás k tomu nějaké vysvětlení? A výsledky NGD dle Nokima v diskuzi k TRX měly být ve čtvrtek 12.2., ovšem podle všeho nebyly a mají snad být dnes anebo? Díky předem za reakci.
                  krecci zilka
                  • křeččí žilka
                    19.02.2026 11:48

                    krátké vlny jsou strašně těžko predikovatelné, my jedeme hodně dlouhé, roční a delší. Takže i když třeba správně věříme, že to celé vyleze za rok poměrně strašlivě (třeba na 100 dolarů), neznamená to, že to cestou mnohokrát neodbočí dolů, a to i úplně nelogicky. Například je dost časté, že po růstu někdo "zamyká zisk", pokud na tom má třeba 20%, čímž to prodá a čímž to lehce pošle dolů. Stačí ti jeden větší fond s takovou akcí, zejména pak v premarketu, kde většina velkých hráčů spí a nedělá nic. Nám to samozřejmě taky smysl nedává, poslali bychom to rovnou na 60 dolarů, ale poněkud nemáme tu váhu, s ohledem na rozměry GFI jsme fakt hodně drobný investor :)
                    Orangutan
                    • Re: křeččí žilka
                      19.02.2026 11:57

                      díky, myšlenka byla u mě taková, že jsem u CDE ve větší pozici, než dlouhodobě plánuji, a to s ohledem na očekávané výsledky včera a pokles ceny stříbra v minulých dnech, tedy to CDE mi přišlo levné; teď mě napadlo něco uprodat v premarketu a přelít do GFI, ježto bych čekal, že výsledky jsou u GFI zářnější a tedy by tam mohl být větší nárůst v krátkém horizontu dnů/týdnů; ale asi to vidím příliš jednoduše
                      krecci zilka
                      • křeččí žilka
                        19.02.2026 12:11

                        Jako nechcem ti do toho moc kecat, každý za sebe a tak, ale všeliké toto kvaltování toliko pro hovada jest, tvrdí Jan Amos Komenský, učitel národů. Když nemáš zkušenost a zkoušet honit drobné několikadenní a týdenní vlny, můžeš v tom za chvíli zůstat parádně viset, nehledě na spousty prachů propálených na poplatcích, a taky nezapomenout na daně z každého zisku (15%). Existují takhle tlusté knihy, které dokazují, že longaři, co to koupí a drží a jen velmi vzácně něco přeprodají, dělají daleko větší a hlavně spolehlivější zisky, a ještě se u toho míň nadřou. Rozdíl mezi CDE a GFI je velmi subtilní a nejasný, my držíme oba právě proto, že netušíme, který bude lepší (jeden je víc závislý na stříbře, atd.) Kdekdo na burze se zpočátku nahrne do rychlých obchodů, s nadějí na bleskové zbohatnutí, ale ono to taková sranda není a stabilních letitých úspěšných traderů oproti longařům je tu jen pár, a není to náhoda. Doporučujeme pročíst celou debatu na IAG (Iamgold), není moc dlouhá (pár stran), popsali jsme průběžně, jaké je to držet akcii rok a něco (a ceny k datům si snadno najdeš na grafu). To šlo všechno naprosto mimořádně skvěle, ale přesto tu byla spousta podivností a zatáček. Tady to bude samé.
                        Orangutan
                        • Re: křeččí žilka
                          19.02.2026 12:24

                          rozumím, je pravda, že už jsem pár podobných transakcí provedl, nikdy to nic moc zásadního nepřineslo a akorát jsem na tom propálil spoustu času, jak jsem to sledoval; ještě drobnost k těm daním ze zisku - zisky a ztráty se ve stejném zdaňovacím období započítají, pochopil jsem správně? tedy pokud na uzavřených pozicích vydělám za rok 100 tis. Kč, ovšem na jiných uzavřených pozicích ztratím 80 tis. Kč, tak daň se platí pouze z těch 20 tis. Kč, nepletu se?
                          krecci zilka
                          •  
                            19.02.2026 14:44

                            Je to přesně tak. A iten stav je typický. Slavné vyděláte 20 000, což lze mit běžným držením za den bez velkého přemýšlení. V počátcích jsem udělali podobnou zkušenost. Zisk je takový upracivany a ne moc velký. Vnést do toho metodu a efekt chvíli trvá.
                            Orangutan
                            •  
                              19.02.2026 15:11

                              Orangutane, že se tak děje na začátku je asi přirozené. Pokud jsi v nějaké činnosti nový, potřebuješ mít, nejlépe co nejdříve, zpětnou vazbu, zda to děláš správně. A držení bez realizace není tím správným dopaminovým spouštěčem. Jako sekundární aspekt vidím poměr zisků k běžné spotřebě. Když je to plně pokryje, proč riskovat, raději než trade, tak Lišákova dluhopisová renta.
                              akciovy_cumenda
                              •  
                                19.02.2026 15:15

