Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Turecká mediální skupina, o kterou se má zajímat CETV,  byla označena za „politickou opozici“ a hrozí jí pokuta 3,4 miliardy USD

Turecká mediální skupina, o kterou se má zajímat CETV, byla označena za „politickou opozici“ a hrozí jí pokuta 3,4 miliardy USD

22.10.2010 9:55
Autor: ČTK

Soud v Turecku nařídil tamní společnosti Dogan Yayin zaplatit pokutu 891 milionů lir (asi 11 miliard Kč). Firma údajně neplatila daně a teď musí uhradit i penále a další pokuty. Dogan Yayin je největší mediální skupinou v Turecku a celková pokuta, které firma čelí, se může vyšplhat až na 4,8 miliardy lir (asi 3,4 miliardy USD; 60 miliard Kč).

Nařízení soudu znamená další tvrdou ránu, kterou firma utrpěla v boji s tureckým správcem daně. Soudy už firmě nařídily zaplatit několik pokut, s tou nejnověji vyměřenou už je to dohromady 1,6 miliardy liber (asi 19,7 miliardy Kč). Firma tvrdí, že se stala obětí politické odvety, což ale vláda odmítá. Premiér Tayyip Erdogan nicméně řekl, že firma se chová jako politická opozice.

Akcie firmy po oznámení, že je firma nucena zaplatit další vysokou pokutu, na burze v Istanbulu odepsaly dalších více než sedm procent a prodávají se sotva za 1,5 liry. Akcie mateřské společnosti Dogan Holding zůstaly takřka beze změn na 1,05 liry.

Dogan Yayin v současné době vede jednání o prodeji některých svých součástí, aby měl na úhradu všech vyměřených pokut a daňových nedoplatků. Zhruba před týdnem firma potvrdila, že obdržela několik nabídek. K zájemcům patří i mediální skupina News Corporation podnikatele Ruperta Murdocha, jeho nabídku ale Dogan označil za příliš nízkou. Podle agentury Bloomberg má o některé části turecké skupiny zájem i společnost Central European Media Enterprises (CME), která v České republice vlastní televizi Nova a další stanice. CME ale tyto informace nepotvrdila.


Podle zdroje agentury Reuters má zájem o část tureckého podniku rovněž americká společnost Time Warner i německá skupina RTL Group. Dogan Yayin vydává i časopisy a noviny a o tuto součást by podle některých zdrojů mohl mít zájem některý z fondů soukromého kapitálu.


Váš názor
  • Demokracie
    22.10.2010 12:06

    Tam je koukám podobná podnikatelská demokracie jako v Rusku
    Bo
    • Re: Demokracie
      22.10.2010 13:01

      To máte ale všude něco. Vlivná média v USA (a nejen tam) jedou taky v jedné lajně a bodejť by ne, vždyť jejich šéfové sedí v dozorčích radách globalizačních struktur (různé nadace a instituty). Kdyby nějaká média vystrkovala hlavu z řady a prudili vládnoucí elity, budou bez inzerentů z řad korporací, jejichž šéfové mimochodem v těch dozorčích radách sedí také.
      Peté
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data