Každá společnost se snaží, aby její značka byla na trhu jasně čitelná a dělala firmě dobré jméno. Značka, která má vybudovanou dobrou pověst, se stává informačním kanálem, který ujišťuje (potenciální) zákazníky o kvalitě vyráběného zboží, nebo poskytovaných služeb. Pro zaměstnance je pak ctí pracovat pro zavedou společnost s dobým jménem – značkou.
Konzultantská společnost CoreBrand's pravidelně sestavuje žebříček nejvíce respektovaných značek amerických firem. O první dvě příčky se tradičně přetahují s a ani letošní rok není výjimkou. Právě sesadila z prvního místa loňského vítěze, společnost .
Následující tabulka ukazuje pořadí deseti nejvíce respektovaných společností v USA, přičemž v závorce je uvedeno, o kolik míst v žebříčku si daná firma polepšila/pohoršila oproti umístění v loňském roce.
1. Coca-Cola (+1)
2. PepsiCo (-1)
3. Hershey (beze změny)
4. Bayer (+ 1)
5. Johnson & Johnson (+ 1)
6. Harley-Davidson (- 2)
7. IBM (poprvé na seznamu)
8. Apple (poprvé na seznamu)
9. Kellogg (poprvé na seznamu)
10. General Electric (poprvé na seznamu)
Žebříček byl sestaven na základě odpovědí 10 tisíc vedoucích manažerů amerických společností s tržbami většími než 50 milionů dolarů. Z žebříčku pro letošní rok je patrné, že výrazně posilují technologické společnosti (IBM, Apple), které si upevňují své postavení mezi nejvíce respektovanými značkami USA.
Zdroj: Business Insider, CoreBrand's