PRAHA (MEDIAFAX) - Je to jeden z důvodů, proč mají české dálnice nálepku "předražené" - počet sjezdů převyšuje jejich četnost v okolních zemích. A to výrazně: třeba srovnatelné Chorvatsko jich má dvakrát méně, píší v pondělním vydání Lidové noviny.
Může za to symbióza obcí a průmyslových zón. "Obce vyvíjejí extrémní tlak na zřízení vlastních sjezdů k průmyslovým zónám či kvůli napojení na silniční tahy," tvrdí krizový plán ministerstva dopravy. Jediný dálniční exit stojí až půl miliardy korun. "Patří k nejvíce nákladným částem staveb. Jejich snižování patří k prioritám," potvrdil mluvčí resortu Karel Hanzelka.
Řešení, jak stlačit neúměrné náklady, měl najít expertní tým pod vedením ekonoma Pavla Kohouta. Jenže ani po měsících úřednických průtahů se skupina nesešla. "Hrají mrtvé brouky," řekl Lidovým novinám Kohout.
A nulový efekt komise potvrzuje i ministr financí Eduard Janota. Laxní přístup se může ministerstvu dopravy vymstít. Janota varuje, že se třeba promítne do škrtů v rozpočtu na příští rok, píší Lidové noviny.