Společnost (30 USD, -10,34%), která je druhým největším výrobcem luxusních vozů na světě, vykázala ve 3Q čistý zisk 213 milionů eur neboli 0,21 eur/akcii ve srovnání se ztrátou 1,53 miliardy eur neboli 1,47 eur/akcii za stejné období před rokem. Výrobce aut se sídlem v Německu však svým výsledkem trhu nepřichystal příjemné překvapení, když medián odhadů analytiků oslovených agenturou Bloomberg očekával čistý zisk na úrovni 818 milionů eur.
navíc snižuje odhad provozního zisku za rok 2008 na "více než 6 mld. EUR" z původních 7 mld. EUR (bez jednorázových položek a vlivu zbývajícího podílu v automobilce Chrysler). Ve 3Q činil provozní zisk společnosti 648 mil. eur oproti 1,383 mld. eur odhadovaným analytiky.
Tržby společnosti ve 3Q klesly o 7 % na 23,8 mld. EUR (konsensus 25,05 mld. EUR). Zaměření společnosti na luxusní modely ji nyní nutí bojovat s udržením tržeb v situaci, kdy úvěrová tíseň omezuje přístup zákazníků k úvěrům a zpomalující ekonomika snižuje poptávku po dražších automobilech. Vyšší ceny oceli a výdaje na technologii šetřící palivo navíc zatěžují nákladovou stranu. Firma na tyto skutečnosti snížila svou produkci o 45.000 aut a oznámila plány na uzavření dvou závodů v Severní Americe.
dále uvedl, že dočasně pozastavuje zpětný odkup akcií.
(Zdroj: Bloomberg, Reuters)