Aktualizováno Americká společnost Procter & Gamble zastřešující portfolio značek jako je Gillette, Braun, Max Factor, Pampers nebo Ariel dnes před otevřením trhu zveřejnila lepší než očekávaný zisk za první čtvrtletí fiskálního roku 2016 od července do září. P&G v prvním finančním kvartále hospodařila s jádrovým ziskem na akcii ve výší 0,98 dolarů, ten tak o 4 centy překonal očekávání analytiků. Meziročně se však jeho hodnota snížila o procento. Zisk na akcii z jádrových aktivit na měnově neutrální bázi rostl v řádu dvouciferných čísel.
Čisté tržby ve sledovaném období však za odhady ve výši 17 miliard dolarů zaostaly, když nakonec meziročně klesly o 12 procent na 16,5 miliardy dolarů a to primárně vlivem dopadu pohybů devizových kurzů. Z pohledu čistých tržeb v jednotlivých segmentech společnosti ve sledovaném kvartále nejvíce ztratila divize péče o vzhled a to konkrétně 14 procent.
Provozní zisková marže z jádrových aktivit stoupla v prvním čtvrtletí o 270 bazických bodů, hrubá marže vzrostla o 260 bazických bodů. Provozní cash-flow ve sledovaném čtvrtletí dosáhlo 3,5 miliardy dolarů.
P&G potvrdila odhad celoročního jádrového zisku na akcii. Společnost očekává snížení tržeb z důvodu dekonsolidace finančního výkaznictví ve Venezuele a odprodeje menších značek. V rámci zpětných odkupů nakoupila P&G akcie v hodnotě 0,5 miliardy dolarů, 1,9 miliardy dolarů hotovosti vrátila akcionářům ve formě dividendy.
Titul po výsledcích v premarketu ztrácí okolo půl procenta.
Zdroj: BBG, P&G