Praha (ČTK) - Skupina autobazarů (9,06 CZK, 0,00%) již v letošním roce nechystá žádné výraznější propouštění. Naopak v některých regionech, jako je Praha či Ostrava, začala hledat nové pracovníky. Ceny ojetých aut na českém trhu meziročně klesly o deset až 30 procent a zřejmě tak již dosáhly na své dno. Dál by se snižovat neměly a naopak v případě příchodu nových modelů s vyšší cenou by mohly stoupnout, řekl v dnešním rozhovoru pro ČTK generální ředitel skupiny Anthony Denny.
"Potenciální změna bude maximálně v jednotkách procent. Samozřejmě za předpokladu, že nenastane nějaký dramatický pokles automobilového trhu," uvedl Denny.
Skupina má v současnosti okolo 1200 pracovníků proti 3800 na začátku minulého roku. Propouštění souviselo se zavíráním poboček v Polsku, Maďarsku a Rumunsku a snižováním nákladů na trzích v Česku a na Slovensku.
Kvůli globální krizi a s tím spojeným poklesem zájmu o ojeté vozy skupina loni vykázala ztrátu přes 800 milionů korun. Letos plánuje po dramatické redukci nákladů a zavírání poboček návrat do černých čísel. "Návrat k ziskovosti očekáváme na konci druhého čtvrtletí," dodal generální ředitel .
"Nyní je až do září dobrá doba na nákup ojetého vozu, pak přijde druhá sezónní špička," dodal. Ve velkých městech jako je Praha nebo Brno a ve středních Čechách, které byly nejméně zasaženy krizí, se podle něj více prodávají dražší vozy, jako je (5,98 USD, -3,39%) Mondeo, (30,38 EUR, -1,09%) Laguna nebo (251,68 EUR, -1,09%) Passat. "Kvůli růstu cen benzínu v poslední době je znát růst zájmu o úsporné vozy s dieselovým motorem," uvedl Denny. V menších městech v ekonomicky slabších regionech roste zájem o levnější škodovky, hlavně o fabie a první generaci octavií.
v prvním čtvrtletí prodala kolem 9000 ojetých aut, což je polovina ve srovnání s loňskem. Důvodem je ekonomická krize i uzavření poboček v Maďarsku, Polsku a Rumunsku. "Prodeje se postupně zlepšují. V dubnu jsme dosáhli 4000 prodaných vozů měsíčně," uvedl Denny s tím, že letošní prodej bude pod úrovní loňských 60.000 vozů.