Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Grant Thornton: Severní Americe budou dominovat výrobci aut z Evropy a Asie

Grant Thornton: Severní Americe budou dominovat výrobci aut z Evropy a Asie

29.6.2009 9:13
Autor: ČTK

Detroit (ČTK) - Evropské a asijské automobilky budou do roku 2012 vyrábět v Severní Americe více vozů než trojice místních automobilek General Motors, Ford (5,61 USD, -1,23%) Motor a Chrysler (36,32 USD, 1,74%) Group. Vyplývá to ze studie poradenské společnosti Grant Thornton.

GM , Ford a Chrysler podle studie do roku 2012 sníží své výrobní kapacity v Severní Americe o více než 35 procent, tedy čtyři miliony vozů, na 7,5 milionu vozů ročně. Ostatní automobilky, včetně firem Volkswagen (249,4 EUR, 2,85%), Toyota (76,34 USD, -1,71%) a Hyundai, naopak produkci v tomto regionu celkově zvýší o zhruba 20 procent na více než osm milionů vozů.

"Vzniká nový řád, ve kterém již detroitské automobilky nemusí mít podle objemu vedoucí postavení na domácím trhu," uvedla firma Grant Thornton. Upozornila, že dramatická restrukturalizace automobilek GM, Ford a Chrysler rovněž přinutí severoamerické dodavatele automobilových součástek zajistit si více zakázek od evropských a asijských automobilek.

Podle březnové studie poradenské společnosti A.T. Kearney by letos mohla být více než polovina předních dodavatelů automobilových součástek ve Spojených státech nucena požádat o bankrotovou ochranu před věřiteli, což by vedlo k zániku minimálně milionu pracovních míst.

Prodej automobilů v USA se v roce 2005 vyšplhal až na 17 milionů vozů. V letošním roce se však počítá s jeho propadem na zhruba deset milionů vozů. Kvůli poklesu poptávky se automobilky GM, Ford a Chrysler dostaly do velkých ztrát. GM a Chrysler byly dokonce v letošním roce nuceny vyhlásit bankrot.

Celosvětová poptávka po automobilech je nyní pod tlakem, protože světová finanční krize zpomalila ekonomiku, ztížila přístup k úvěrům a snížila spotřebitelskou důvěru. Americké automobilky byly navíc již dříve zasaženy odklonem spotřebitelů od velkých vozů s vysokou spotřebou.


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
20.5.2018
14:19Víkendář: Po Američanech se čínskému tlaku začíná bránit i Evropa
10:50PŘIVÁDÍME: Nokia. Nová technologie a geopolitické obavy vytvářejí investiční příležitost
19.5.2018
14:37Víkendář: Jak vidí současnou americkou a globální realitu bývalý šéf CIA
10:07PŘIVÁDÍME: Volvo. Výrobce nákladních aut odměňuje štědře
18.5.2018
22:01Poklidný závěr týdne na amerických trzích
19:31Vrací se Marxova doba?
18:28PŘIVÁDÍME: Skanska. Stabilní akcie s lákavou dividendou
17:06František Kronus: Evropská dluhová krize II?
17:05Koruna zakončuje týden oslabením, euro nepotěšil italský vládní program  
17:00Prahu táhl dolů tabák. V USA září Bioblast Pharma  
16:29Technická analýza: Výnosy dolaru tlačí korunu dolů
15:47Akcionáři schválili v Kofole rekordní výplatu dividend
15:02Perly týdne: Ekonomika bude dál šlapat, Tesla bez 10 miliard dolarů ne
14:22V ospalé Praze lehce ční Philip Morris, červené Evropě by mohly pomoci pozitivně naladěné USA
14:15Applied Materials po rozpačitém výhledu drží divokou kartu (komentář analytika)  
13:48Reuters: Oživení půjček otevírá novou kapitolu pro maďarské banky
13:22Příští lídři Itálie. Dokážou ji vést? A co na to trhy?
12:08Čína má prý pro Trumpa návrhy, jak na zlepšení obchodní bilance
10:33Jak autoritářská vláda v Maďarsku vyhnala Sorose z Budapešti
10:30Italská vláda dohodnuta, ale euro se drží. Koruna koriguje ztráty  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data