Švédskému prodejci oděvů (H&M) vzrostl ve druhém fiskálním čtvrtletí do konce května zisk přibližně o 10 procent na 8,44 miliardy švédských korun a jen mírně tak zaostal pod odhady analytiků ve výši 8,48 miliardy švédských korun. Firma ale upozornila, že silný dolar bude mít po zbytek roku nepříznivé dopady na její náklady. je druhým největším prodejcem oděvů na světě za španělskou skupinou Inditex.
Na hospodaření firmy ve čtvrtletí nepříznivě působila řada vnějších faktorů, jako jsou ceny materiálu, kapacity na straně dodavatelů nebo náklady na dopravu. Negativně se na něm podepsalo i nezvykle chladné jaro na mnoha důležitých evropských trzích, uvedla firma v dnešní výsledkové zprávě. Ve třetím a čtvrtém čtvrtletí by vzhledem k rostoucímu kurzu dolaru mohla být situace ještě horší. Hrubá marže ve výši 59,4 procenta zaostala za očekáváními ve výši 59,8 procenta. Ziskovost ve druhém kvartále byla nejnižší za posledních 9 let.
do značné míry spoléhá na dodavatele z Asie, s nimiž obchoduje v americké měně. Z Asie firma dováží až 80 procent svých oděvů, které pak většinou míří do obchodů v Evropě. Naopak větší konkurent Inditex, majitel obchodů Zara, se víc opírá o dodavatele v Evropě.
Výkonný ředitel Karl-Johan Persson dnes uvedl, že firma pokračuje v expanzi. Do konce roku chce otevřít zhruba 400 nových prodejen a na jaře zahájila internetový prodej na osmi trzích.
Akcie na oznámené výsledky reagovaly ve Stockholmu poklesem o 2,7 procenta. Momentálně titul odepisuje více než 2 procenta.
Zdroj: ČTK, BBG