Praha (ČTK) - Tuzemská pobočka internetové společnosti získala během tří let působení v Česku více než třetinu trhu internetového vyhledávání. Firmě tak patří druhá pozice za vedoucím Seznamem.cz. Oba vyhledávače používá 64 procent uživatelů. Vyplývá to z údajů několika analytických firem, které se zabývají internetem.
Podle počtu přístupů uživatelů na internet z vyhledávačů měl spolu s partnerským Centrum Holdings podíl 35 procent, podle počtu dotazů zadávaných ve vyhledávačích byl jeho podíl 38 procent. Za vyhledávač budoucnosti jej považuje 63 procent uživatelů.
Česko je přes rychlý růst podílu jednou z mála zemí, kde nemá ve vyhledávání většinu trhu. Firma se proto na zemi zaměřila při uvádění nových produktů. V současnosti v ČR nabízí 42 lokalizovaných služeb, což představuje nárůst za poslední rok o 18 služeb. Vedle toho nabízí deset aplikací pro podniky.
"Přes 80 procent činnosti stále tvoří vyhledávání, které také generuje hlavní zdroj příjmů společnosti," uvedla šéfka české pobočky Taťána le Moigneová. Reklama ve vyhledávání prostřednictvím podle ní mezikvartálně roste dvouciferným tempem.
Ještě do konce letošního roku chce firma spustit první panoramatické fotografie Street View v mapách . Firma rovněž plánuje nový operační systém Chrome a novou komunikační službu Wave. Letos se v tuzemsku začaly prodávat první mobily s operačním systémem Android od , firma na mapách zavedla vyhledávání veřejné dopravy nebo wikikomentáře ve vyhledávači.
Do budoucna se chtějí vývojáři podle šéfa regionální týmu Jana Šedivého zabývat například rozpoznáváním řeči, sdílením aplikací na internetu nebo mobilními technologiemi.
Pobočka v Česku vznikla v říjnu 2006 a v současnosti zaměstnává devět lidí. Ještě silnější je potom český inženýrský tým v evropském vývojovém centru v Curychu, který se podílí na úpravách služeb pro české uživatele. V češtině firma vedle vyhledávače a map nabízí například největší videoserver YouTube, internetový globus Earth, reklamní nástroje AdSense a AdWords nebo statistické vyhodnocení návštěvnosti webů Analytics.