Hledání v detailu akcií
Moje portfolio
Nastavit Oblíbené, nastavit Portfolio
Oblíbené tituly
select
NázevNejlepší
nákup
Nejlepší
prodej
Změna
(%)
ČEZ820821,5-0,36
KB820822,5-0,55
PKN64,1764,19-2,73
Msft409,12409,210,26
Nokia3,27953,28250,67
IBM184,59184,8-0,09
Mercedes-Benz Group AG73,0873,091,29
PFE26,8326,84-0,24
28.02.2024 15:37:51
Indexy online
AD Index online
select
AD Index online
 

  • 28.02.2024 14:50:31
VIG (VIGRbl.PR, Praha)
Poslední obchod Změna (%) Změna (CZK) Objem obchodů (CZK)
684,00 1,03 7,00 2 391 401
R - Real-Time data z pražské burzy ZDARMA pro registrované uživatele Přihlásit.
Z - Zavřená fáze, O - Otevřená fáze, A - Aukce, V - Volatility break, P - Pozastaveno

 
Názory
  •  
    26.02.2024 16:04

    Ach vy malověrní.
    ferox
  • Trhač asfaltu...
    26.02.2024 12:56

    Trhač asfaltu... Za vysokých objemů pokračuje...
    SajzeKatze
    • Re: Trhač asfaltu...
      26.02.2024 13:02

      A tož tak mi si tu žijem :D
      Čičák
      •  
        26.02.2024 13:05

        Však už aby se vrátil na litr,abych mu moh dát pápá. Mě těch 27% nebaví.
        kočák
        •  
          26.02.2024 13:47

          Jakých 27 %?
          SajzeKatze
          •  
            26.02.2024 13:51

            Možná má na mysli daň na dividende
            ABe
            •  
              26.02.2024 14:03

              Jo, myslím tu divi daň, co se ohlížím do USA,tak mi vadí, jako to nemohli aspoň uznat 15% bez dodaňování ?
              kočák
              •  
                26.02.2024 14:09

                Já se zase divím, že to není pořešený nějak na úrovni celé EU, že by se dividendy danily všude stejně. A pak by odpadly i tyhle šaškárny s refundacema dividend atd. Přijde mi postavený na hlavu, aby u procesu, co se může dít zcela automaticky, se platilo tisíce za vyřízení a trávilo se asi týden každý rok jenom skákáním kolem toho. Všechno úplně zbytečné a neefektivní plýtvání časem.
                SajzeKatze
                •  
                  27.02.2024 7:14

                  Jo, tak to by dopadlo tak, že by v celé EU prosadili minimálně 27%... Radši bych to nechal jak to je ;-)
                  ABe
            •  
              26.02.2024 13:53

              Ajo, no už mi to došlo. Asi jsme od VIGu všichni čekali víc.
              SajzeKatze
        •  
          26.02.2024 13:09

          Tuší někdo co se děje?
          tomton
          •  
            26.02.2024 13:11

            Děje se to, že se dostaneme třeba na férovou cenu :D. Nebo nás překvapí divi?
            Čičák
            •  
              26.02.2024 13:49

              Na litr bych si počkal klidně i 10 let :D Ale toho se nedočkáme nikdy.
              SajzeKatze
              •  
                26.02.2024 14:33

                Litr asi nebude, ale aspoň těch 700+ by slušelo.
                Čičák
                •  
                  26.02.2024 14:37

                  Tak to bude stejně mizerná investice. Kdyby to mělo dividendu 8 % jako PM, tak ať to stojí klidně 10 let furt stejně, ale při dividendě 1,30 EUR, ať se jdou vycpat.
                  SajzeKatze
  •  
    22.02.2024 14:57

    Již si tím netrap hlavu. 1/3 mého portfolia je tvořena touto akcií a jsem naprosto v klidu. Spala dlouho, příliš dlouho, důvod byl 6 leté období nulových úroků u €, což bylo proti ekonomické logice. Nyní jsme však v naprosto jiné, konformní situaci. Akcie má před sebou několikaletý růst. Jak jsem psal, na podzim 800 a příští rok výše. Kolik to bude, hádat nebudu. A netrap se porovnáváním tržní hodnoty s kapitálovou hodnotou danou burzou.
    ferox
  • SajzeKatze
    22.02.2024 13:57

    Nechci se tě dotknout, ale ty první 2 věty tvého posledního příspěvku svědčí o tom, že jsi nepochopil co je to hodnota firmy a kdy je důležitá. Majoritní akcionář nemá v plánu odprodej žádných akcií, takže je mu absolutně jedno, za kolik se na burze prodávají. On zná aktiva firmy, výkonnost, zisk atd., perfektně zná skutečnou hodnotu firmy. Pokud by se někdy rozhodl, že prodá určitý podíl, změní divi politiku na 90% čistého zisku a do 1/2 roku to bude za 1500 Kč, pak klidně prodá. Firma má i obrovské peníze v nerozděleném zisku z posledních let, což samozřejmě lze též vyplatit formou divi a akcie by pokračovaly v dalším skokovém růstu. Majoritář má více možností, nemá však důvod je použít. Chová se tak trochu jako církevní klér ve Vatikánu, čas pro něj nehraje roli.
    ferox
    • Re: SajzeKatze
      22.02.2024 14:09

