A pritom muzeme nevericne zirat nad dlouhodobem a paradoxnim zpevnovani Kc vuci SKK: napriklad jen mezi 13.02. - 15.02.2008 o 1%???? Nechci moc prestrelit, ale vidim to jiz tak, ze spekulanti na devizovem trhu vyzenou Kc az k hodnote 20 Kc/EURO, aby brutalne vydelali na doprovodnem zvyseni urokovych sazeb Kc a naslednem padu KC az k hodnotam okolo 40 Kc/ EURO. Neverite a nadavate mi tady ze placam? Mozna? Ale kdo veril napriklad dne 06.04.1995, kdyz byl kurs 25,742 Kc/USD, ze se se vysplha ke dni 06.06.2001 az na 40,287 Kc/USD, aby pak padal az k soucasnemu kursu 17,193 Kc/USD (udaj ke dni 15.02.2008)!!!
Domnivam se tez, ze soucasne prudke posilovani Kc je negativnim dusledkem pusobeni predchozich vlad CSSD, ktere vlastne z penez ceskych danovych poplatniku dotovaly posilovani soukromeho kapitalu cizackych firem v CR. Pozemky jim vlada davala temer zadarmo, odpustila jim dane na mnoho a mnoho let. atd. A pritom se jedna o narust soukromeho majetku v rukou neceskeho kapitalu, o zamestnavani z velke casti Polaku, Slovaku a jinych narodnosti, kdy se CR stala v podstate montazni dilnou dovezenych dilu ze zahranici. A bohuzel, vse se navic koncentruje predevsim do automobiloveho prumyslu, takze sebemensi otres na trhu s automobily zatrese i s ekonomikou CR. Letos by mela zahajit provoz dalsi automobilka v Nisovicich a tim se prakticky opet zvysi statisticky udaj vyvozu. Dusledkem bude dalsi posilneni Kc a dalsi likvidace ryze ceskeho kapitalu, ktery nebyl dotovan vladou CSSD z dani ceskych poplatniku a jehoz vyroba vlivem zvyseneho kursu Kc nebude jiz konkurenceschopna ani v CR...
jojonene
Idea "národního státu" se pomalu vyčerpává i na poli politickém, v oblasti ekonomické pak ztratila půdu pod nohama již dávno. Váš pohled na "původ" kapitálu, který nese jisté prvky nacionalismu, se tedy spíše než kritickým jeví být pouze zbytečným.
Poněkud jednostranná orientace ekonomiky v českém prostoru na automobilový průmysl je jistě znepokojující, ovšem zdaleka v tom nejsme sami. Otázkou je, zda v situaci, kdy člověk, který nesplácí hypotéku, je ochoten takto uvolněné prostředky "investovat" do splácení automobilu, tomu může být jinak. Automobilový průmysl čelící nyní tlakům ekonomickým i ekologickým, si jistě nějakou krizí projde. Možná k tomu však dojde až tehdy, kdy už česká koruna nebude existovat. Dopad takové recese právě na kurs koruny se pak jednoduše neuskuteční :-)