Včera po uzavření amerického trhu oznámil také , známá mikroblogovací sociální síť, svoje finanční výsledky.
Zisk ve čtvrtém kvartále doslova prorazil strop když se čekalo, že ukáže zisk na akcii (adj. EPS) někde na úrovni 0,061 USD, když v reálu představil 0,12 USD na jednu akcii, tak bylo jasné, že tohle překvapení bude atakovat hodnotu téměř 100 %. Na bázi GAAP předvedla firma bohužel stále ztrátu a to 125 mil. USD (20 centů na jednu akcii), což je výrazně lepší než výsledek ve stejném čtvrtletí roku 2013 (-511 mil. USD), ale pořád jsou to červená čísla. Za celý rok činila celoroční ztráta 578 mil. USD.
U tržeb už to tak slavné nebylo, ale přesto realita překonala průměr odhadu analytiků, kteří jej poskytli v rámci dotazování Bloomberg Survey. Trh tedy čekal tržby 453,5 mil. USD, když ukázal 479 mil. USD (+97 % yoy; proti 3Q +33 %) a předčil očekávání o 5 %. Vývoj tržeb má stále vzestupnou tendenci a 4Q14 je páte čtvrtletí v řadě, kdy firma svoje tržby zvýšila mezi čtvrtletími. Za celý rok tržby Twitteru vzrostly meziročně o 111% na 1,4 mld. USD.
U Twitteru je podstatným číslem počet aktivních uživatelů. Ve 4Q14 jich v průměru bylo 288 mil. a představujete to růst 20 % yoy včetně započtené ztráty 4 mil. aktivních uživatelů kvůli změně nastavení spolupráce s třetími stranami. je velmi aktivní na mobilních zařízeních, když ve 4Q14 využivala většina uživatelů (80 %) právě zde.
Tržby z reklamy v Timeline za tisíc shlédnutí dosáhly hodnoty 2,37 USD ve 4Q a to je pěkný růst 60 % yoy.
Co se byznysové dění a vylepšování v týče, tak začal testovat tzv. Offers v USA, kde marketéři mohou vyrábět marketingově orientované reklamy, které mohou selektivně sdílet s vybranými uživateli. Pro marketéry představil také možnost snadno segmentovat uživatele a ty pak snázeji oslovit. A konečně poslední novinkou je možnost marketérů odhalit jakého telefonního operátora používá daný uživatel a také rozpoznat nové mobilní zařízení v síti pro další zpřesnění zacílení.
Ve 4Q pokračoval ve své expanzi, kde poskytuje svoje marketingové služby, do dalších 13 zemí, čímž nyní obsluhuje 28 zemí světa.
Kapitálové výdaje (capex) dosáhly ve 4Q14 výše 69 mil. USD hlavně kvůli nákupům vybavení a nemovitostí.
Výhled pro rok 2015
očekává v prvním čtvrtletí roku 2015 tržby v intervalu 440 až 450 mil. USD a upravená EBITDA v rozmezí 89 až 94 mil. USD. Očekávání analytiků co se tržeb týče jsou obdobná, když očekávají tržby kolem 452 mil. USD, to by meziročně znamenalo růst o 80,7 %.
Pro celý rok 2015 očekává tržby mezi 2,3 a 2,35 mld. USD, upr. EBITDA mezi 550 a 575 mil. USD a konečně CapEx ve výši 500 až 650 mil. USD.
v posledních dnech, ještě před zveřejněním výsledků, přišel s novou dohodou s Googlem, který bude nově zařazovat Tweety do vyhledávání, což by mohlo mít pozitivní dopad na počty shlédnutí jednotlivých Tweetů a dá se očekávat, že by mohlo dojít i k navýšení tržeb z reklamy. ohlásil, že funkcionalita bude v provozu v průběhu první poloviny roku 2015 a tak se tato nová dohoda, může finančně promítnou do výsledků spíše až v druhé polovině roku 2015.
Akcie na zveřejněné výsledky zareagovaly pozitivně růstem o 9 % v after-hours (poobchodní části).

Zdroj: firemní data, Bloomberg, Reuters