      No ale důvod, že ta tržní cena se neblíží fundamentální hodnotě, je akorát v tom, že trh nevěří, že ta hodnota někdy (v asi rozumné době) bude realizována v jeho prospěch. Proč by se majoritní akcionář snažil budovat firmu, ze který tu hodnotu třeba nikdy nedostane? No a když se zeptám takhle hloupě, podle tebe by stačilo jenom zvýšit výplatní poměr na 90 %, aby hodnota akcie byla 4-ciferná?
      SajzeKatze
  •  
    22.02.2024 11:51

    Máš svou pravdu, se kterou jistě souhlasí většina minoritních akcionářů. Majoritní akcionář má dlouhodobé uvažování, jeho cílem je vybudovat co největší firmu dokud to jde. S tím nic neuděláš, musíš to respektovat. Na druhou stranu, podívej se na americké giganty, většina nevyplácí žádné divi a akcionáři jsou spokojeni. Otevři si pivo, uvař si kafčo a bude ti líp.
    ferox
    •  
      22.02.2024 12:39

      Ale k čemu to majoritnímu akcionáři bude, když tu hodnotu ten kolos stejně mít nebude, respektive trh jí tak nenacení. Nebo pokud VIG už skutečně gigantem je, proč to trh neocení? Jestli zjednodušeně řečeno vydělá VIG 90 kaček ročně a na dividendě vyplatí čistého (i po refundaci) ztěží 30 kaček, kam se zbylých 60 kaček dlouhodobě ukládá? 60*9 = 540 + 640 = cca 1180 kaček dnes. Tomu VIGu chybí pětikilo na hodnotě jen kvůli tomu, že není výplatní poměr 100 %. Ta cena, co se platí za budování společností, je prostě strašně moc velká. Nevím, jestli to celé má smysl, ale rozumím, že přít se s majoritním vlastníkem nikam nepovede. Stejně se s tím nedá nic dělat, protože prodávat za současné ceny prostě nedává smysl, ač už je to lepší, než v létě. Jestli má smysl dokupovat, to taky nevím, logicky by mělo, ale splachovat tam další kapitál s tím způsobem hospodaření VIGu, už se asi taky nikomu moc nechce. Takže se nedá dělat v podstatě nic, než sedět, čekat a modlit se.
      SajzeKatze
  •  
    22.02.2024 11:07

    Nyní vážně. Držíš je 10 let, takže pamatuješ proč byl ten velký sešup někdy před 9 lety. Připomenu, VIG si nechala udělat nové software za cenu přes 300 mil.€. To poslalo cenu akcie do kopru. Vzápětí na to začalo dlouhé období nízkých až nulových úroků, to pojišťovnám nechutná. Nyní jsme zcela někde jinde, firma dospěla, jsou vysoké úroky, chceš-li prodat vyčkej 2 roky, neprohloupíš.
    ferox
    •  
      22.02.2024 11:17

      Já to prodávat nechci, kor za takový pakatel ne. Reaguju jen na to, co ta akcie předvedla. Já mám nejvyšší nákupku 646 kaček, někdy z roku 2015 nebo 2016, nechce se mi hledat, takže bitej na tom vyloženě nejsem. Je to prostě jako kdybych těch 8-9 let prachy válel na spořáku, nic víc z toho nebylo, což je ve finále stejně potupa, když se to srovná se zdražováním všeho možného okolo. Vůbec neberu v potaz ty, co kupovali za 1200, 1300, 1400, pro ty to musí být vyloženě tragédie. Ostatně ten primární důvod pro nákup byla právě cena, která se během chvilky propadla někam na půlku a doufal jsem, že za tou akcií fundament je. No jenže zaostává dost výrazně i za Erste Bank, která taky ten výplatní poměr nemá o nic lepší. Je prostě něco špatně s celou tou společností. Cílem managementu má být maximalizovat výnosy pro své akcionáře. Kdyby zvýšení výplatního poměru vyhnalo cenu výše, měli by to udělat. Kdyby rozdělení obrovské hotovosti, co vygenerovali, vedlo v součtu k vyšší hodnotě společnosti, taky by to měli udělat. Když vezmu v potaz všechen ten tok hotovosti a zisků, co vygenerovali, i při ceně 1000 korun teď by se nedalo říct, že se ten dlouhodobě nízký výplatní poměr vyplatil. Dostane se ta cena v blízké době aspoň na těch 1000? Silně o tom pochybuju. Tak k čemu to vlastně celé je?
      SajzeKatze
      •  
        22.02.2024 11:41

        alternativa k dluhopisové složce v ptf? při ceně kolem 700 by to pokrylo (alespoň u mě) cca dlouhodobou inflaci, dividendy jsou dárek navíc. ale to neustálé očekávání, že se nějak zázračně tahle akcie vzchopí, to je fakt vysilující až frustrující
        ABe
        •  
          22.02.2024 12:32

