Tesla přestala hrát poker a vybrala si Nevadu jako místo pro svou gigatovárnu na baterie. Od té si slibuje kvalitnější baterie a nižší náklady na výrobu. Mezi zvažovanými místo pro gigatovárnu bylo pět amerických států a Elon Musk samozřejmě dlouho napínal a nechal o tuto investici bojovat jednotlivé státy formou pobídek, úlev a dalších „dárečků“, které Tesle mohou jednak pomoci, ale hlavně přesvědčit ji, že to které místo je to pravé.
A nešlo o málo, Tesla nabízí práci pro 6 500 zaměstnanců a na tyto příjmy samozřejmě budou postupně navazovat a růst tržby dalších obchodníků v oblasti retailu, stavebnictví a dalších. Nevada je jeden ze států, který byl dlouho živený zábavním průmyslem. Notoricky známým místem je určitě Las Vegas, které je sice ikonovou, co se hazardu týče, ale s tím, jak Asiaté bohatnou a mají velký sklon k hazardu, tak sílí pobřežní města třeba jako Macao. Proto dává smysl od Nevady najít nové odvětví, které by mohlo naplnit kasu tohoto státu. A právě odvětví, které se týká nových technologií, mohou doručit rychlé oživení pro Nevadu.
Teď už je na 100 % jasné, že továrna bude stát v Nevadě severně od Carson City. Výběr není zcela náhodný, další produkční kapacity Tesly se nacházejí právě v Kalifornii a obyvatelé Carson City a jeho komunita vyjádřili nadšení nad tím, že Tesla přichází do této oblasti, protože výrazně srazí nezaměstnanost v dané oblasti a zvýší stabilitu pro dosavadní zaměstnané lidi. A stabilita je to co obchodníci potřebují nejvíce pro rozvoj svého byznysu.
Guvernér Nevady řekl, že každý dolar, který Nevada investuje do úsilí spojených s továrnou, přinese 80 USD zpět pro ekonomiku tohoto státu. Ovšem po započtení daňových úlev a dalších pobídek pro Teslu ve výši 1,3 mld. USD v horizontu 20 let se zdá, že výnos bude nejspíše nižší, než doufá guvernér.
Elon Musk řekl, že soutěž byla velmi těsná a Nevada vyhrála také proto, že Nevada je doslova „real get-things-done state“ a získal tak velkou důvěru, že by právě tady mohla být celá továrna připravena pro výrobu v roce 2017. Tudíž se zdá, že pobídky nebyly to, co nakonec rozhodly o tom, zda vyhraje ten který stát, ale ujištění o tom, že továrna bude připravena v termínu.
Tesla ovšem nezažívá jen pozitivní okamžiky
Nedávno v CNBC označil John Thompson z Vilas Capital’s, že celá Tesla má přepálené ohodnocení a nesouhlasí s tím, že by její cena měla být někde okolo 35 mld. USD, ale pouze kolem deseti miliard. Aby to podložil nějakými tvrdými daty, srovnal market cap Tesly, který je větší než Johna Deera, který má tržby v objemu okolo 35 mld. USD, zatímco Tesla pouze kolem 2 až 3 mld. USD za posledních dvanáct měsíců. A je to také dvakrát tolik co Fiat, který vlastní Chrysler, Maserati, Fiat a Ferrari.