Oblíbená hrozba, když nic nezabírá, je na malé děti. Viz utonulý chlapec u moře versus desítky utonulých v Číně, kterých si pro změnu nikdo nevšímá. Na tomto případu se ukazuje i nesmyslnost zlodějské daně za převod auta, pro kterou se bohužel zcela mylně vžil název "eko daň". Nakonec se možná ukáže, že seřízená letitá auta zatížena při převodu toto zlodějinou, jsou možná méně škodlivá než moderní, se stovkami vychytávek a vypalovacími filtry. Nemluvě o emisních zónách ve městech. Pokud jiní výrobci mají podobné údaje o emisích tak buď také podvádějí ale nějak sofistikovaněji, nebo je VW s vývojem desetiletí pozadu, což se mi jako laikovi nechce věřit. Jeví se mi to tak, že někdo od zeleného stolu stanovil nějaké hodnoty, emise, které nejdou možná i z fyzikálních důvodů ( třeba vlastnosti paliva, výkonu atd. ) vlastně splnit. Tady se handrkujeme o mikrogramy, procenta a v Indii, Číně makají ještě miliony dvojtaktů, aut bez katu, filtrů atd. Pak třikrát do roka chytne chemička, skládka, zbrojní sklad jehož kouř je vidět i z vesmíru a vlastně nikomu nic zdravotně nehrozí. Výbuchy sopek raději nezmiňuji...Tak jak to vlastně JE, sakra ???
karel777
... hodnoty emisí lze fyzikálně splnit velmi snadno, to se velmi mýlíš.
☺lolek☺
ano ano, ten software to dokázal :-))
Jesse
... já takový software pod kapotou nemám a emise splňuji s velkou rezervou. Čím to asi je, že.
☺lolek☺
Na volnoběh z kopce to umí každý:-)) Ale vážně. Pod kapotou žádný sowtware nemáš, tohle dělají ve výrobě při homologaci. Zákazníkovi a budoucímu šoférovi to může být šumák, páč ten sw sebou nevozí :-))
Jesse
... já mám ovšem vůz homologovaný.
☺lolek☺
No to jsou i ty postižené VW vozy. Homologaci jim nikdo neodebral.
kadanfm
... to je pravda. Já navíc ovšem splňuji ekologcké standardy. Nejde tu právě o toto?
☺lolek☺
Samozřejmě, že jde. Mne velice irituje, že bylo dopuštěno, aby kauza s podvodem narostla do tak velkého rozsahu a trvala tak dlouho bez toho, aniž by odpovědné orgány nějak zasáhly. Jenže o tom se moc nepíše, pořád se řeší jen VW.
kadanfm
... to víś, no, Německo je korupcí prolezlé. A kdo maže, ten jede. A VW jel dobře, že.
☺lolek☺
Nedávno tu proběhly analýzy rozvah vybraných automobilek. Ty německé nic moc, i když zrovna na VW si nevzpomínám. Teď se roztrhl pytel s nezávislými testy zaměřenými na emise a je to žalostné zjištění - VW není sám, kdo v reálu plní na míle daleko od homologačních měření. Toho by si média měla více všímat, protože se jedná o systémový problém a ne jen o izolovanou kauzu VW.
kadanfm
Pokud to tak je, uveď další fy, co podvádí.
Velkamedvědice
Tak když je to tak snadné a někdo ten snadný fyzikální postup použít měl, ale nepoužil, zakládá to důvodné podezření, že by mohl šidit. To jsou takoví mentální chudáci na těch homologacích?
kadanfm
Plnit emise je jednoduché, ale když si k tomu automobilka usmyslí, že to kvůli zákazníkům musí být diesel, musí to mít výkon 180 k, nebýt dražší než 700 tisíc a vejít se to musí do prostoru, který nabízí módně designové tvary, je problém na světě. Na obranu automobilek mohu říci maximálně, že EU tím požadavkem na nízké emise CO2 jim to taky neulehčila.
..
A tak se vyrobily miliony kusů během několika let a nikdo si ničeho vůbec nevšiml. Tak dokonale to měli vymyšlené. Pak přišel nějaký automoto klub a na výfuk nasadil zařízení v hodnotě možná stovek tisíc korun a ty emise změřil. Ostatní byli šokováni a stáli s otevřenou pusou a zmohli se jen na otázku - jak se to mohlo stát? Takové zneuctění autority!
kadanfm
... oni se zmohli jen na otázku - jak se to mohlo stát. To by se asi VW skutećně líbilo. Oni se zmohli na to, že je budou trestně stíhat.
☺lolek☺
... jj, asi tak nějak. Jen bych doplnil, že ony se ty vozy nevyrobily néjak samy, ale vyrobil je VW, a nebylo to jen několik let ale téměř celá dekáda, skoro. Ale pokud to směřuješ tam, že trestně stíhány by méli být i emisní kontroloři, tak to já nejsem proti, jen ať jdou v klidu bručet taky.
☺lolek☺
No především tam by se měla zaměřit pozornost. Zákon, který nepřináší efekt a není vymáhán, akorát deformuje trh, vysává peníze a vede k absurditám, které nakonec vedou proti záměru zákona. Tak to prostě v životě chodí se vším, emise ne-emise. V r. 2008 byli taky všechny kdejaké ekonomické autority šokovány...
kadanfm
... já nejsem proti, zavřete je všechny. Jen pŕedpokládám, že VW nechceš v těchto souvislostech omilostnit. Když už se tak pěkně přiznal, že podvádél
☺lolek☺
Nic nepřiznávám, páč jsem nic nepopíral a nic jsem nespáchal. Nech si ty své inkviziční podprahové metody.
kadanfm
... zjevně jsi se přehlédl, to se může stát. Co by se ale stávat nemělo je, abys mě kvůli své chybě křivácky obviňoval. Psal jsem, že se přiznal VW.
☺lolek☺
Máš pravdu, na místo "se" jsem četl omylem "ses". Takže beru zpět obvinění tvé osoby.
kadanfm
Nj, když takové směrnice vymýšlejí komisaři na myšlenkové úrovni Jourové, divíš se?:-))
Jesse
... a Ty bys čekal, že bude podvádět zrovna VW, a dokonce tak, že zanechá otisky prstů v miliónech vozů po celém světě? Já ne. Doteď. Jinak ano, kontroly bude vhdné posílit. A hlavně opustit slerpou uličku vývoje, diesely.
☺lolek☺