Čistý zisk společnosti (51,03 USD, 1,41%) vzrostl v druhém čtvrtletí na 2,04 miliardy dolarů z loňských 1,42 miliardy dolarů. V přepočtu na akcii činil kvartální zisk 88 centů, oproti loňským 61 centům. Po vyloučení jednorázových položek tak firma vykázala zisk v přepočtu na akcii v úrovni 92 centů, čímž předčila očekávání trhu na úrovni 89 centů.
Důvodem překvapivě dobrého zisku byly především rostoucí objemy prodejů, které za druhý kvartál vzrostly o 4 % a o 8 % nižší administrativní náklady.
Tržby společnosti přesto klesly o 8,6 % na 8,27 miliardy dolarů z loňských 9,05 miliardy. Konsensus trhu přitom počítal s tržbami vyššími, v průměru na úrovni 8,46 miliardy. Na tržbách se negativně podepsal především silnější dolar, který snížil příjem z tržeb o 14 %.
Americká firma získává většinu svých tržeb v zahraničí, kde prodej jejích nápojů roste i přes hospodářskou recesi. Především rozvojové trhy jako Čína a Indie pomáhají společnosti překonat těžké období.
(Zdroj: Bloomberg, čtk)