Pivovary Lobkowicz (PLG), čtvrtá největší pivovarnická společnost na českém trhu, dnes zveřejnila vybrané (neauditované) výsledky hospodaření za první tři měsíce roku 2015.
Růst výstavu piva v 1Q15 o 2,4 % y/y na 185 tisíc hl. přispěl k mírnému meziročnímu zvýšení tržeb o 1,1 % na celkových 243,5 milionu korun. Z toho tržby za prodej piva činily v prvním kvartálu 230 mil. CZK (+0,6 % y/y) a drtivá většina (189 mil.) byla vygenerována na českém trhu. Zbytek tržeb jde na vrub prodeji sladu a nealkoholických nápojů (13,6 mil. CZK, tedy necelých 11 % celkových tržeb).
Pivovary Lobkowicz během 1Q15 otevřely vlastní síť restaurací ŠNYT, který by měly posílit prodeje na českém trhu a podpořit marketing výrobků společnosti. Pro letní sezónu připravila skupina PLG reklamní kampaň zaměřenou na své regionální značky. Tato reklamní kampaň bude zaměřena primárně na domácí regiony, její start je naplánován na 1. červen.
Za první tři měsíce letošního roku pivovary utržily na exportu piva y/y o 9,4 % méně, celkem 40,6 milionů korun. Export představuje 17,7 % tržeb pivovarů Lobkowicz (-1,9 p.b. y/y). Mírně horší prodej piva do zahraničí byl způsoben primárně nižšími dodávkami pro ruský trh, který na přelomu roku postihla měnová krize, spojená s útlumem poptávky po zahraničním zboží.
„S výsledky hospodaření za první čtvrtletí roku jsme spokojeni a dokazují úspěšnost naší hlavní strategie zaměřit se na produkty s vyšší marží, jako jsou pivní speciály a prémiová piva. Trh piva v České republice je vysoce konkurenční, a proto jsme rádi, že jsme schopni zvyšovat objemy prodaného piva a dosahovat růstu i na úrovni výnosů. Naše výsledky jsou odrazem celkové strategie zaměřené na poctivou českou pivní tradici s důrazem na pestrost a nekompromisní kvalitu výrobků. Dokazují další potenciál růstu v novém segmentu tzv. craft beer, který je bez nadsázky revolucí v oblasti pivního trhu a přináší nové zážitky zejména pro naše zákazníky, kteří tyto kvality oceňují a v naše produkty vkládají svoji důvěru. Jsme rovněž hrdi na vynikající výsledek v mezinárodní soutěži CRAFT BEER AWARD, která se konala v Německu a na které se naše značky umístily v silné mezinárodní konkurenci,“ řekl Zdeněk Radil, generální ředitel a předseda představenstva.
Pivovary Lobkowicz (sestávající ze sedmi regionálních pivovarů: Protivín, Uherský Brod, Jihlava, Rychtář, Klášter, Vysoký Chlumec a Černá Hora) vstoupily formou IPO na pražskou burzu loni v květnu. Vývoj ceny akcií PLG od té doby ukazuje následující graf. Cena jedné akcie PLG se v tomto období zvýšila o necelých 11 % na aktuálních 177,3 CZK, přičemž 12M cílová cena (BBG) má hodnotu 208 korun.

Zdroj: TZ PLG, Bloomberg