Italská automobilka (7,88 EUR, 6,34%) splnila to, co avizovala. S rozedněním nad Spojenými státy dokončila akvizici americké automobilky (38,49 USD, 3,08%). Ta vzápětí potvrdila převzetí převážné části aktiv italskou automobilkou. SpA se svými partnery tak vytvořil celosvětově šestou největší automobilovou skupinu. Podle svého generálního ředitele Sergio Marchionneho je globální přítomnost automobilky cestou k obraně proti celosvětové recesi. CEO Fiatu se stane zároveň generálním ředitelem „nového Chrysleru“ - Chrysler Group. Chrysler samotný jmenoval do funkce generálního ředitele Pietra Gorliera, finančním ředitelem byl jmenován Richard Palmer.
Nová společnost očekává celosvětové prodeje na úrovni 4,5 milionů automobilů ročně, umístí se tak podle čísel roku 2008 hned za automobilkou (6,3 USD, 0,64%) Motor Co. Otázkou však podle znalců automobilového průmyslu je, zda tato vize nezůstane pouze Marchionneho přáním. „Nyní se management i investoři mohou obávat, jak dopadne implementace technologické platformy Fiatu do Chrysleru a zda se vůbec podaři navrátit k zisku,“ řekl John Buckland, analytik automobilového trhu u MF Global Securities v Londýně ještě před oznámením dokončení akvizice. „Je schopen Marchionne uspět tam, kde již mnozí selhali? Může trvat pěkných pár let, než z tohoto kroku (a zda vůbec) budou něco mít také akcionáři Fiatu,“ dodal Buckland, který nastavil na akcie automobilky doporučení „prodat“.
Převzetí Chrysleru je prvním krokem k cíli Marchionneho prodávat přes 6 milionů vozů ročně, což je podle něho minimum, jak zůstat ziskový v prostředí ekonomické recese. , který uzavřel svých 22 amerických továren k 1. květnu, na svá aktiva nedostal žádné jiné nabídky. Mezi předmětnými aktivy jsou desítky nemovitostí, smluv o pronájmu a kontrakty se 789 americkými prodejci automobilů.
chtěl ke svému 6miliónovému cíli rázně vykročit převzetím německého Opelu i se značkou Vauxhall. Jeho kroky ale zkřížila nabídka kanadské Magny International, největšího kanadského výrobce autodílů.
tedy získal , ve kterém bude vlastnit 20 % s možností navýšit svůj podíl až na 35 % při splnění cílů zisku a prodejů. Prodej umožní americkému Chrysleru oživit také své značky Jeep a Dodge snížením dluhu při současné úspoře mzdových nákladů.
(Zdroj: Bloomberg, New York Times)