Polaroid nedávno začal prodávat svůj produkt „Cube“. Kostka, která točí video, má magnet, takže se přichytí, kdekoliv na kovovém povrchu, natáčí širokoúhlé 1080p video, na microSD kartu můžete ukládat do aleluja a na jedno nabití natočí hodinu a půl záznamu. Za ceníkovou cenu 100 dolarů to není špatný výkon. Může být připnuta také na jiné typy zařízení stejně jako GoPro.
Cube může být ohrožením pro GoPro, které nedávno vyrazilo na trhy se svým IPO a předvedlo famózní růst 58 % ze startovní ceny 24 USD. Někteří říkají, že GoPro má nedostatek bariér vstupu na jejich trh a je to tu. A bohužel Polaroid to neudělal poprvé. Už v lednu Polaroid představil produkty, které cílí na outdoor nadšence.
Může Polaroid podniknout comeback a vyšlápnout si na GoPro na jeho vlastním písečku? Odhaduje se, že GoPro má okolo 30 % trhu. A v segmentu kamer zaměřených na akci je to číslo ještě vyšší. Poslední čtvrtletí rostly tržby GoPro o 38 % a poprvé se dostalo do černých čísel, co se zisku týče. Ačkoliv je to silný posun vpřed. Největší slabost stále zůstává a to je snadný vstup konkurence na trh. Kdokoliv může začít vyrábět levnější a stejně spolehlivé kamerky. A to částečně udělal Polaroid, protože cena je hluboko pod cenou GoPro.
Devadesátiminutová doba natáčení je srovnatelná s GoPro Hero, které zvládnout jeden a půl až tři hodiny na jedno nabití v závislosti na modelu a použití. GoPro má 5Mpx a Cube 6Mpx, navíc má Cube retro nebo minimalistický vzhled proti sparťanskému designu GoPro.
GoPro si však plně uvědomuje celou hloubku problému. Jakmile si ostatní všimnou, že se GoPro daří, začnou ukrajovat z jejich podílu. Plán je jasný, stát se platformou pro hostování klipů z kamery. Ale to je drahý a nebezpečný krok v době Vimeo a YouTube. To může poslat zisk GoPro zpět pod nulu.
Je to znovuzrození Polaroidu?
Polaroid vstává z mrtvých jako bájný fénix, nicméně je to stále jen stín toho, co Polaroid kdysi býval. Byl slavný svými fotoaparáty, které ovšem smetla vlna digitální fotografie. Po tom co společnost požádala o ochranu před věřiteli v roce 2001, většina aktiv byla prodána, a až se řízením osudu dostala k rukám PLR IP Holdings, který má Polaroid doteď.
Nový Polaroid je štíhlejší a také chytřejší. Je nejasné, kolik tržeb je schopný Polaroid generovat z tohoto nového produktu, ale společnost ohlásila, už v roce 2010 že má zájem o IPO po dosažení roční výkonnosti 500 mil. USD na tržbách.
Jedno je jasné. Polaroid je zpět a znovu bychom s ním zase měli počítat. Nostalgický brand osekaný o spoustu hloupostí dokáže nyní dodávat moderní zařízení s nádechem retra. A to teď prostě letí.
Zdroj: The Motley Fool