                                A jinak je to opravdu sranda. I když jen premarket, po velmi dobrých výsledcích to jde dolů. Čekal bych, že to ti, co teď prodávají, vyklopí už včera. Ale asi to jsou zejména podkladoví tradeři. Jiný důl, jiný mrav.
                                akciovy_cumenda
                                •  
                                  20.02.2026 8:25

                                  Tady si myslíme, že to bude dlouhodobě z těch zlatých podniků úplně nejlepší, protože je to vzhledem k těm největším (AEM a Newmont, zřejmě) nejvíc podceněné. A je to běh na nejdelší trať (jeden důl má životnost asi sto let...). Samozřejmě, bude složité to srovnávat se stříbrnými podniky, protože ty mohou dopadnout ještě lépe s ohledem na trochu záhadný podklad.
                                  Orangutan
                                  • Rychlost
                                    20.02.2026 10:41

                                    Vypadá to, že i GFI se probudilo. Jasně, nemusí to být ještě trend a byla tu polemika, že je již zaceněno očekávání, analytická opatrnost, atd., ale ta latence 1 den na sledovaných dolech mne na americké burze překvapuje. Pamatuji si, že když jsem před rokem začal, bylo spousta příspěvků, jak je BCPP zpomalená a že se před pokynem i dát kafe a vyčůrat :)
                                    akciovy_cumenda
                                    • Re: Rychlost
                                      20.02.2026 10:50

                                      Jo, ono je to hodně zrádné. "Trhy" a "burza" je pro spoustu lidí něco jako IT a Magnificent 7, kde to fakt reaguje na každou kravinu hned. Jakmile je něco masivně medializované, trh se může zbláznit a reakce bývá obvykle přehnaná. Kdežto ti první prospektoři těžby viseli předloni celé měsíce, než si někdo konečně všiml, že se cena zlata docela dramaticky hýbe (a mohli se to dočíst na obrazovce, jen v trochu jiné sekci). Celá ta story o IAG nebo SSRM je příběh notorického nedohánění fundamentu trhem, což platí stále. A ještě složitější jsou ta teoretická vysvětlení - zatím to devět z deseti komentářů stále čte jako klasickou "nedůvěru v dolar a obavy z rizika", z definice dočasné, což tak vlastně není z podstatné části, jde o dlouhodobý systémový posun investiční téze. Tam vidíme jádro naší neshody s trhem.
                                      Orangutan
                          • Re: křeččí žilka
                            19.02.2026 12:58

                            Pokud se bavíme stále v rámci prodeje cenných papírů, tak ano. Jen se do toho nezapočítavají ty cenné papíry, které prošly časovým testem. Ani když jsou ve ztrátě.
                            ospalec
                  • Re: proč to v premarketu klesa
                    19.02.2026 11:47

                    Fundovaně ti na to odpoví ostatní. Mně se to nyní jeví tak, že z části je to již zaceněním předchozích očekávání a druhak opatrností. Každopádně, já držím, protože jsem přesvědčený, že při udržení alespoň těchto výsledků v budoucnu, půjdeme časem nahoru.
                    akciovy_cumenda
  • Neplecha ukončena
    12.02.2026 17:39

    skoro přesně 50 průměr.
    Orangutan
  •  
    12.02.2026 8:26

    Brutální. Ty nárůsty nejsou nějak šílené, ale je jich vlastně hodně. Od října, kdy jsme začali někde kolem 42 a pak dokonce klesali až ke 37, jsme dnes vlastně o dvacku jinde, a procent to není zrovna málo. Za chvíli bude dobrá každá cena, co začne pětkou. Snad dnes trochu pomůže trochu červené na zlatě.
    Orangutan
    •  
      12.02.2026 10:31

      Opět přidáno. Zvyšujeme sázky a došlo k udělení dalšího certifikátu "monkey approved no limits", prostě riskujeme jak magoři. Proti byly jen dva hlasy.
      Orangutan
  •  
    06.02.2026 9:33

    Tady to samé, 11 dolarů dolů od vrcholu jako v minulé vlně. Sakra, teď by to chtělo nabrat.
    Orangutan
  •  
    04.02.2026 10:32

    ... a velkej pes hrábne tlapou a jsme všichni mnohem dál. Tady to vypadá tak nějak skvěle. Pozitiva a sociální jistoty, jen dovolenou v Jugoslávii vynechali.
    Orangutan
    • Orangutan
      05.02.2026 22:26

