Včera večer oznámila svoje výsledky také společnost GoPro. Ta vyrábí jedny z nejlepších outdoorových kamer na světě. Její poslední iterace HERO4 patří vůbec k tomu nejlepšímu, co firma dokázala vyprodukovat. Přesto byl zájem o kamery v druhé polovině roku poněkud slabší.
Od společnosti analytici očekávali, že ve 4Q15 předvede zisk na akcii ve výši 0,013 USD, to se ovšem nestalo a GoPro uvedlo mírnou ztrátu -0,08 USD na jednu akcii. To bylo jednoznačným zklamáním.
V druhé nejsledovanější metrice - tržbách si GoPro vedlo lépe. Oznámilo tržby za 4Q15 ve výši 436 mil. USD a konsensus analytických očekávání byl 434 mil. USD. Tady se očekávání trhu povedlo naplnit. Meziročně se tržby ovšem ve 4Q propadly o 31 %. Dá se tak říct, že i v nejsilnějším prodejním období roku kolem Vánoc nová kamera moc uživatele neoslovila.
Proto se akcie v after-hours propadla o 8,68 % na 9,78 USD. Když v okamžité reakci na první informace jsme ji viděli i na hladinách kolem 8,5 USD.

Hned na začátku je třeba říct, že výkon ve 4Q15 a tak i celém roce 2015 byl ovlivněn 21 miliony dolarů odepsaných jako odpis kvůli snížení ceny kamery HERO4. Za celý rok se tato částka vyšplhala na 40 milionů.
V celém roce 2015 firma GoPro dosáhla tržeb ve výši 1,619 mld. USD, což představuje meziroční růst o 16,2 %. Firma pracovala na geografické diverzifikaci svých tržeb. V reportu k poslednímu čtvrtletí oznámila, že dosáhla podílu tržeb ze zahraničí na úrovni 50 %. Navíc velmi pěkně performují tržby v Evropě a Asii. V roce 2015 dohromady za obě oblasti vzrostly meziročně o 49 %. Čistý zisk za celý rok se bohužel masivně propadl a to o 71,8 % ze 128 mil. USD na 36,13 mil. USD.
Samotná firma GoPro se již nějakou dobu spíše stylizuje do role mediální společnosti, která se už nestará jen o produkci skvělých GoPro kamer, ale i o publikaci obsahu, střih a úpravy. GoPro představila svůj vlastní portál pro nahrávání obsahu majitelů kamer. Ovšem stále bojuje s tím, že řada amatérských kameramanů nemá dostatečně jednoduché nástroje na to, aby svoje skvělé záběry jednoduše nasypali do střihového programu a pak jedním klikem publikovali. GoPro sice má svůj vlastní portál aka YouTube, ale má problémy s přenosem mezi kamerou a samotným webem.
Na toto již v minulosti upozorňovali někteří analytici z , stejně tak upozorňovali na to, že nová kamera HERO4 nebude takovým trhákem.
Sice jejich mobilní aplikace i aplikace pro střih na PC byla stažena v roce 2015 miliony a miliony uživatelů, stále to není dostatečně jednoduché. Pozitivní je, že si společnost uvědomuje a ví, kde má rezervy, protože to samo uvádí ve svém čtvrtletní zprávě.
Firma GoPro publikovala i vpředhledící oddíl svého reportu. V roce 2016 očekává GoPro tržby 1,35 až 1,5 mld. USD a ve čtvrtletí 1Q16 tržby 160 - 180 mil. USD. Hrubá marže by měla vzrůst v 1Q16 o 36 %. Firma uvedla, že očekává v průběhu 1Q16 také jednorázový náklad 5 až 10 milionů USD spojený s restrukturalizací firmy.