Aktualizováno Americká internetová společnost ve druhém čtvrtletí roku zvýšila zisk nad očekávání, tržby nicméně na analytiky nastavenou laťku nedosáhly. Firma navíc představila výhled pro letošní rok, který zklamal. Akcie po úterním závěru se ztrátou 1,7 procenta reagovaly ve fázi after-hours poklesem o 0,8 procenta. Dnes po otevření trhu rostou o 5 %.
Zisk společnosti ve 2Q činil v přepočtu na akcii 0,35 dolaru při očekávání 0,30 USD. Příjmy po očištění o jednorázové vlivy klesly o procento na 1,07 miliardy dolarů, mírně pod konsensus 1,08 mld. USD. Firma kvůli horšímu výhledu trhu s reklamou snížila výhled příjmů na celý rok na 4,45 až 4,55 miliardy USD z původního rozmezí 4,5 až 4,6 miliardy USD. V současném čtvrtletí Yahoo očekává výši tržeb mezi 1,06 až 1,1 mld. USD, proti konsensu 1,12 mld. USD.
Výsledky uzavírají první rok působení generální ředitelky Marissy Mayerové v čele firmy. Investorům ale nedaly příliš důvodů k oslavám. Ukazují, že zisk sice roste, avšak firma se stále nedokáže ubránit konkurenčním firmám a , které jsou mnohem úspěšnější na trhu s reklamou, odkud pochází většina příjmů internetových firem. Čisté příjmy se ve 2Q poprvé od nástupu Mayerové do funkce snížily. Jde o vliv poklesu prodeje internetové reklamy o 12 procent oproti loňsku a navíc snížení cen.
Ředitelka v rámci konferenčního hovoru uvedla, že se hodlá zaměřit na tvorbu nových produktů, jimiž by firma měla prorazit v tuhém konkurenčním prostředí. Podle analytika Bloomberg Industries Paula Sweeneyho zvýší tyto snahy počet uživatelů, na růst příjmů si ale budou muset investoři ještě počkat.
Mayerová uvedla, že má stále důvěru ve firmu, a zopakovala, že bude trvat dva až tři roky, než příjmy firmy z reklamy začnou růst tak rychle jako u ostatních firem. Mezitím se chce zaměřit na zlepšení morálky zaměstnanců a získání nových odborníků, technologií a produktů. Za dobu svého působení ve funkci již dokončila 17 akvizic. Akcie firmy od nástupu Mayerové do funkce stouply o téměř 70 procent. Mayerová přešla k z Googlu s cílem oživit jednu z nejznámějších internetových značek.
Podle odhadů společnosti EMarketer klesne letos podíl Yahoo na trhu s internetovou reklamou o celkové velikosti 17,5 mld. USD na 7,9 procenta z loňských 9,2 procenta. Podíl Googlu by měl naopak růst téměř o 3 % na 18 %, zatímco Facebooku na 17 %.
Někteří analytici upozorňují, že těží hlavně ze své investice v čínské internetové firmě Alibaba před osmi lety. Ta také zlepšuje zisky celé skupiny. vydělala více peněz ze své investice ve firmách Alibaba a Japan, než z amerických operací.
(Zdroj: Bloomberg, čtk, AP)