Americkému potravinářskému koncernu klesl ve 4Q10 čistý zisk o 24 procent na 540 mil. USD. Bez mimořádných nákladů se zisk na akcii snížil na 46 centů z předloňských 47 centů a skončil v souladu s očekáváním analytiků. Tržby společnosti stouply o 30 procent na 13,77 mld. USD a předčily očekávání 13,44 mld. USD.
K poklesu hospodářského výsledku přispěly mimořádné náklady na začlenění společnosti do skupiny. Kraft současně varoval, že v letošním roce očekává nárůst nákladů na suroviny a označil spotřebitelskou poptávku za „vytrvale slabou“ v důsledku nízké důvěry v ekonomiku. Kvůli růstu cen komodit zaznamenala firma růst nákladů vstupů v závěrečném kvartálu roku o 489 mil. USD, se zvyšujícími se náklady počítá i do letošního roku. Vedení Kraft proto snížilo svůj výhled růstu provozního zisku na akcii na letošní rok na 11 až 13 procent (na 2,24 – 2,28 USD), ačkoli původně čekalo 15% růst. Organické tržby by letos měly růst 5% tempem.
získala souhlas většiny akcionářů britského výrobce čokolád s převzetím v hodnotě 12 miliard liber na počátku loňského roku. Spojením obou firem vznikl největší světový producent cukrovinek, žvýkaček a čokolád. Transakce spojila pod jednu střechu čokolády Milka, Toblerone nebo Figaro od skupiny Kraft s nejprodávanější britskou značkou čokolád Dairy Milk. má ve svém portfoliu také sušenky LU, TUC nebo Oreo, kávy Jacobs a mimo jiné i české značky jako BeBe nebo Tatranka. prodává kromě čokolád například žvýkačky Trident.
(Zdroje: ČTK, Bloomberg)