Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
E15: TV Nova od začátku příštího roku sníží základní cenu reklamy

E15: TV Nova od začátku příštího roku sníží základní cenu reklamy

3.11.2009 9:41
Autor: ČTK

Praha (ČTK) - Televize Nova sníží od začátku příštího roku základní cenu reklamy. Největší komerční televizi k tomu podle deníku E15 donutil letošní pokles inzertního trhu. Zatímco letos stál na Nově zásah jednoho procenta cílové skupiny diváků (tzv. CPP - Cost per Point) 29.600 korun, v příštím roce to bude 22.500 korun, tedy o 24 procent méně, informuje E15.
 
Podle deníku však není zřejmé, zda inzerent nakonec zaplatí v průměru méně či více než v letošním roce. Nova pro příští rok stejně jako letos poskytuje celou řadu slev ze základní ceny - v závislosti na objemu investic nebo době umístění inzerce. Kupříkladu ještě před zveřejněním cen v druhé polovině října Nova mediálním agenturám nabízela objemové slevy ve výši od pěti do devíti procent podle výše investic, uvedla E15.

Pro příští rok se televize rovněž rozhodla neposkytovat patnáctiprocentní agenturní provizi. "Naším hlavním záměrem bylo dosáhnout výrazného zjednodušení práce s cenou a obchodním modelem jako takovým," řekl deníku obchodní ředitel Novy Jan Řehák.

Společnosti CME, která Novu vlastní, klesl ve druhém čtvrtletí letošního roku čistý zisk meziročně o 62 procent na 24,08 milionu dolarů. Celkové tržby společnosti se kvůli propadu reklamních příjmů snížily o 39 procent na 186 milionů dolarů. V samotné České republice se podle informací společnosti tržby snížily na 71,6 milionu dolarů ze 112,6 milionu před rokem. Provozní zisk českých aktivit klesl téměř o polovinu na 31,9 milionu dolarů.

Prima zatím obchodní model pro příští rok nezveřejnila. Podle E15 obvykle čeká, jaký krok učiní Nova. "Podle našeho odhadu se obchodní model a ceny Primy pro rok 2010 nebudou příliš lišit od těch letošních," řekl šéf Aegis Media Petr Chajda.

Na televizní trh letos dopadla ekonomická krize. Firmy omezovaly komunikační rozpočty a nechtěly příliš utrácet za inzerci. Prezident CME Adrian Sarbu odhadl, že trh poklesl až o 20 až 30 procent. Podle odhadů mediální agentury OMD trh letos poklesl o 27 procent na 8,39 miliardy korun.

CME působí vedle České republiky rovněž na Slovensku, v Bulharsku, Chorvatsku, Slovinsku, Rumunsku a na Ukrajině. Její televizní stanice mohou sledovat desítky milionů lidí.


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data