, Sparkassen a spustily projekt strategického partnerství, jehož počátkem bude od pondělka 19. dubna dostupnost základních služeb banky v síti 170 „banking stops“ na čerpacích stanicích Viva v Rakousku. Pro a Sparkassen je krok otevřením dalšího prodejního kanálu a jednorázovým získání 170 nových prodejních míst v síti celkem 450 čerpacích stanic v Rakousku. Prostřednictvím nových míst budou nabízet jednoduché produkty se zvýhodněnými podmínkami exklusivně pro zákazníky . Od pondělí bude na těchto 170 prodejních místech k dispozici limitovaná karta v nákladu 10 tisíc kusů pevným úročením 2,25 % na 24 měsíců. Ta se bance dle vyjádření Petera Boseka, šéfa pro retail v Rakousku, osvědčila již dříve v případě spolupráce s Tchibo/Eduscho. Nové bankomaty na nabídnou kromě klasického výběru peněz také možnost vkladů hotovosti na běžné a úsporné účty zákazníků, převody peněz, administraci klientských dat a další základní operace. Pro vklady peněz si banka slibuje získání klientely z řad malých a středních podniků a drobných podnikatelů typu obchodů s potravinami či taxikářů. „Startovací“ balíček služeb, který banka na kioscích nabídne, bude zahrnovat úsporné konto s uvedenou kartou a poukazem na paliva a služby , který převáží poplatek za aktivaci balíčku.
Další růstový potenciál projektu by pro banku měl ležet v dalších zemích střední a východní Evropy. provozuje přes 2400 čerpacích stanic ve více jak 10 zemích. Vedle samotné značky působí také na rumunském trhu skrze dceřinou společnost Petrom, která disponuje sítí 450 čerpacích stanic. V Rumunsku působí jedna z významných akvizic banky, banka BCR.
I v samotném Rakousku je však projekt strategického významu. „Chceme nové zákazníky a další prodejní kanál pro tři miliony našich klientů. Spojení s nám má pomoci stát se jedničkou v Rakousku,“ uvedl Peter Bosek, šéf pro detailovou klientelu banky v Rakousku. Větší než a Sparkassen s více než 1050 zastoupeními v zemi a tržním podílem 22 až 23 procent je aktuálně jen Raiffeisenbank s 2200 místy a podílem na trhu kolem 28 procent.
Nápad není originální, avšak první v takovém měřítku Rakousku. V Německu funguje spolupráce mezi a Postbank a klienti banky jako bonus získávají drobnou slevu na paliva . je pro druhým externím partnerem. Před dvěma lety banka zahájila krátkodobější spolupráci s Tchibo a Eduscho, kde byly poukázky na zvýhodněné služby banky nabízeny v obchodech spolu s kávou. Projekt s má podle indikací banky trvat „v řádu let“. Po supermarketech jsou tak sítě čerpacích stanic dalším polem působnosti, kde budou banky hledat nové klienty.
(Zdroj: Die Presse, Bloomberg, Erste)