Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Zaměstnanci ČT24 si stěžují RRTV: Zpravodajství bylo ovlivňováno směrem Zemana a SPOZ

Zaměstnanci ČT24 si stěžují RRTV: Zpravodajství bylo ovlivňováno směrem Zemana a SPOZ

31.10.2013 13:04
Autor: ČTK

Třiadvacet zaměstnanců kanálu ČT24 včetně moderátorky Daniely Drtinové a zástupce šéfredaktora zpravodajství Adama Komerse poslalo Radě České televize dopis s kritikou zpravodajství. Podle dokumentu, jehož text dnes zveřejnil server idnes.cz, šéfredaktor redakce zpravodajství Petr Mrzena zasahoval do zpravodajství televize ve prospěch prezidenta Miloše Zemana i jeho spřízněné strany SPOZ. Vedení televize chce stížnost nechat posoudit nezávislým auditorem.

"Cenzorské zásahy či pokusy o ně, příkazy vedoucí k porušování objektivity a vyváženosti ze strany šéfredaktora zpravodajství se vystupňovaly v době kampaní před volbou prezidenta ČR a po zvolení Miloše Zemana hlavou státu," uvádí se ve stížnosti.

Autoři listu předkládají řadu konkrétních případů. Poukazují například na to, že po oficiálním stanovisku o údajné viróze hlavy státu u korunovačních klenotů byly ze zpravodajství staženy záběry vrávorajícího prezidenta. Dalšími příklady jsou zpravodajství o vztyčeném prostředníčku výtvarníka Davida Černého směrem k Hradu, které se objevilo jen ve čtené zprávě a bylo vyřazeno z hlavní zpravodajské relace Události, nebo fakt, že po personálním zemětřesení v resortu ministerstva dopravy dostal prostor k vyjádření jen ministr Zdeněk Žák kandidující za SPOZ.

Jméno byli ochotni zveřejnit jen Drtinová s Komersem, všechny signatáře zná pouze předseda Rady České televize Milan Uhde. "Jména nezveřejňujeme kvůli obavám z pomsty a taky po zkušenostech z dob minulých," píše se v textu dokumentu. Když s obdobnými námitkami na konci roku 2011 vystoupil redaktor Jakub Kalenský, byl o pár týdnů později na hodinu propuštěn, uvedli signatáři.

Podle Uhdeho to svědčí o tom, že v ČT vládne atmosféra obav z otevřeného jednání. "To je podle mě neméně znepokojivá zpráva jako obsah toho podnětu. Obojí je pro mě jako člena rady velmi znepokojivé," poznamenal.

Generální ředitel ČT Petr Dvořák uvedl, že o kritice některých reportáží věděl od srpnové schůzky s moderátorkou Drtinovou a zářijového jednání s vedením zpravodajství a všemi moderátory. "Požádal jsem je proto o konkrétní materiál, který by jejich podněty shrnul, avšak žádný text jsem ani přes opakované přísliby nikdy neobdržel," uvedl.

Ředitel zpravodajství Zdeněk Šámal tvrdí, že zpravodajství ČT kritéria vyváženosti a objektivity splňuje. "Velice mě proto překvapuje, že někteří editoři, kteří mají být údajně součástí anonymní skupiny podporující podnět podaný Radě ČT, nyní zveřejňují své výtky i k rok starým reportážím," řekl.

Nezávislá odborová organizace České televize, do jejíhož vedení patří i Komers, se v srpnu ostře postavila proti stažení druhé z veřejných signatářek této stížnosti Drtinové z pozice moderátorky pořadu Události, komentáře. To se mělo podle odborářů stát na základě politické objednávky. Za Drtinovou se poté postavila řada zaměstnanců ČT.


Váš názor
  •  
    31.10.2013 14:27

    Pane řediteli, doufám, že mezi pořady, které jsou objektivní a vyvážené nepočítáte manipulativní a neseriozní PH na ČT24.
    Homo
  • pane řediteli,
    31.10.2013 13:50

    jste nositelem jména, z veřejně známých osob, kde již vaši jmenovatelé se netěší přízni slušných lidí. Věřím, že zůstaneme reprezentantem serioznosti. První vaše - pro mě - selhání bylo v kauza Kvapilová-Drtinová. Druhé - "zavírání očí " - nad férovostí informovanosti okolo všech letošních voleb. Třetí - dohledněte na "cenzuru " do online vysílání na CT 24 time od 13.00 - do 13.05 včerejšího dne 30.10. - chybějících 5 minut, které jste vystřihli v rozhovoru se Zimolou na otázku redaktorky, jak to bylo s pozváním na hrad. Jasně tam zazněla odpověd.
    AMN
  • ale to je přece norma
    31.10.2013 13:47

