Mediální skupina Central Media Enterprises (CETV) se oficiálně ohradila proti informacím publikovaným původně v deníků E15 a následně v blogu na WSJ s odkazem na data Admosphere, podle kterých došlo k předstižení tuzemské televize Nova v červnu, pokud jde o tržby z televizní reklamy, televizí Prima. Citována byla data, která hovořila o tržbách Prima TV v červnu 883 mil. Kč versus 853 milionů korun u televize Nova. To by znamenalo, že televizní stanice Prima v červnu poprvé v historii utržila na příjmech z reklamy více než konkurenční TV Nova, která je vlajkovou lodí celé skupiny .
uvádí, že texty obsahovaly nepřesnoti a dostupné informace o tržbách byly interpretovány mylně. „Deník E15 do svých výpočtů nezahrnul bonusy, sezónní a množstevní slevy a zprostředkovatelské poplatky reklamním agenturám. Ani TV Nova ani Prima ještě nezveřejnily čísla o tržbách z reklamy. TV Nova zůstává na českém trhu jasným lídrem,“ uvádí v prohlášení .
Deník WSJ se pak podle dopustil omylů, když jednoznačně zaměnil tržní podíl, týkající se příjmů z reklamy, s podílem sledovanosti, který udává relativní počet diváků. „Kumulovaný podíl sledovanosti TV Nova na českém trhu ve skutečnosti činí přes 40 procent a naší cílovou skupinou jsou lidé ve věku 15 až 54 let, ne 15+ let. Průměrný tržní podíl naší skupiny v ČR za poslední čtyři roky činil přes 70 procent, zatímco TV Prima zůstala na zhruba 20 procentech,“ stojí dále v prohlášení.
Akcie včera na americkém trhu Nasdaq utrpěly ztrátu 4,3 procenta k 17,9 USD/akcie, v Praze dnes titul oslabuje o 1,5 procenta k 313 Kč/akcie. Analytici včera publikovali zprávu o zahájeném pokrývání titulu, kde vyslovili nedůvěru k silnějšímu oživení reklamních trhů a očekávání, že společnost bude zaostávat za dosud očekávanými výsledky.
(Zdroj: , , E15, WSJ)