Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
ABB získala objednávku v hodnotě 200 milionů USD na vybavení nové generace švédských vysokorychlostních vlaků

ABB získala objednávku v hodnotě 200 milionů USD na vybavení nové generace švédských vysokorychlostních vlaků

10.02.2014 13:33
Autor: Redakce, Patria.cz

Rekordní projekt elektrického systému pro všech 36 vysokorychlostních vlaků společnosti SJ přinese zlepšení dochvilnosti, spolehlivosti a energetické účinnosti.

Curych, Švýcarsko, 27. ledna 2014 – ABB, přední světová společnost působící v oblasti energetiky získala objednávku v hodnotě 200 milionů USD na dodávku elektrických systémů u všech 36 vysokorychlostních vlaků ‚SJ 2000‘ nové generace pro švédského státního železničního dopravce SJ.

SJ bude investovat celkem asi 510 milionů USD do komplexního programu pro vlaky SJ 2000, do kterých ABB dodá a nainstaluje energeticky účinné technologie. Objednávka bude zaúčtována v prvním čtvrtletí roku 2014 v ABB divizi Automatizace výroby a pohony.

ABB zajistí u vlaků SJ 2000 dodávky všech systémů pro přeměnu energie a systémů řízení, a vybaví je tak moderní technologií pro nadcházející desetiletí. Vlaky, které byly uvedeny do provozu na konci 80. let minulého století, rovněž získají nový svěží design interiéru.

První modernizovaný vlak bude dodán v roce 2015. Po úspěšných zkouškách a vyhodnocení budou do roku 2019 postupně vyrobeny zbývající vlaky. Demontáž a montáž proběhne ve Švédsku ve spolupráci s místním partnerem.

„Vybavení vysokorychlostních vlaků představuje rostoucí trh pro železniční segment ABB, ve kterém máme velmi dobrou pozici, protože můžeme vycházet z našich řešení jak pro energetiku tak i automatizace,“ uvedl Ulrich Spiesshofer, CEO společnosti ABB. „Díky všestrannému portfoliu trakčních řešení, souborů pro výkonovou elektroniku a zkušeností s projektovým managementem po celém světě a samozřejmě i ve Švédsku jsme spolehlivým partnerem pro špičkové železniční společnosti, jako je SJ zde ve Švédsku.“

Modernizované elektrické systémy pro SJ 2000 zajistí spolehlivější dodávky energie a současně přispějí k výraznému omezení energetické spotřeby. Dochvilnost, spolehlivost a vyšší pohodlí jsou klíčové faktory pro další zlepšování spokojenosti zákazníků.

„Potřeba a požadavky na ekologické a pohodlné cestování se budou zvyšovat. Počet cestujících v osobních vlacích vzrostl v letech 1997 až 2010 o 59 procent. Všechno naznačuje, že dojde k dalšímu velkému nárůstu, zejména u služebních cest, protože společnosti se snaží dostát svým závazkům v oblasti udržitelnosti,“ uvedl Crister Fritzson, CEO společnosti SJ. „Tato iniciativa umožní společnosti SJ nabízet v dlouhodobém výhledu co nejpohodlnější cesty vlakem na hlavních meziměstských rychlíkových tratích ve Švédsku.“

Rozsah dodávek ABB zahrnuje trakční měniče, trakční transformátory, nabíječky akumulátorů, systémy řízení vlaku a zařízení pro infotainment. Tento projekt je pokračováním úspěšné renovace, kterou provedla společnost ABB u vysokorychlostních vlaků InterCityExpress (ICE 1), které provozuje německý železniční dopravce Deutsche Bahn.

Vozy vlaků SJ 2000 zkonstruovala na konci 80. let minulého století firma ASEA, jeden z předchůdců společnosti ABB. Vlak patří ke světové špičce ve své třídě z hlediska pohodlí, prostoru a služeb. Jde o jediný vlak ve Švédsku se speciálně navrženým „košovým“ naklápěním, které při jízdě vysokou rychlostí na mnoha obloukových úsecích švédské železniční sítě zajišťuje pohodlí cestujících.

ABB má dlouhou historii poskytování inovativních a energeticky účinných technologií pro železnice, výrobu a údržbu všech součástí a subsystémů používaných u městských, meziměstských a vysokorychlostních sítí, a to jak v oblasti železniční infrastruktury, tak vozového parku. Díky rozsáhlé celosvětové základně poskytuje společnost ABB servisní podporu během celého životního cyklu, včetně údržby a modernizace.

(Komerční sdělení)


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
26.01.2020
8:12Víkendář: Tahle středověká daň se snad již nevrátí
25.01.2020
16:12Airbus chce pomoct aerolinkám zajistit se proti výkyvům cen letenek
7:53Víkendář: Novodobí socialisté zapomínají na Sovětský svaz
24.01.2020
22:01Koronavirus zasáhl zámořské trhy
18:11Bez ženy na akciový trh zapomeňte
17:05Roman Koděra: Star Trek versus Star Wars a jeden tip pro investory
16:54Evropa končí týden úspěšně, Ameriku zaskočil druhý případ nákazy  
16:10O kolik tedy vlastně propadl ten náš hypoteční trh?
15:34Prognóza Patrie: O2 kvůli útlumu na českém i slovenském trhu mírně klesly tržby  
14:53Chalaux: Překvapivě hladké vysvětlení jedné ekonomické záhady
13:35PFNonwovens a.s. - Kalendář zveřejňovacích povinností 2020
12:55Perly týdne: ČNB a bankroty centrálních bank, návrat Grahama a my radši ve svém
12:13Intelu (+5,6 %) pomohla datová centra, potěšil roční prognózou
11:21Michl navrhne, aby ČNB více investovala do zelených dluhopisů
11:01Nejistota ohledně fúze operátorů v USA se promítla do tržeb Ericssonu (-9 %)
10:35Firmy v průmyslu už trápí spíše nedostatečná poptávka než nedostatek lidí (komentář analytika)
10:22Bývalý šéf Wells Fargo zaplatí za skandál s falešnými účty
10:13Akcie se vracejí nahoru. WHO tlumí strach, evropská data dopadla smíšeně  
10:09Pražská burza: Výhled na rok 2020 (komentář analytika)  
9:15Rozbřesk: ECB zahájila revizi své politiky

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data