    V ČT se takto mystifikuje veřejnost od samého začátku jejího vzniku. Od časů Husákova soudruha ředitele Zelenky se NIC nezměnilo, jen se vyměnily role. Velký synáček bolševik Rumla se svými svazáky a svazačkami nám ukázal po listopadu cestu, kterak si lehl se spacákem do redakce a stávkoval:-)) Už si nepamatujete? A praktiky od tohoto momentu se jen oprášily a natřely namodro. Lidé na vysokých postech směle propagovali politiku ODS, tu zase ČSSD... nedávno TOP09... dnes Zemana. Ti stejní lidé, co protestují dnes, lezli servilně do zadku poslední koaliční vládě. Až aférou Nečase se trochu osmělili a pustili se do "objektivního" vysílání. Celý xindl na Kavčích horách bys jedným šmahem zprivatizoval. Jesem zvědav, jak by se najednou museli starat o své živobytí, kdyby jim nepřitékalo ze zákona cca 7 miliard koncesionářských poplatků... A RRTV je kapitola sama pro sebe. Lidé jako Uhl, komunistka Figingerová a řada prodejných kreatur tristní situaci podtrhují. Tito lidé zasahují i dnes do chodu čt z 90% jen na ideologickém základě. Ale vylepšili jsme si toto médium nárůstem neuvěřitelného množství úřednického aparátu..., zprofanovaných Moravců atd... Tomu říkám pokrok :-((
    Jesse
    • Re: ale to je přece norma
      31.10.2013 14:08

      jenže se včera "osmělili" moc. Pustili do Událostí a komentářů B. Pečinku ... a on jim do té bábovičky kopnul :))
      mša
      •  
        31.10.2013 14:32

        jooo, to jsem si všiml, jak u slov Pečínky soudruh Vladimir Vladimirovič Mitrofanov z Rudého Práva skoprněl a zapoměl mluvit :-))))
        Jesse
  • Zprivatizovat, propustit
    31.10.2013 13:31

    Navrhuju ČT zprivatizovat a odboráře z redakce Zpravodajství propustit.
    I'm a looser baby...
    • Re: Zprivatizovat, propustit
      31.10.2013 14:28

      Bo - bo na ně!!!
      Homo
Aktuální komentáře
30.07.2021
22:01Wall Street končí týden v rudé  
17:36ČEB, a.s.: Informace o vyplácení úrokových výnosů z emisí dluhopisů
17:25Americké akcie, čínská karta
17:02Co přijde po skvělých výsledcích? Obavy drží akcie níž, stoupá zájem o dluhopisy  
17:00Tatry mountain resorts, a.s.: Pololetní zpráva společnosti TMR, a.s.
17:00TMR Finance CR, a.s.: Pololetní zpráva společnosti
16:32Chevron a Exxon se vezou na vlně plastů. Jejich zisky jsou největší od dob před pandemií
16:21Čínské politbyro slibuje podporu ekonomiky a větší dohled nad IPO, internetové firmy čeká větší regulace
15:37Čísla UniCredit přinesla optimismus. Možné převzetí potížisty akciím vrásky nedělá
14:22Na trzích nás čeká tvrdá jízda po výmolech, varuje JPMorgan
13:03Perly týdne: Připomínka let 2009 – 2010, čínské politické riziko a nové ziskové vrcholy
12:57Eurozóna venku z recese. Ceny energií ale sílí, upozorňuje ekonom Dufek
12:21Analytik k výsledkům Amazonu: Management polekal investory konzervativním výhledem  
12:11Inflace v eurozóně se v červenci se vyšplhala na 2,2 procenta. Hlavně kvůli cenám energií
11:54EU hlásí prudké hospodářské zotavení. Německo se vrátilo k růstu
11:11Solidní sada čísel Erste může dát akciím impuls, říká analytik Michal Křikava  
10:46Evropa se snaží korigovat úvodní ztráty. Závěr týdne kazí Amazon, ustal i růst v Číně  
9:43Petr Dufek: Slabé oživení ekonomiky za druhý kvartál nelze označit jinak než zklamáním
9:17Rozbřesk: Sentiment v eurozóně na maximu, v ČR už klesá
9:16Ekonomika Česka stoupla ve čtvrtletí o 7,8 procenta. Ekonomové čekali víc

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data