Aktualizováno O2 Czech Republic dnes ráno před otevřením trhu představila své 1Q16 neauditované konsolidované finanční výsledky.
Po skokovém nárůstu v roce 2015 O2 v prvním čtvrtletí 2016 mírně zvýšilo provozní zisk a novými aktivitami kompenzuje pokles tradičních výnosů. Po 25% nárůstu v roce 2015 zvýšilo O2 v prvním čtvrtletí mírně provozní zisk EBITDA. Výnosy dosáhly 9,031 miliardy korun (-1,3 % y/y), čistý zisk 1,244 miliardy korun (+16,2 % y/y). V lednu O2 spustilo neomezené hlasové tarify i na pevných linkách. O2 také vstupuje na trh výroby televizních přenosů s mezinárodním přesahem. Na Slovensku O2 rozšířilo svoje aktivity o fixní služby.
Dividendu za rok 2015 ve výši 16 Kč začne O2 vyplácet 19. května.
I přes narůstající tlak zejména v oblasti roamingu a firemních zákazníků se O2 podařilo udržet provozní zisk na úrovni loňského roku. Svou pozici společnost posílila v segmentu digitální televize O2 TV, mobilních dat a na Slovensku. Do budoucna plánuje O2 investovat do dalších růstových aktivit.
„Po mobilní revoluci v roce 2013 nyní nabízíme našim zákazníkům i neomezené volání z pevných linek do všech sítí. Díky nákupu nejmodernějšího přenosového vozu nabídne O2 výrobu televizních přenosů partnerům v České republice i v okolních zemích,“ říká předseda představenstva a generální ředitel O2 Czech Republic Tomáš Budník a dodává: „Novými aktivitami tak budeme kompenzovat negativní vliv evropské regulace roamingu a dlouhodobě neudržitelné cenové trendy v korporátním segmentu.“
„Výnosy z O2 TV vzrostly v březnu meziročně téměř o 80 %. To nám vytváří prostor pro další investice do nákupu sportovního obsahu. Stále platí, že rok 2016 pro nás zůstává rokem zvýšených investic do oblastí, které ponesou růst v dalších letech,“ doplňuje Tomáš Kouřil, místopředseda představenstva a finanční ředitel společnosti a pokračuje: „Budeme pokračovat v transformaci IT s cílem uvádět rychleji na trh nové služby. Na Slovensku budou naše investice souviset se vstupem na fixní trh a s výstavbou mobilní LTE sítě.“
Názor Patria
Tržby ve výši 9,05 mld. Kč (- 1,3% y/y) byly opět pod tlakem jednak negativního vývoje fixního segmentu (- 2,2% y/y), zejména díky fixnímu hlasu (- 11.4% y/y) a dále pak mobilního segment v ČR (- 1,4%). Částečně byl pokles tržeb kompenzován novými službami O2TV (+ 3,2%) a slušnou výkonností slovenské divize (+ 2,5%). Tržby a EBITDA generované na Slovensku zajistily 18 % resp. 22 % celkového výkonu.
Provozní náklady pod kontrolou (- 0,7% y/y), když růst nákladů na marketing (+ 11,8% y/y) a osobní náklady (+ 14,9% y/y) byly z velké míry kompenzovány poklesem IT nákladů (- 32,8% y/y).
Celkově byly výsledky mírně slabší na úrovni tržeb, nicméně výrazně nad očekáváním trhu z pohledu provozního a čistého zisku. Za lepší provozní výkonností stála jednak striktní kontrola nákladů, které meziročně poklesly o 0,7% a dále pak lepší skladba produktového portfolia, kdy převažovaly datové služby s vyšší marží. Očekáváme mírně pozitivní tržní reakci a potvrzujeme náš pozitivní výhled na akcie společnosti a cílovou cenu 301 Kč, říká analytik Patria Ondřej Koňák.
Zdroj: TZ O2 CR, BBG