PRAHA (MEDIAFAX) - Trojici nejdražších značek světa tvoří (53 USD, -1,41%), (121,57 USD, -0,44%) a (25,3 USD, 0,16%). Podle časopisu BusinessWeek a poradenské společnosti Interbrand, které každý rok sestavují žebříček stovky nejdražších značek světa, přijde každá zhruba na jednu miliardu korun, informuje v úterý Deník.
Byť podle ekonomů je podobné srovnání spíše pro pobavení veřejnosti, i zde jsou vidět dopady recese. Hodnota všech značek žebříčku se meziročně snížila o více než čtyři procenta.
Nejlepší evropskou značkou je pro letošek finská (15,75 USD, 0,32%), který obsadila pátou příčku.
Za skokana roku by se dal označit světoznámý vyhledávač (497 USD, 1,13%), jehož hodnota oproti loňsku stoupla o rovnou čtvrtinu na nynějších 540 milionů.
České firmy se do žebříčku BusinessWeeku a Interbrandu vůbec nedostaly.