      Ty sudé a liché vlny se nám střídají nějak často :) Ještě, že budou brzo výsledky. I když, je otázkou, zda by nebylo lepší, kdyby byly během uptrendu. Každopádně, drsnej emerickej šerif mi zatím hlásí, že z -5% se hezky vrať na -10%, greenhorne.
      akciovy_cumenda
      • Re: Orangutan
        06.02.2026 9:40

        Sudé a liché vlny se střídají tak nějak vždycky. To je jádro Elliottova pozorování; je-li celkový růst na základě zprávy 10 dolarů, tak se to odehraje v podobě pětivlny, tedy třeba čtyři dolary nahoru, dva dolů, šest nahoru, dva dolů, čtyři nahoru. Sudé korekční jsou ve vzestupné vlně nejčastěji poloviční proti těm předchozím, což se tady dost přesně děje. Z čehož lze tvrdit, že kompletní pětivlna v tuhle chvíli míří na 75. Fundamenty míří ještě daleko výš (eps byl asi 2 dolary a míří někam k 5). Vidle do toho může hodit jedině zadrhnutí těžby u více dolů.
        Orangutan
        •  
          09.02.2026 20:16

          Kletě, nestihli jsme. Nutno asi další kolo. A čas do 19.2. se povážlivě krátí.
          Orangutan
  • Elliott
    29.01.2026 9:12

    S ohledem na vývoj se objevila nová interpretace vlny. Fáze minule označená jako první vlna od ledna 2025 na hodnotě 14 dolarů, vlna dokodrcala do dubna někam k 26. Bývá to také označováno jako náběžná příčka, velmi podobná je k vidění u základů slavné vlny na ČEZu z roku 2020-2022. na tento nejasný stav navazuje fáze kolem dne osvobození v dubnu, kdy Trump začal spouštět úplně jiný příběh jméně "postupná zkáza dolaru a Ameriky." Zhruba tři měsíce trval stav váhavé korekce do strany, kdy si investoři ujasňovali, co se děje. Definitivní zlom koreluje s nenápadnou, leč pro opičáky úplně zásadní korekcí na přelomu července a srpna, kdy trhy začaly ztrácet trpělivost s IT příběhem. Tehdy uprodával Buffett Apple a BAC, pokud si vzpomenete. Korekce nebyla moc katastrofální, ale její následky byly zjevně hluboké a strukturální, začínáme se překlápět do jiného světa a zlato zařazuje další rychlostní stupeň. A právě tady začíná na GFI vlna, 1.8.2025, explozivním růstem, skok ještě nebyl dohnán, z 25 na 30, a dál se to řítilo až na 47 v říjnu, tedy výška 22. Korekce druhé vlny ze 47 zpět na 35 je skoro přesně poloviční, dle učebnice. Z hodnoty 35 na začátku listopadu pak startuje třetí z pěti, ocitáme se v dnešní fázi. Tato třetí z pěti je obrovská, složitá, obsahuje v sobě nejméně kompletní pětivlnu, kterou asi netřeba rozebírat, podstatný je prohnutý parabolický tvar - trh postupně mění názor, že úhel vzestupu není dostatečný - a výška, která by dle Elliotta ve verzi 1,3 Fibo měla mít 28, a má 26. Nyní jsme na křižovatce, lze čekat čtvrtou z pěti a korekci podobné velikosti (12, takže někam k 50), a pak dalších 22 páté z pěti čili uklízečkové. Jenomže ty stále strmější úhly naznačují, že možná ne, korekce nedorazí a současná třetí z pěti se ještě protáhne, další Elliotovská hranice je 1,61 *22, , což by dalo drastických 35,4, tedy přesně 70, a odtud teprve korekce a pak pátá vlna, pracovní výsledek 80. Fundament je ovšem stále v jasném předstihu a naznačuje, že názor investorů je stále velmi opatrný a konzervativní. Strašlivá síla.
    Orangutan
Diskuse
Vaše přezdívka do diskuse
UPOZORNĚNÍ: Přezdívka používaná v internetových diskuzích, někdy označovaná jako nick, je na Patria.cz označena žlutým symbolem (zámečkem). Uživatelé s takto označenou přezdívkou mohou diskutovat bez obav ze zneužití zvoleného "nicku" (je jedinečný). Používání přezdívky dává Vašim příspěvkům větší váhu a důvěryhodnost, přispívá k vytváření kvalitnější diskuse, tedy i celkovému obsahu Patria.cz.

Obecná diskuze

Chcete se na něco zeptat? Svou otázku položte ZDE
Právě diskutujete
Vaše anketa
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
 Průměrný odhadVáš tip
31.12.2025-
31.01.2026-
28.02.2026-
31.03.2026-
30.04.2026-
31.05.2026-
30.06.2026-
31.07.2026-
Vaše doporučení
Vaše doporučení
Vaše doporučení pro titul do 30.6.2026