FRANKFURT NAD MOHANEM (MEDIAFAX) - Prodeje vozů německé automobilky (21 EUR, -0,31%) klesly v měsíci říjnu meziročně o 8,3 procenta na 113 005 kusů. Jak v pátek uvedla automobilka, na poklesu poptávky se podepsala slábnoucí ekonomika v USA a Evropě.
"Přizpůsobili jsme naši produkci současnému trhu a v následujících měsících se budeme soustředit na vyvážení zásob a poptávky," sdělil Ian Robertson, ředitel prodejů . Prodeje samotné značky klesly ve sledovaném období o 9,2 procenta na 95 502 aut, zatímco zájem o značku Mini klesl meziročně o 3,4 procenta na 17 387 vozů.
Společnost zaznamenala růst na indickém trhu, kde si meziročně polepšila o 10 procent. Prodeje také výrazně vzrostly v Číně, a to o 36 procent. Největší nárůst pak automobilka zaznamenala v Rusku, kde se její luxusní vozy vyhouply oproti minulému říjnu o 40 procent výše. Tyto pozitivní výsledky ale kompenzoval úbytek poptávky v západní Evropě, kde meziročně klesla o 12 procent, na americkém trhu (-5 procent) a v Japonsku (-29 procent).
"Tváří v tvář extrémně náročným podmínkám na automobilovém trhu jsme se již vzdali nadějí na to, že letos překonáme loňské rekordní prodeje," řekl Robertson.
Automobilka v úterý sdělila, že čistý zisk za třetí čtvrtletí klesl meziročně o téměř 63 procent na 298 milionů eur (asi 7,25 miliardy Kč). Společnost současně snížila výhled prodejů pro celý rok 2008 a původní předpovědi růstu provozního zisku o 4 procenta.