Retailer elektroniky Corp požádal o ochranu před věřiteli a tak prakticky zbankrotoval. Rovnou představil plán odprodat 2400 svých obchodů.
Společnost Sprint Corp bude pravděpodobně obsluhovat okolo 1750 těchto obchodů díky dohodě se Standard General, což je jeden z největších věřitelů a akcionářů .
Na druhou stranu bankrot firmy není takové překvapení, bankrot se očekával již měsíce kvůli 11 neprofitabilním čtvrtletím v řadě, jak nedokázalo přetvořit sebe sama na místo vhodné pro zákazníky s mobilními telefony.
Sprint Corp bude využívat zhruba jednu ze tří prodejen sítě obchodů a prodávat zařízení a doplňky kolem mobilních telefonů napříč svým produktovým portfoliem tak i produkty , nevyjímaje služby a příslušenství.
Další subjekty mají šanci podat nabídky na další aktiva společnosti. Ale jakýkoliv obchod bude stejně podléhat schvalování soudu v Delaware, takže nic z toho, co bylo načrtnuto, není jisté.
Pro Sprint je to jedna velká příležitost jak rychle a efektivně rozšířit svojí značkovou produkci napříč zemí, alespoň si to myslí jeho CEO Marcelo Claure.
s 21 000 zaměstnanci, 1,2 mld. USD v aktivech a 1,39 mld. dluhů si podle dokumentů podané soudu vyjednal úvěr ve výši 285 mil. USD, aby byl schopen provozu i v bankrotu.
Výše uvedená opatření, jsou ale jen součástí větší snahy o restrukturalizaci. už má dohodu s firmou Hilco o likvidaci 2100 obchodů, které nejsou ziskové, a firma také rozehrála diskuze s dalšími společnostmi o prodeji svých aktiv. Všechny aktivity směřují k maximalizaci hodnoty pro akcionáře.
Součástí bankrotu není řetězec 1000 dealerských franšízových obchodů, dceřiná společnosti v Mexiku ani asijská divize společnosti.
Firma, která byla založena před 95 lety v Texasu, se snažila vyhnout bankrotu už v minulém roce uzavřením 400 prodejen a snížením počtu zaměstnanců o 19 %.
změnilo také logo, ztenčilo sortiment nabízený na obchodech a zaměřilo se více na technologicky vyspělejší zákazníky skrze světlejší a lehčí koncept obchodů s interaktivními tabulemi a dalšími vychytávkami. Navíc dlouhodobá ztráta společnosti podemlela důvěru některých partnerů, což zavinilo změnu partnera z jejich strany.

Zdroj: Reuters, Bloomberg