Aktualizováno Tuzemský tabákový koncern ČR dosáhl v prvním čtvrtletí roku 2011 celkových tržeb bez spotřební daně a DPH na úrovni 2487 milionu Kč, což je meziročně o 0,8 procenta méně. Tržby pouze v České republice meziročně vzrostly o 1,4 procenta, za čímž podle firmy stojí nárůst cen. Podle odhadů firmy se celkový cigaretový trh v České republice v 1Q meziročně snížil o 2,0 procenta na 4,7 miliardy kusů. Podle Průzkumu AC Nielsen poklesl tržní podíl ČR na českém trhu v 1Q11 o 1,6 procenta na 53,1 procenta.
„Pokles tržeb byl způsoben zejména nižším objemem prodejů v České a Slovenské republice, což bylo částečně eliminováno příznivým vývojem cen v České republice a vyšším prodejem ostatních tabákových výrobků jiným společnostem ve skupině PMI v rámci Evropské unie,“ uvedl ČR v komentáři. Celkové snížení cigaretového trhu pak vysvětlil především dopadem nárůstu cen. "Pokles tržního podílu byl způsoben především pokračujícím poklesem tržního podílu u místních značek v levném cenovém segmentu, který byl částečně kompenzován nárůstem podílu značek Marlboro a Red & White," uvedl k podílu na trhu Philip Morris ČR.
Objem domácího odbytu ČR se snížil o 9,3 procenta, což podle firmy odráží nižší kapacitu trhu a nižší tržní podíl. Tržby z exportu za první čtvrtletí roku naopak vzrostly o 7,4 procenta, zejména v důsledku vyššího objemu prodeje ostatních tabákových výrobků společnostem ve skupině International. „Při vyloučení nepříznivého vlivu měnového kurzu se celkové tržby z vývozu zvýšily o 13,9 %.
21. dubna zveřejnil své výsledky za prvním čtvrtletí roku celý International. Již z nich vyplynulo, že v České celkový cigaretový trh v prvním čtvrtletí roku 2011 poklesl o 2,0 procenta (za celý rok 2010 předtím o 2,7 %). Toto číslo dnes ČR potvrdil, Podle PMI za poklesem trhu stál ještě dopad zvýšení spotřebních daní zavedeného v dubnu 2010 plus růstu cen cigaret ve 2Q10 a v prvním čtvrtletí roku 2011.
Dodávky celé skupiny PMI na tuzemský trh poklesly o 9,4 procenta, což vedlo ke snížení celkového tržního podílu skupiny o 3,7 procenta na 45,0 procenta. Pokles se projevil zejména u značek s nižší marží a byl částečně kompenzován nárůstem prodejů vlajkové značky Marlboro (o 0,2 % na celkových 6,5 %) a značky Red&White (o 0,5 % na celkových 13,1 %).
Tržby společnosti Philip Morris Slovakia s.r.o. bez spotřební daně a DPH za první čtvrtletí roku 2011 se v místní měně snížily v porovnání se stejným obdobím roku 2010 o 17,8 %. "Pokles tržeb ve výši 2,5 milionů eur byl způsoben zejména nižším objemem prodejů a vyšším podílem levnějších značek na celkovém prodeji vyplývající z nárůstu cen výrobků Philip Morris Slovakia s.r.o. v 1Q11 z důvodu zvýšení spotřební daně a DPH a dále nepříznivým vývojem zásob obchodních partnerů před 1. dubnem 2011 - datem pro maloobchodní doprodej výrobků se spotřební daní platnou v roce 2010. Tento pokles byl částečně kompenzován příznivým vývojem cen cigaret ve výši 0,2 milionů eur," uvedl v komentáři PM ČR. Podle odhadů společnosti Philip Morris Slovakia s.r.o. poklesl celkový trh cigaret ve Slovenské republice v 1Q11 o 6,4 % na 1,5 miliardy kusů cigaret.
Podle maloobchodního průzkumu agentury ACNielsen poklesl tržní podíl společnosti Philip Morris Slovakia s.r.o. na slovenském trhu o 3,8 procentního bodu na 48,6 %. Objem domácího odbytu společnosti Philip Morris Slovakia s.r.o. se snížil o 12,8 %.