          Aby to byla alternativa k dluhopisové složce, tak by to musel mít výnos dluhopisu. A to prostě nemá ani náhodou. Sypalo to tak 4 % čistého ročně a to ještě jen za předpokladu, že se žádalo o refundace, což je další výdaj, jak ze strany banky na poplatku, tak i časový. Inflaci to rovněž stěží pokryje, když jen za poslední 3 roky byla inflace cca 33 % nebo kolik, to vysypalo tak za těch 8-9 let dohromady. Zato volatilitu akcií to má se vším všudy, když to v covid(u) rylo dr*kou v zemi někde okolo 370 korun nebo kdoví, jestli ne ještě níž.
          SajzeKatze
          •  
            22.02.2024 13:09

            no to záleží hodně o nákupce. to co mám nakoupeno se čtyřkou na začátku je celkem v pořádku, nákupy kolem 520-530 ještě tak tak jdou, ty dražší šarže inflaci posledních dvou let prostě nedoběhly. to samé k dividendě, mě to teda vychází spíš k 5ti procentům, ale to je už fuk. pokud to porovnáváš s aktuální sazbou na tv, tak nic moc, ale před pár lety to tak špatný nebylo a za rok zase nejspíš nebude. jinak ale souhlasím, existují mnohem atraktivnější tituly, tohle mám jednak pro diverzifikaci a taky, že jsem (asi marně) doufal, že půjde nad 800 a zvedne divi. no a jsme zase u těch marných očekávání a frustrace ;-)
            ABe
            •  
              22.02.2024 14:13

              5 % čistýho, to né, určitě né, vždyť byla dividenda i 0,90 EUR hrubého, možná i nižší, nechce se mi hledat. Hlavně ani nevím, kterým údajům se dá věřit, podle Patria je P/E 7,19 ; podle Google P/E 5,72. Asi tuším, kdo z těch dvou to bude mít dobře. To je přece furt strašně levný i bez ohledu na ten nedávný růst.
              SajzeKatze
              •  
                22.02.2024 15:59

                https://group.vig/en/investor-relations/share/dividend/ jinak současné p/e taky moc nechápu
                ABe
  •  
    22.02.2024 10:25

    Nezoufej, pokud máš méně než 30 let, věř tomu, že si na ty peníze někdy šáhneš, případně vnoučata. Hlavu vzhůru.
    ferox
    •  
      22.02.2024 10:29

      Nemám méně, než 30 let, bude mi 37. A 10 let na VIGu není žádná doba. Maximálně to vygeneruje místo výnosu horšího spořáku, výnos lepšího spořáku.
      SajzeKatze
  • Re: na podzim 800
    22.02.2024 10:17

    To není optimismus, jsem realista. Takže se mrkněme na rozvahu k datu 30.6.23. Dluh 2088, nerozdělený zisk z minulých let 7050--nádherný poměr. Roky nadávám na divi politiku, která sráží cenu akcie, nadávám i na neustálé akvizice. Objektivně musím však uznat, že to dělají velmi dobře. Zisk neprožrali a stále budovali větší a větší firmu. Využili toho, že po rozpadu východního bloku zde byly možnosti, kterých rychle ubývalo. VIG dnes a VIG před 25 lety je nesrovnatelná. Je to mimořádně solventní firma.
    ferox
Diskuse
Vaše přezdívka do diskuse
UPOZORNĚNÍ: Přezdívka používaná v internetových diskuzích, někdy označovaná jako nick, je na Patria.cz označena žlutým symbolem (zámečkem). Uživatelé s takto označenou přezdívkou mohou diskutovat bez obav ze zneužití zvoleného "nicku" (je jedinečný). Používání přezdívky dává Vašim příspěvkům větší váhu a důvěryhodnost, přispívá k vytváření kvalitnější diskuse, tedy i celkovému obsahu Patria.cz.

Obecná diskuze

Chcete se na něco zeptat? Svou otázku položte ZDE
Právě diskutujete
Vaše anketa
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
 Průměrný odhadVáš tip
31.12.2023589,33
31.01.2024600,00
29.02.2024630,00
31.03.2024-
30.04.2024-
31.05.2024-
30.06.2024-
31.07.2024-
Vaše doporučení
Vaše doporučení
Vaše doporučení pro titul do 30.6.2024