Luxusní módní dům dnes ohlásil výsledky za druhé čtvrtletí a současně i první polovinu fiskálního roku 2015 k 31. červenci. za první pololetí ohlásila větší než očekávaný zisk a to hlavně díky snižování nákladů, které pomohlo vykompenzovat propad tržeb v Asii. Čistý zisk i přesto spadl meziročně o 23 procent na 188,6 milionu eur, překonal však očekávání analytiků ve výši 175,4 milionu eur. Zisk na akcii klesl v první polovině roku z loňských 0,096 eur na 0,074 eur.
Pradě stejně tak jako i dalším výrobcům luxusního zboží uškodil čínský zásah proti extravagantním výdajům tamních vládních úředníků, který omezil čínskou poptávku po luxusním zboží. Milánské značce však uškodilo i příliš mnoho nových obchodů a relativně málo nových produktů. Ve snaze rozhýbat tržby a zastavit propad ceny akcií společnost v červenci představila novou kabelku Inside bag, jejíž ceny začínají někde okolo 2000 eur. Zároveň zpomalila plány na expanzi a v letošním roce nakonec otevře zhruba polovinu nových butiků než vloni. Globální ekonomické prostředí včetně měnových kurzů zůstává i nadále volatilní, čemuž nepomohla ani nedávná nestabilita na asijských trzích, však věří ve schopnost přizpůsobení se současným podmínkám na trhu.
Tržby meziročně stouply za první polovinu roku o 4,2 procenta na 1,82 miliardy eur. V přepočtu stálým měnovým kurem se však tržby propadly o 6 procent. Jak v prvním, tak i druhém čtvrtletí rostly v řádu dvouciferných čísel hlavně tržby v Evropě a to nejen díky turistům. Ve druhém čtvrtletí také zrychlil růst v Japonsku. Situace v regionu Asie Pacifik se však celkově hlavně kvůli Hongkongu a Macau nezlepšila. Z hlediska produktových kategorií se v obou čtvrtletích výrazně dařilo divizi obuvi a to napříč značkami i regiony. Více než 80 procent celkových tržeb skupiny tvoří sama vlajková značka .
Výsledky jsou v rozporu s konkurenčními luxusními společnostmi jako je Hermes nebo . Ty navzdory potížím v Hongkongu, Macau a na čínské pevnině, které se prolínají luxusním sektorem, ohlásily za první polovinu tohoto roku vyšší zisk. Obě tyto značky však těžily hlavně z potenciálně větší vnímané exkluzivity. V případě Hermes k tomu přispěla omezená nabídka a u oživení nabídky kabelek Louis Vuitton. Výsledky byly zveřejněny až po dnešním uzavření trhu v Hongkongu. Během úterní obchodní seance akci přidaly 1,8 procenta, jen za poslední měsíc však titul odepsal téměř 14 procent.
Zdroj: BBG,