Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Mozilla mění defaultní nastavení – Yahoo 1:0 Google

Mozilla mění defaultní nastavení – Yahoo 1:0 Google

21.11.2014 15:46
Autor: Pavel Petr, Patria Online

Po léta byla Mozilla Firefox klíčovým partnerem pro Google. Hned po instalaci měl uživatel přednastavený Google jako vyhledávač, který dodal výsledky při vyhledávání uživatele. To Googlu významně pomáhalo boostovat svou pozici na poli vyhledávačů. Pak přišel „vlastní“ prohlížeč Chrome v roce 2008 a význam Firefoxu začal postupně chřadnout.

Samozřejmě pozice základního vyhledávače ve Firefoxu nebyla pro Google zdarma. Musel platit Mozille a třeba v roce 2012 to bylo 274 mil. USD.

Už v roce 2011 měla smlouva Googlu a Mozilly vypršet. Čekalo se, jestli Googlu se svým Chromem nešlápne Mozille do úsměvu a neukončí spolupráci. Hlavně tedy kvůli tomu, že Chrome, začalo přebírat pozici Firefoxu.

Světe div se a v roce 2014 tedy přesněji v listopadu Yahoo oznámilo, že se stává novou jedničkou ve vyhledávání pro Firefox v USA.

Google si pozici jedničky užíval více než jednu dekádu, ale nyní je čas pro Yahoo. Šéf nadace Mozilla měl samozřejmě největší strach z nezávislosti a možnosti zvolit si i jiný než vyhledávač Yahoo.

Yahoo ovšem ponechalo hlavní váhu rozhodnutí na uživateli a dokonce kvůli této události připravuje nový vzhled výsledků vyhledávání, který bude více moderní, čistší… no vlastně více Google.

Mozilla mění svojí strategii okolo vyhledávačů, bude dávat více důraz na lokálnost. Baidu je úspěšné v Číně a Yandex v Rusku. Nový přístup dá Mozille více flexibility a taky finanční diverzifikace příjmů.

Google i přes odchod bude dále zajišťovat některé funkcionality okolo Mozilly ale stále je to výhra pro Yahoo.

Není jasné, jestli si Google definitivně uvědomil, že podporovat konkurenční prohlížeč je hloupost nebo jestli Yahoo přišlo s velmi lákavou nabídkou pro Mozillu, která se neodmítá. Nebo to byla kombinace obou variant.

Důležitost pozice ve Firefoxu byla po dlouhá léta důležitá, až se začala snižovat. A není to náhodou, že to souvisí s nástupem Chrome.

Podíl na vyhledávání má nyní Chrome na 21 % a Firefox je reálně trojkou trhu s 14%. Reálně to stále znamená, že to je skvělá zpráva pro Yahoo. Pomůže mu to zlepšit pozici svého reklamního systému hlavně díky většímu provozu ve vyhledávání.

Suma sumárum pro Google to není dobrá zpráva. Yahoo posílí a Mozilla diverzifikuje více svoje zdroje, aby nedoplatila na odchod jednoho obra.

Zdroj: The Motley Fool


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
10:00DE - Index podnikatelského klimatu Ifo
10:30UK - HDP, q/q
14:30USA - Objednávky zboží dlouh. spotřeby, m/m
16:00USA - Index spotř. důvěry Mich. university