Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Sarbu (CETV): Televizní reklama pomalu oživuje, letos čekáme jednociferný růst na všech našich trzích

Sarbu (CETV): Televizní reklama pomalu oživuje, letos čekáme jednociferný růst na všech našich trzích

22.2.2011 10:05
Autor: Redakce, Patria Online

S jednociferným růstem na všech svých reklamních trzích díky mírnému oživení na trhu s televizní reklamou počítá šéf mediální skupiny Central European Media Enterprises (CETV) Adrian Sarbu pro letošní rok. „V prvním čtvrtletí jsme zaznamenali určité zlepšení na trhu s televizní reklamou. Vývoj nás povzbuzuje k očekávání jednociferného růstu na úrovni celého letošního roku na všech našich trzích,“ uvedl Adrian Sarbu.

V posledním čtvrtletí roku 2010 CETV zaznamenala dle svých vyjádření pokračující zlepšení zejména na trzích v České republice, Slovinsku a v Chorvatsku. „Zaměřujeme se na udržení vedoucího postavení ve sledovanosti na každém z našich trhů, zároveň s nejnižšími možnými náklady,“ uvedl Sarbu. Řekl také, že se skupina bude snažit udržet nejméně 40% sledovanost své vlajkové lodi, tuzemské televize TV Nova (celé skupiny). Podle dat asociace ATO televize Nova loni sice zůstala nejsledovanější na tuzemském trhu, ale její podíl v klíčové věkové skupině 15+ se meziročně snížila za celý rok na 32,92 procenta, zatímco za rok 2009 dosahovala 38,16 procenta. Nova Cinema loni téměř zdvojnásobila svůj podíl o 1,47 procentního bodu na 3,2 procenta. Nova si v loňském roce udržela prvenství ve skupině lidí starších 15 let také v hlavním vysílacím čase mezi 19. a 23. hodinou. Její podíl byl dokonce vyšší než celodenní průměr, a to 37,99 procenta. Nova Cinema měla v prime time podíl 3,46 procenta. Také nový šéf Novy Andruško na počátku února uvedl, že CET 21 chce udržet kumulovanou sledovanost svých stanic nad čtyřiceti procenty v cílové skupině diváků od patnácti do čtyřiapadesáti let. CET 21 v současnosti v Česku kromě TV Nova a Nova Cinema provozuje kanály Nova Sport a českou verzi hudební televize MTV.

Sarbu se nechal slyšet, že 40% podíl na sledovanosti považuje za nejvýhodnější k jejímu „zpeněžení pro firmu“ a že CETV má zdroje k posílení sledovanosti, jakmile bude sledovat růst výdajů na TV reklamu.

Celoroční výsledky hospodaření za rok 2010 zveřejní CETV tuto středu 23. února před trhem. V říjnu 2010 CETV uvedla, že očekává na celoroční bázi OIBDA v rozmezí 100-115 mil. USD a tržby v rozmezí 710-725 mil. USD. Firma zaznamenala návrat k zisku ve 2Q10 po předchozích třech ztrátových čtvrtletích. Po prodeji ztrátových aktiv na Ukrajině v roce 2010 následně odsouhlasila nákup bulharské bTV. V CETV drží 31% akciový podíl, za který v roce 2009 zaplatil 241,5 mil. USD, mediální gigant Time Warner.


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data